Toon posts:

Prometeia Condensvorming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
FF een vraag aan iedereen met een Prometeia, wat doe je aan de condensvorming die rond het gedeelte ontstaat waar de slang het koelblok ingaat, ik krijg hier steeds condensatievorming. Ik heb er nu een tafelventilator op blazen maar de condensatie blijft komen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ben er voor de rest zeer tevreden mee.

Verwijderd

had ik ook wat je kan doen, ik had er tijdelijk wc papier omheen gedraaid, gelijk mijn vapotemp 2C naar benee :D
toen had ik nog stukkie iso mat. liggen dus dat eromheen gedaan (paste precies, beetje luchtdicht maken aan de zijkanten met sealstring en tada betere temps en geen condens!!!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor isolatiemat heb je gebruikt, ben namelijk niet zo technisch op het gebied van bouwstoffen. En krijg je dan geen last dat de vocht zich gaat ophopen in de isolatiemat ?

Dus eerst WCpapier erom heen, dan isolatiemat en dan met tape de boel dichtmaken

Bedankt voor de tips

Verwijderd

haha nee die wc papier was TIJDELIJK daarna gewoon dat iso spul erom gedaan al kan het natuurlijk geen kwaad als je het wc papier paat zitten zorg wel dat het droop papier is als je het gaat isoleren, ik weet niet precies hoe die heet ik had het iig bij een doe het zelf zaak vandaag, raam isolatie/verwarmingsbuizen isolatie enz. enz.
iig het is een ronde staaf die je om een buis kan doen (hol van binnen ja) en meestal grijs/zwart maar vraag gewoon in een doe het zelf zaak aan iemand of ze isolatie materiaal hebben voor een leiding en geef je prometeia leiding breedte (op de plek waar het condenseerd) got it?

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de hulp, zal zo snel mogelijk ff naar de bouwmarkt.

Verwijderd

laat even weten of het jou net zo goed is afgegaan als mij en wat het temp verschil is op de evap ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen, ik post het zo snel mogelijk. :D

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

De condensatie op de plek waar de buis aan de koelkop is be-
vestigd, voorkom ik door het verpakkingsmateriaal waar mijn
Hercules 9800 pro in zat verpakt, erom heen te wikkelen. Dit is
een luchtbubbeltjes plaat van 2,5 a 3 mm dik, roze-rood van
kleur. Hiervan wikkel ik een velletje van 18 bij 9 cm om de buis.
Met tie-wraps bevestig ik het aan de buis en voorkom dat er
lucht onder door kan. Waar de luchtbubbeltjes plaat de kop raakt
gebruik ik het zwarte seal-string om het af te sluiten. Bubbeltjes-
plaat zit dan aan een zijde enigszins tegen de koelkop opgevouwen.
Ik heb mijn verwarmingselementen de gehele zomer op 7Volt laten
werken zonder verdere condensatie problemen op dat specifieke
punt.

Tegenwoordig worden electronische apparaten verpakt, in van die
zakken/vellen waarin luchtbelletjes zitten opgesloten. Dit verpakkings-
materiaal is echter dunner, ongeveer 1 mm dik. Je kunt het meerdere
malen om de buis wikkelen voor hetzelfde effect.

[ Voor 25% gewijzigd door NaZGuLL op 22-09-2003 19:59 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Verwijderd

dit ahd ik ook gedaan maar dit zag er 1 niet uit, en het werkte lang net zo goed als wat ik nu heb.

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Tja, dat hangt er natuurlijk vanaf hoe handig je bent
en hoe zorgvuldig je bent met het bevestigen. Het kan
best netjes omgebonden worden. Ik heb geen last van
condensatie ook niet als ik het verwarmingselement in
de buis geheel uitschakel. Dit scheelt ook weer een aan-
tal graden, maar dat had ik weken geleden al gepost!

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Verwijderd

heb jij het hele ding ermee gedaan of alleen de uitmond van de slang?

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Indien je de verwarming aan laat staan in de
buis is een stukje van 10cm voor de kop vol-
doende.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 23:40:
En krijg je dan geen last dat de vocht zich gaat ophopen in de isolatiemat ?
Nee,als je het goed doet niet, want dan kan er geen lucht meer bij dus kan het ook niet condenseren.

Die buis voor verwarmingsbuizen is om die buizen te isoleren zodat ze in lange open ruimtes hun warmte niet kwijtraken, in dit geval dus de kou vasthouden.

Neopreen werkt ook goed. Meeste muismatten zijn daarvan gemaakt, die met een stoffen bovenkant zijn echt super, kun je gewoon stof vanaf halen en eenheel matje neopreen :) Het is een heel licht soort rubber.als ik het zou moeten beschrijven, het lijkt ook alsof er gaatjes in zitten, dus geen plak. Ik heb geen prometeia, maar bij m'n peltier werkt het iig goed.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle reacties ff doorgelezen, ik moet alleen nog weten tot hoever de slang geisoleerd moet worden, of ik de sealtape die bij de Prometeia wordt geleverd kan gebruiken voor het luchtdick/waterdicht maken van de isolatie

http://members.home.nl/phantomofhumanity/Prometeia Pictures/Prometeia 2.jpg

Het plaatje is nogal groot vandaar de URL, ik denk dat ik dat spul ga gebruiken dat bij mijn radeon 9800 pro is geleverd, hetzelfde spul dat pierre-oord door zijn hele kast gebruikt.

Dus als iemand kan aan geven van waar tot waar de boel geisoleerd moet worden ben ik daar heel blij mee, ik denk dat ik de sealtape die bij de Prometeia wordt geleverd ga gebruiken om het gedeelte af te dichten waar de slang de Prometeia kop ingaat.

Iedereen hardstikke bedankt voor de reacties en ik hoop dat na het isoleren het condensatieverhaal verleden tijd is.

Verwijderd

isolereen tot waar je condens zie he ;)
dan gewoon helemaal luchtdicht maken en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
OK zal morgenavond aan de slag gaan, moet vanavond werken :(, iedereen bedankt voor zijn hulp en ik post wel ff een foto als het klaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is klaar, was niet eens zo'n dikke klus. Ik heb isolatiemateriaal gebruikt voor airco-units.

http://members.home.nl/phantomofhumanity/Prometeia Pictures/DSC00058.jpg

Alles is nu luchtdicht en waterdicht, hoop dat ik nog vele jaren plezier mag hebben van de Prometeia.

Iedereen bedankt voor de hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 20:29 ]

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

Minkie

Groazers Unite.

Mooi rood kruisje :S

Edit:// Hij doet het nog niet hoor, tenminste hier niet :/

[ Voor 61% gewijzigd door Minkie op 25-09-2003 20:35 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Is al opgelost

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

Minkie

Groazers Unite.

Heb hem maar fftjes verkleind en werkend gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/winkie/isolatie.jpg

Kloterige webspace bij @home is de laatste tijd giga traaaag. :(

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Verwijderd

mooi spul, je temp is neem ik aan ook iest gezakt?

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Zo ziet het erbij mij ook ongeveer uit.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
heb nergens last van met mijn prom 1 rev 2 :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 21:35:
mooi spul, je temp is neem ik aan ook iest gezakt?
Jep, na het isoleren liep de PC op -48. Ik heb de 2.4 GHz toen overgeclockt naar de 3.0GHz en nu draait de PC nog steeds op -41.

Het is echt een lekker PC-tje

Ik ga het nog een beetje mooi wegwerken, zit niet voor niks een window in, nog een zilverkleurige fanguard halen en dan zijn we klaar.

Volgende idee: Een Lost in Space LCD

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 14:22 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
mijnes doet nu -39 op 4ghz zonder isolatie of iets dergelijks ook nooit condens gezien :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik zover kan gaan, moet te doen zijn, zal eens kijken, vind 3GHz al netjes.

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 09:50:
Ik weet niet of ik zover kan gaan, moet te doen zijn, zal eens kijken, vind 3GHz al netjes.
Een beetje magertjes is jouw overklok wel, mijn
P4 2.4/800 kan stabiel op 3.2Ghz lopen met lucht-
koeling! En dat is nog geeneens erg bijzonder. Met
die superkoeling van jouw zou ik zeker proberen je
cpu iets hoger te klokken.

Pagina: 1