[norton Ghost 2k3] image delen

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Als volgt:

Ik heb een laptop ingericht en wil hier een ghost van maken.

C partitie: 4,228,065,536 groot 2,111,746,048 in gebruik
D partitie: 1,702,854,656 groot 1,4xxxxxxxxxx in gebruik

In deze latop zit geen brander. Ik wil een ghost maken die op CD past, maar de ghost die gemaakt wordt is ong 1 Gb groot.

Hoe kan ik de ghost opdelen in stukken die op CD gezet kunen worden, zodat ik die stukken over het netwerk kan trekken naar een PC die wel een fikker heeft?

Beetje kromme omschrijving, maar ik hoop dat de strekking duidelijk is.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

zip of rar. en dan "spanning' gebruiken
maar je kunt toch ook gewoon de hele file in een keer doorsturen naar je pc met brander....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:41 ]

• its_Muppet
kan dat in Ghost 2k3 dan?

Ik heb die opties wel bekeken, maar den niet zoiets tegen gekomen. En dan nog, ik ben een beetje bang dat als er over het netwerk (10Mbit) wordt geghost, het product dan CRC errors geeft oid.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Let ook op je swap-file (pagefile.sys) even handmatig op 10MB zetten en daarna ghosten..scheelt ernorm veel ruimte. Niet vergeten terug te zetten nadien :>

• its_Muppet
Das een goeie tip thanx ^O^

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Jimbolino

troep.com

nee dat is geen goede tip, je kan hem beter excluden bij het ghosten... windows maakt toch wel een nieuwe aan

als die laptop aan het netwerk hangt kun je hem het beste ghosten over het netwerk, en gewoon zeggen dat ie de files op moet delen in bestanden van 650mb

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

[b][message=18802499,noline]

En dan nog, ik ben een beetje bang dat als er over het netwerk (10Mbit) wordt geghost, het product dan CRC errors geeft oid.
het leuke aan het TCP protocol is dat er error recovery op zit.
crc errors komen dus niet zoveel voor. (houd hier hout vast)

Naar mijn weten kun je de ghost file, op een lokaal station opslaan
dan deze met winzip of winrar spannen;

• its_Muppet
Dan vrees ik dat ik toch die tutorial maar eens moet gaan bekijken

Verwijderd

Zo kan je nog wel meer bedenken, prullenbak leeg gooien, tijdelijke internet bestanden legen, en ff zoeken of je een memory.dmp op c:\ hebt staan die erg groot is (wordt aangemaakt bij BSOD, en kan ook erg groot zijn indien je niet hebt aangegeven dat je een kleine dump wilt..bij een vastloper) Bestand kan je zonder veel risico zo verwijderen

Exclude-optie voor files nog nooit gezien. Is inderdaad een beter optie

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:49 ]

• its_Muppet
de standaard dingen heb ik natuurlijk wel gedaan. prullenbak e.d. maar dan nog is hij te groot. Pagefile.sys excluden nog niet geprobeert.

• its_Muppet
I have RTFM maar ik kan er niet 8er komen hoe ik een file exclude bij het maken van een ghost. Volgens mij moet dat gebeuren met een command line parameter, maar weet het niet zeker.
Kan ik niet gewoon die ghost trekken en dan met de Ghost Explorer die pagefile er gewoon uit verwijderen?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://service1.symantec....tec%20Ghost&ver=7.0&tpre=

ghost -split=600

Zoiets gebruiken. Je hebt dus niet de f*#king manual gelezen.
its_Muppet schreef op 22 september 2003 @ 09:59:
I have RTFM maar ik kan er niet 8er komen hoe ik een file exclude bij het maken van een ghost. Volgens mij moet dat gebeuren met een command line parameter, maar weet het niet zeker.
Kan ik niet gewoon die ghost trekken en dan met de Ghost Explorer die pagefile er gewoon uit verwijderen?
In de manual staat ook dat ghost 2k3 de pagefile niet mee-ghost. Je ziet 'm wel in de ghost explorer en ook met dezelfde grootte als in windows, maar de pagefile neemt ongeveer 0 bytes in beslag.

[ Voor 60% gewijzigd door FirmPete op 22-09-2003 15:14 ]

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1