Wazig beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb een Lifetec monitor, specs weet ik niet precies, maar zijn ook niet belangrijk.

Maar vanmiddag werd ineens het beeld van mijn monitor wazig. Van het ene op het andere moment. Ik kon ineens amper nog lezen wat er stond.

De monitor uitzetten had geen effect, want als ik hem weer aanzet is het nog steeds wazig. Het ligt ook niet aan de videokaart, want met een andere monitor werkt hij wel. Is mijn monitor gewoon kapot, of kan er iets anders zijn?

• Maggelmans
Het is by the way een 17" CRT monitor, geen TFT

Verwijderd

wat voor vidkaart heb je?
en welke OS?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:30 ]

• Laurenz
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik had het ooit met een LG Studioworks 15"..oud beestje.
Stekkertjes schoongeblazen enzo, maar niets hielp.
Toen heb ik em op een andere pc aangesloten, en toen deed ie het ook niet.
Toen ik hem later weer aansloot op de pc waar hij hoorde deed ie het weer 8)7

Leave only footprints, take only memories

• Maggelmans
videokaart is Radeon 9700 en OS is win XP. Maar op een andere videokaart (GF 2 MX) geeft hij ook wazig beeld. Andere OS kan ik niet proberen, maar lijkt me niet het probleem, omdat hij het altijd goed heeft gedaan onder winxp. Hij gaf echt van het ene op het andere moment wazig beeld. :S

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien dat de 'lens' of hoe heet dat ding wat bewogen is en dat ie daardoor een onscherp beeld geeft. Ik heb ook 2 oude monitors (allebei CTX CRT 15") met een wazig beeld, maar dat komt gewoon omdat ze al zo'n 6 jaar oud zijn en erg intensief gebruikt zijn.
Hoe oud is die van jou?

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk de focussering ontregeld of kapot. Je kunt het zelf opnieuw probren af te regelen als je er genoeg verstand van hebt om dat veilig te kunnen doen.
Als je geen idee hebt hoe of wat dan moet je er niet aan beginnen, maar hem wegbrengen :)

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb er ook last van op mijn monitor dat het beeld wazig is (CTX 15 inch net als Pastasaus). Ding is al een paar jaar oud en volgens mij is het een euvel wat typisch iets voor CTX monitoren is (iig die serie).

Ben erg benieuwd hoe je die wazigheid weg kunt krijgen, of niet.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
misschien zou je de hertz iets naar beneden kunnen zetten? anders zou ik het ook niet weten
Pagina: 1