Toon posts:

groene letter i.v.m. codering XP

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk een keer slim te zijn door enkele directory's te beveiligen, maar ben vergeten om de codering uit te zetten na een nieuwe instal van winXP.

Er zitten twee schijven in mijn systeem, waar ik dus de D (back up tweede schijf) gecodeerd heb en niet uitgezet heb.

Na de nieuwe instal van XP zijn de letters groen van de gecodeerde directory.

Het probleem is nu dat ik de codering er niet meer kan afkrijgen (geen toegang tot het bestand). })

Kortom ik kan niet meer bij mijn eigen bestanden :(

Heeft iemand hier ervaring mee e/o een oplossing voor, zodat ik de codering kan opheffen en niet alles kwijt ben.(wissen wil wel >:) )

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 22:05:
Heeft iemand hier ervaring mee e/o een oplossing voor, zodat ik de codering kan opheffen en niet alles kwijt ben.(wissen wil wel >:) )
Als jij het kan kraken, kan iedereen het kraken. Als het goed is, is er dus geen oplossing voor.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
Tenzij je met het bijbehorende administrator password weer eigenaar van die map kan worden ;)

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
De codering van jouw schijf D is gekoppeld aan de securityID van users/groepen op jouw oude Windows-installatie. Ik hoop voor je dat je een backup hebt van de systeemgegevens. Deze hoeft niet zo recent te zijn zolang er maar een van de users met toegang tot de encrypted files aanwezig is.

Heb je geen backup dan wordt het een lastig verhaal. Heb je wel een backup dan:
- maak image van jouw huidige C-schijf
- zet de systeemgegevens van de backup terug
- indien dat goed gaat kun je de encryptie van de bestanden op schijf D verwijderen
- zet het eerder gemaakt image terug en nu zijn de bestanden op D wel te gebruiken.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
uhhhh tja maar computers zijn door mensen gemaakt .....dus alles is te kraken...

Maar hoe ???????

• blackd
  • Niet online
Cereal schreef op 21 September 2003 @ 22:12:
Tenzij je met het bijbehorende administrator password weer eigenaar van die map kan worden ;)
Het gaat hier over encryptie, niet over NTFS rechten?
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 22:12:
uhhhh tja maar computers zijn door mensen gemaakt .....dus alles is te kraken...

Maar hoe ???????
Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen: "hoe lang duurt het".

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je pc in een domein hangt kan je met een administrator met domain-admin privileges er bij (weet niet zeker) er vanuit gaande dat dat niet zo is:

Als je niet van tevoren je private keys hebt veilig gesteld kan je het wel vergeten. Er zijn geen legale of illegale trucs om je bestanden te decoderen.

Firmpete on Aerie Peak

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 22:12:

Maar hoe ???????
Dan heb je denk ik nog niet door hoe encryptie in elkaar steekt.
Als je iets versleutelt dan is het de bedoeling dat je niet wilt dat er iemand anders mee aan de haal kan gaan. De encryptie kan natuurlijk gekraakt worden maar dan moet je even een kijkje in het subforum van DPC nemen, dan leer je snel genoeg dat je niet zomaar even om die encryptie heen kan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er zijn ntfs programma's, welke speciaal bedoeld zijn om onder DOS ntfs data te lezen (niet schrijven). En wat wil nu het vervelende: zo'n progje trekt zicht niks aan van rechten :D. Maar goed, dat heb ik een weekje terug hier op GoT kunnen lezen. Aan jou de eer om het uit te proberen.
Succes!

• bazs2000

bazs2000

wwillem schreef op 21 september 2003 @ 22:17:
Er zijn ntfs programma's, welke speciaal bedoeld zijn om onder DOS ntfs data te lezen (niet schrijven). En wat wil nu het vervelende: zo'n progje trekt zicht niks aan van rechten :D.
Dat is allemaal wel leuk maar hij heeft zijn bestanden versleuteld, geen optie dus. ;)

• blackd
  • Niet online
wwillem schreef op 21 September 2003 @ 22:17:
En wat wil nu het vervelende: zo'n progje trekt zicht niks aan van rechten :D.
Nog veel vervelender is, is dat het hier om ENCRYPTIE gaat.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ook al eens voorgehad :(
Niks aan te doen vrees ik...
Tenzij jij beschikking hebt over een Cray of zo...
(en dan nog zou het waarschijnlijk nog hééél lang duren...
Iemand enig idee daarover btw?)

Harde les uit geleerd...
Ben daar toch wel wat belangrijke (persoonlijke) gegevens kwijtgeraakt ;( .

WinXP maakt het supermakkelijk om je gegevens te encrypteren,
maar jammer genoeg vertellen ze er niet bij wat de risico's zijn :( ...
Nu ja 't is natuurlijk m'n eigen fout, had dat moeten weten.
Ergste is dat ik er nog even aan gedacht had dat ik best die gegevens zou decrypten voor ik nieuwe WinXP install deed, maar dan toch vergeten ben |:( .

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

WinXP maakt het supermakkelijk om je gegevens te encrypteren,
maar jammer genoeg vertellen ze er niet bij wat de risico's zijn ...
Doe jezelf een lol en edit dat stukje snel.
Dit toon wel erg onbeholpen!

Copyright and left by SED...

• bazs2000

bazs2000

SED schreef op 21 september 2003 @ 22:33:
Doe jezelf een lol en edit dat stukje snel.
Dit toon wel erg onbeholpen!
En toch zit er wel een kern van waarheid in. Kijk, de meeste mensen versleutelen niets maar er zijn mensen die dat wel doen. Een klein percentage van de mensne die het wel doen 'vergeten' de encryptie en behandelen de pc alsof de bestanden er in hun normale vorm op staan. Op die manier krijg je hetzelfde resultaat als waar de TS mee te kampen heeft, wel de bestanden hebben maar er niet mee bij kunnen komen en dat is best vervelend.

De versleuteling kan niet anders worden gedaan maar er zou wel in de popup die je krijgt "Weet u het zeker?" wat meer info kunnen zetten. Dan heb je nog steeds mensen die dat zonder te lezen wegklikken maar dat is dan een gevalletje jammer dan. :)

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 22:05:

Het probleem is nu dat ik de codering er niet meer kan afkrijgen (geen toegang tot het bestand). })

Kortom ik kan niet meer bij mijn eigen bestanden :(
OK, het volgende is essentieel: Die bestanden zijn niet versleuteld alleen de toegang is versleuteld. Ik heb dit ook een keer gehad met een dual-boot Linux (Ik meen Mandrake 9.1 distributie)/WinXP configuratie. Ik had "My Documents" afgeschermd voor andere gebruikers (dacht ook slim te zijn) en er een nieuwe install overheen gezet met als gevolg dat ik er zelf niet meer bij kon. Wat bleek: Vanuit Linux kon ik er eenvoudig bij! Ik heb die zgn. ontoegankelijke bestanden in Linux naar een andere onbeveiligde NTFS WinXP-partitie gemoved en vervolgens kon ik er vanuit WinXP weer bij. Dus het is mogelijk maar het betekent wel even wat werk...

• blackd
  • Niet online
Compunologist schreef op 21 September 2003 @ 22:46:
[...]

OK, het volgende is essentieel: Die bestanden zijn niet versleuteld alleen de toegang is versleuteld.
Volgens mij heb jij het gewoon over NTFS permissies, en niet over encryptie?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Deze reactie zegt alles wat hier over te zeggen valt:
jwpmzijl schreef op 21 September 2003 @ 22:12:
De codering van jouw schijf D is gekoppeld aan de securityID van users/groepen op jouw oude Windows-installatie. Ik hoop voor je dat je een backup hebt van de systeemgegevens. Deze hoeft niet zo recent te zijn zolang er maar een van de users met toegang tot de encrypted files aanwezig is.

Heb je geen backup dan wordt het een lastig verhaal. Heb je wel een backup dan:
- maak image van jouw huidige C-schijf
- zet de systeemgegevens van de backup terug
- indien dat goed gaat kun je de encryptie van de bestanden op schijf D verwijderen
- zet het eerder gemaakt image terug en nu zijn de bestanden op D wel te gebruiken.
Je krijgt die data dus gewoon niet meer terug als je de bewuste systeemgegevens niet meer hebt. 't is encryptie, en in dit geval is dat niet zomaar te kraken. Hulp bij het kraken van encryptie zul je op GoT trouwens niet krijgen. Zie Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden #security

Compunologist: het gaat hier niet op eenvoudige NTFS recht, maar om
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.