[hosting] Clearhosting & JENT Hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53
Ik ben op zoek naar een bedrijf die veel gig aan dataverkeer bied en per maand zeker niet duurder dan 40 euro is. Nu bied Clearhosting (www.clearhosting.nl) een mooi pakketje aan met 3000 MB webspace en 80 gig dataverkeer. Heeft iemand ervaring met hun als bedrijf?

Daarnaast is JENT Hosting (www.jenthosting.com) ook niet duur met 30 gig dataverkeer en 2000 mb webspace. Wellicht dat iemand met hun ervaring heeft?

Ik zoek dus een Nederlandse hostingprovider die goed en betrouwbaar is. Waar de servers staan maakt niet zoveel uit, als ze maar een goede ondersteuning en service hebben en uiteraard (zelden (alleen voor onderhoud)) offline zijn.
Ze moeten ook niet te duur zijn en vooral veel dataverkeer aanbieden en ongeveer 400 MB webspace hebben.

Ik heb namelijk nu een pakket met 10 Gig dataverkeer en heb een keer drie video's van 14 MB per stuk online gehad. Nu krijgt de site ongeveer 225 bezoekers per dag en de limiet van 10 Gig had ik rond de helft van de maand al gehaald met als gevolg dat ik behoorlijk wat moest bijbetalen wegens extra dataverkeer. Ik had namelijk 18 Gig dataverkeer gebruikt en dat koste zo'n 30 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Sen
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

allebij resellers van rackshack dus gewoon de goedkoopste nemen de service is het zelfde.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Sen schreef op 21 September 2003 @ 23:20:
allebij resellers van rackshack dus gewoon de goedkoopste nemen de service is het zelfde.
Das niet waar.

Bij rackshack krijg je een dedicated server, welke door de hoster zelf zal moeten worden geconfigureerd, gepatched etc moet worden. En de ene hoster / persoon doet dat wat vaker / sneller dan de ander.

Enige wat je wel kunt zeggen is dat ze beide op hetzelfde netwerk zitten, dat ze dus op dat gebied dezelfde downtime zullen hebben.

• tomadmiraal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40
ik heb hosting bij JENT hosting

is goed, zijn nog geen 1 keer gecrashed. support is zeer snel(ook in het weekend) en de server is ook snel. daarnaast zijn ze ook nog eens goedkoop. eigenlijk alleenmaar goede berichten _/-\o_ laten we hopen dat dat zo blijft maar ziet er wel naar uit!!!

TAD

TAD

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Maar 't zijn dus wel USA hosters met weinig fysieke controle over hun servers. Als je zoveel gigs wilt voor zo'n prijs, moet je dat doen. Ieder voordeel heeft wel z'n nadeel :P.

/edit: Zowel Jim en Tom hosting (:P:P) als die ander hebben van die woeste teksten B)
SMS waarschuwingen
Onze gehele staff in het datacenter hebben een bieper of mobiele telefoon die dienen voor de datacenters 'Waarschuwing SMS'. We hebben verscheidene mensen die bij de datacenters ter plaatse (UK , USA ), die de servers uptime, functioneren, email, ftp etc. kunnen controleren.
Ik zie het helemaal voor me, ze kennen wat lui van IRC die ook internet hebben en 't in theorie dus kunnen checken :P

Ik zou zeggen, ze zijn een beetje 't zelfde, maar Jim en Tom gun ik het geloof ik wel :Y)

[ Voor 65% gewijzigd door jep op 22-09-2003 18:45 ]

• tomadmiraal
hoe bedoel je

Ik zie het helemaal voor me, ze kennen wat lui van IRC die ook internet hebben en 't in theorie dus kunnen checken

TAD

• Sen
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

tomadmiraal schreef op 22 September 2003 @ 18:55:
hoe bedoel je

Ik zie het helemaal voor me, ze kennen wat lui van IRC die ook internet hebben en 't in theorie dus kunnen checken
die doen ping naar ip adres en kunnen zeggen ja wij hebben het gecheckt hij doet het niet :P

• jep

jep

Oh, Tom, wat leuk!

Jongens, mag ik jullie voorstellen, Tom heeft niet alleen een account bij JENT hosting, het is ook van hem! :D :P :P

is goed, zijn nog geen 1 keer gecrashed. support is zeer snel(ook in het weekend) en de server is ook snel. daarnaast zijn ze ook nog eens goedkoop. eigenlijk alleenmaar goede berichten laten we hopen dat dat zo blijft maar ziet er wel naar uit!!!
:D _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door jep op 22-09-2003 19:18 ]

• tomadmiraal
dus dan kan het niet waarzijn of zo???? maar goed. wat ik niet snap is dat cheaphosting en wij op het zelfde netwerk ziten

zijn servers staan in Amerika en die van ons op de EURO-IX. kan iets gemist hebben maar wij ziten niet echt in de buurt

TAD

TAD

• jep

jep

Allebei hetzelfde idee. En of het dan niet waar kan zijn? Tsja, zo ken ik er nog wel een paar :D

Waarom niet een eigen machine, op een degelijk netwerk (in nederland, je bent tenslotte nederlands) met eigen nameservers? :)

Nouja ach, ik zal me er niet meer mee bemoeien :P
Ook zijn er opleidingen erover te volgen, en daarom hebben wij ook een RHCE certificaat.
:D goaf! :)

[ Voor 19% gewijzigd door jep op 22-09-2003 20:40 ]

• mabarto
  • Laatst online: 26-04 19:14
offtopic:
Jezus, wat een misselijke post. Daar zou ik dus nooit mijn servers neer gaan zetten. Als ze nu al liegen.
Verziekt aardig het topic.

Met zulke prijzen kunnen ze alleen maar in het buitenland zitten en als zo'n bedrijf dan nog erg klein is met 1 vestiging waar NIET de servers staan, zou ik er niet voor gaan. Maarja, goedkoop is duurkoop denk ik dan altijd maar.
Kies in ieder geval voor een provider die vlak bij zijn servers zit.

[ Voor 49% gewijzigd door mabarto op 22-09-2003 20:50 ]

• tomadmiraal
we hebben ook een eige machine in a'dam staan hoor maak je geen zorgen:) en deze prijzen kunen we ook in nederland halen wees daar ook maar niet bang voor:)

TaD

TAD

• tomadmiraal
oh ja en wij hebben het Redhat certificaat echt in handen, maar goed voor de mensen die het niet geloven sorry dat wij met de waarheid adverteren:)

TAD

TAD

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
tomadmiraal schreef op 22 September 2003 @ 20:53:
oh ja en wij hebben het Redhat certificaat echt in handen, maar goed voor de mensen die het niet geloven sorry dat wij met de waarheid adverteren:)

TAD
Ik denk dat wat jep bedoeld dat zo'n RHCE certificaat eigenlijk niet zo veel voorstelt. Ik ken RHCE gecertificeerde mensen die niet eens Postfix draaiend krijgen...

|>

• mabarto
tomadmiraal schreef op 22 September 2003 @ 20:52:
we hebben ook een eige machine in a'dam staan hoor maak je geen zorgen:) en deze prijzen kunen we ook in nederland halen wees daar ook maar niet bang voor:)

TaD
Met 'je' dnsservers in oostenrijk.

Even Kamer van Koophandel langslopen.

Clear Hosting:
code:
1
2
  Clear Hosting                                                    24346867 0000
  Annastraat 4 c, 3062KA Rotterdam                                 Hoofdvestiging

JENT Hosting:
code:
1
2
3
Probleem:

Er is geen dossier dat aan de door u ingevoerde zoekcriteria voldoet.

Onder welke naam werken jullie?

[ Voor 41% gewijzigd door mabarto op 22-09-2003 21:11 ]

• tomadmiraal
a. we beheren alle servers geheel zelf, dus ook die in oostenrijk.
b. en die server in a'dam heeft ook een eige DNS server alleen draaien andere domeinen op.

maar goed, dat kan iedereen toch wel bedenk en hoop ik

TAD

• jep

jep

Simon schreef op 22 september 2003 @ 20:56:
[...]

Ik denk dat wat jep bedoeld dat zo'n RHCE certificaat eigenlijk niet zo veel voorstelt. Ik ken RHCE gecertificeerde mensen die niet eens Postfix draaiend krijgen...
Nee, dat eigenlijk niet.. al zal dat best zo zijn.. :)

• jep

jep

barto018 schreef op 22 September 2003 @ 20:48:
[offtopic]
Jezus, wat een misselijke post.
Op welke post doelde jij ei'k? :)

• mabarto
jep schreef op 22 September 2003 @ 21:08:
[...]

Op welke post doelde jij ei'k? :)
tomadmiraal schreef op 22 September 2003 @ 17:53:

is goed, zijn nog geen 1 keer gecrashed. support is zeer snel(ook in het weekend) en de server is ook snel. daarnaast zijn ze ook nog eens goedkoop. eigenlijk alleenmaar goede berichten _/-\o_ laten we hopen dat dat zo blijft maar ziet er wel naar uit!!!

TAD

• Korakal
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Deze draad gaat even dicht voor overleg. Dit gaat niet goed zo.

En weer open. tomadmiraal, jij mag zo je mail checken.
jep: wil je ajb in het vervolg dit soort kwesties bij ons melden ipv zelf ertegenin te gaan? Dankje :>

Graag weer on-topic mensen!

[ Voor 64% gewijzigd door Korakal op 22-09-2003 21:27 ]

• jep

jep

Sorry, ben soms een beetje enthousiast :*

Ik zal mijn punt herhalen, ik zou 't gewoon doen als je er goed bij voelt. Die prijs is erg laag voor de traffic die je krijgt. Ik zou me echter wel even bedenken *wat* je er op gaat draaien. Is het kritisch, bulk-download, whatever.

Succes :)

• rimave
Mhh... maar als de providers die ik noemde minder zijn, weet iemand er dan ook 1 die z'n servers fysiek in Nederland heeft staan?

Ok, ze zijn er wel, maar te duur. Ik heb ongeveer 25 gb dataverkeer nodig met ongeveer 300 Mb schijfruimte voor ongeveer 25 euro per maand.

Ik kom dan toch steeds weer in Amerika uit...

[ Voor 3% gewijzigd door rimave op 22-09-2003 23:12 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• jep

jep

Zoiets misschien? Wel iets duurder, maar met control panel enzo.

http://www.megabithosting.nl/virtual.php

• rimave
Ik vind de aanbieding van Lycos ook wel aantrekkelijk: webcenter business pakket.

Ik kan het dataverkeer nog opschroeven van 15 gb naar 35 gb voor 10 euro extra, dus dan wordt het 22,49 per maand.

Lycos lijkt me ook wel een betrouwbaar bedrijf.

• jep

jep

Commercieel gezien wel, maar mocht je ooit iets willen dan kun je daar natuurlijk naar fluiten. Lycos is wel *erg* bulk. :)

• mabarto
Liquid, je komt ook steeds weer op Amerika uit. Kijk naar de tarieven die NXS en TrueServer vragen voor colocaten. Ik vind het al knap dat een aantal nederlandse partijen goedkoper hosting kunnen aanbieden (5 euro voor 5 GB :S)

Het nadeel van grote partijen is dat ze waarschijnlijk niet flexibel zijn.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Ik weet de policies van GoT niet precies over dit soort praktijken maar valt dit niet in de categorie: Ik wil het allerbeste, het meeste maar wel voor de allerlaagste prijs? En vraagt een vraag als deze niet om spam als antwoord? Voor zover bekend bij mij zijn er een aantal prijsvergelijkingssites op inet waar een hoop uit te halen is. Misschien is dat een optie.

.

• mabarto
Eijkb schreef op 23 September 2003 @ 10:41:
Ik weet de policies van GoT niet precies over dit soort praktijken maar valt dit niet in de categorie: Ik wil het allerbeste, het meeste maar wel voor de allerlaagste prijs? En vraagt een vraag als deze niet om spam als antwoord? Voor zover bekend bij mij zijn er een aantal prijsvergelijkingssites op inet waar een hoop uit te halen is. Misschien is dat een optie.
Hij verandert inderdaad van onderwerp. Eerst ging het om de twee hostingbedrijfjes en nu vraagt ie om een advies voor andere partijen.

Aan de ene kant heb je gelijk aan de andere kant ben ik het met TS eens dat websites van die prijsvergelijkingssites geen indruk bieden hoe het bedrijf is. Er staan ervaringen, maar dat kunnen ook personen zijn die alleen met frontpage werken en niet de technische kennis weet van het betreffende hostingbedrijf. Voor zoiets lijkt mij GOT de ideale plek.

Verwijderd

Ik heb m'n site bij clearhosting draaien sinds 3 weekjes. Heb tot nu toe goeie ervaringen met ze, vragen worden supersnel beantwoord. De antwoord-emailtjes (en de website) staan wel vol met taal-fouten, en dat is dan weer een beetje slordig.... Maar ja, goede service tegen een lage prijs, dan moet je daarover eigenlijk niet zeuren he ?
Pagina: 1