Toon posts:

All in wonder of aparte TV kaart kopen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sta op het punt om mijn oude systeem te vervangen. Nu zit ik alleen nog met het volgende dilemma :
Ik ben best wel een fanatiek gamer, maar daarnaast wil ik ook mijn oude VHS banden over zetten op DVD met wel een redelijke beeldkwaliteit. ( geen edit toestanden etc !!! gewoon kaal overzetten ;) )

Wat is nu wijsheid, een gewone Radeon 9800 kopen met daarnaast bv een Pinnacle TV kaart. Of alleen een 9800 All in wonder ?

Ik heb nl geen id hoe het met die "combi" kaarten zit qua prestatie vwb het TV gedeelte tov 2 losse kaarten. Kan er ook nog steeds niets zinnigs over vinden met de search of google op dit specifieke onderwerp.

Heeft iemand ervaringen hiermee ? Hoe zit het met warmte ontwikkeling ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 21:48

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk eens in de search staat heel veel waardevolle info in...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Er is idd waardevolle info te vinden via de search, helaas niet echt iets dat mijn vraag beantwoordt ........ O-)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
1. Je verliest dual monitor capaciteit (tenzij je monitor en TV aansluit)
2. als je upgrade moet je wéér zo'n dure kaart kopen
3. ik weet niet wat de kwaliteit van de tuner is, maar ik verwacht dat een speciaal ervoor ontworpen kaartje beter is.

afhankelijk hiervan zou je kunnen bepalen of een aparte tuner beter is.
Ik zou gaan voor een aparte tuner, aangezien ik meestal heel lang met m'n hardware doe die niet vervangen hoeft te worden, en als je dan een nieuwe videokaart wil kopen ben je die tuner ook weer kwijt

EDIT:
warmteonwikkeling, zowel van aparte tuner als AIW: nihil, maar aangezien ze allebei dezelfde hadrware gebruiken zullen ze je systeem evenveel opwarmen en zal dit niet uitmaken voor je keuze

[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 21-09-2003 21:56 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb een ATI8500AIW, en de capturekwaliteit is echt super! dus daarvoor moet je het zeker niet laten. Ook de mogelijkheid van overlay gebruik met je tuner is veel eenvoudiger als het op een kaart zit. Wel geeft het dus problemen met dualhead (kan niet) en er zijn ook AIW kaarten die lager geklokt zijn dan hun normale broertje (let hier dus op als je gamer bent!) Let bij een aparte TV-kaart er op dat ie hardwarematige mpeg2 compressie ondersteunt, want anders krijg je bij capturen een hele hoge load (of vallende frames).

De warmteontwikkeling van een tuner is niet groot. Alleen als je een dikke extra koeling op je videokaart wilt bouwen dan zou ik een geen AIW kiezen.
Ook lopen de drivers voor de AIW kaart vaak iets achter, daar moet je als gamer ook rekening mee houden, denk ik.

Kortom, in jou geval is een losse TV-kaart misschien wel handiger. Als je trouwens alleen videobanden wilt gebruiken kunt je ook een VIVO kaart nemen (alleen daar is geen 9800 van). Misschien kan je bij je lokale computerboer even om een demo vragen, (maar heel goed mogelijk dat ie dat niet kan/wil)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
Er is laatst ergens in tweakers.net een nieuwspost verschenen met review over die ATI all in Wonder en volgens mij waren ze zeer lovend.

Ik geloof dat het hier was ja dus moet je maar even zoeken

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik zou een losse TV-kaart aanschaffen: vgl Leadtek Ultra */ Msi TV@nywhere.
Deze gebruiken een conexant chipset die video op 10 bit "pakt".
Mpeg 2 doen ze dacht ik softwarematig.
Voor capture van (veel) VHS zou ik dan kiezen voor een Miro ** , die doen dacht ik wel hardwarematig aan mpeg2.
Voorkeur voor los: apart vervangbaar.

eagle

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aparte kaarten kunnen beter zijn, maar hebben chronisch last van bandbreedteproblemen op de PCI bus. Dat is de grootste pre van een AIW- PCI bus blijft onbelast.

Zeker de goedkopere losse kaarten zijn daarnaast gewoon niet van denderende kwaliteit (er worden nog steeds kaarten verkocht rond de hoogbejaarde Connexant/Brooktree Bt868 chip) en de betere hebben vaak gebrekkige driversupport, zeker in minder gebruikelijke OSsen.

* dion_b is min of meer naar een 8500AIW aan het uitkijken zodra het betaalbaar wordt, ter vervanging van Matrox G400 waar maar een head van gebruikt wordt en een brakke Pinnacle PCTV Rave

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik jullie info zo eens bekijk , is de AIW9800SE voor 209euro aanbieding bij Mycom misschien niet verkeerd. :) :)
Zijn er al gebruikers ervaringen van deze kaart ? Vind hem namelijk wel verdacht goedkoop in verhouding tot andere kaarten ................ :?

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 10:56:
Als ik jullie info zo eens bekijk , is de AIW9800SE voor 209euro aanbieding bij Mycom misschien niet verkeerd. :) :)
Zijn er al gebruikers ervaringen van deze kaart ? Vind hem namelijk wel verdacht goedkoop in verhouding tot andere kaarten ................ :?
Aanbieding is alleen i.s.m een nieuwe PC ;)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

Topicstarter
Ga ook een nieuw systeem kopen ;) .
Via search het eea leuke dingen gevonden over deze kaart. Er waren wat problemen met de drivers en directX 9, dat zou via patch opgelost zijn.

1. Hoe kan het nu dat Mycom die kaart voor 209 verkoopt, terwijl een Sapphire Ati 9800 pro of agp voor 419 en 315 op de lijst staat ?
2. Wat zijn nu de laatste ervaringen van gebruikers van deze kaart met de tuner en FPS games ?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Electra schreef op 22 September 2003 @ 10:58:
[...]

Aanbieding is alleen i.s.m een nieuwe PC ;)
Die misleiding liep toch bj Powerline? Of doet MyCom daar nu ook aan mee?

This footer is intentionally left blank

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.maxpc.nl heeft een 9800se AIW voor € 249,-

let op: de SE uitvoering van de 9800 is de "gehandicapte" uitvoering. Hij scoort ongeveer hetzelfde als de 9600(pro), alleen kun je de meesten via een softwarehack fors beter laten presteren. Ik vraag me echter of of dat bij een AIW uitvoering ook zo makkelijk gaat.

Aan de andere kant: je kunt er nog steeds prima spellen mee spelen en je hebt wel een alles in één kaart

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 11:11:
Ga ook een nieuw systeem kopen ;) .
Via search het eea leuke dingen gevonden over deze kaart. Er waren wat problemen met de drivers en directX 9, dat zou via patch opgelost zijn.

1. Hoe kan het nu dat Mycom die kaart voor 209 verkoopt, terwijl een Sapphire Ati 9800 pro of agp voor 419 en 315 op de lijst staat ?
2. Wat zijn nu de laatste ervaringen van gebruikers van deze kaart met de tuner en FPS games ?
er zit een groot verschil tussen de 9800PRO eb de 9800SE, de SE is een lagergeklokt model als een PRO, het mooie van de SE is dat je hem kan flashen naar een PRO versie! wat je dus bijna 200 euro's uitspaart. ofdat dit kan met een aiw weet ik niet een normale 9800SE iig wel. verder zou ik persoonlijk voor een losse tv-kaart gaan. wanneer jij je kaart wilt vervangen omdat hij te langzaam wordt, zit je ook aan een nieuwe tv-kaart vast. PCI maakt tegenwoordig ook niet zoveel meer uit omdat de nieuwste pinnacle kaartjes de laatste tijd een stuk stabieler zijn geworden als de oude/goedkope rampenkaartjes.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Als ik jou was zou ik nog even wachten tot begin oktober, dan komt de Videomate TV Gold+ namelijk naar europa.

Er wordt nogal lovend gedaan over deze kaart, vanwege zijn zeer goede beeldkwaliteit en het feit dat het de eerste kaart is die Power-Up functie heeft, dus je kan je favoriete programma's schedulen voor opname, je computer gewoon uitzetten en et voila, hij neemt het keurig op!

Scheelt ook weer in de energierekening ;)

Persoonlijk ga ik iig even op deze kaart wachten (hopelijk niet te lang)

Review:
http://www.octools.com/in...pro/videomate/tvgold.html

Site van de makers:
http://www.comprousa.com/

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1