ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ga binnenkort ADSL nemen. Nu heb ik de volgende keuzes:

1. er meteen een ethernet modem bij bestellen (€ 99,-) en later zelf een router/wireless access point kopen.
2. een multi-pc modem er bij bestellen (€ 139,-) en later zelf een wireless access point kopen.
3. geen modem er bij bestellen en zelf een modem/router/wireless access point (alles in een dus) kopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerst optie, maar zijn er eigenlijk echte voor of nadelen voor het een of het ander?
En waar moet ik op letten als ik die router/wap koop? Ik heb ergens wat over PPPoE en PPPTP gelezen, maar ik weet niet precies wat ik nodig heb (ik krijg ADSL van OneLine via het netwerk van KPN).

Johan.

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 11:52

Ronnie_T

Shangri-La

eerste optie, omdat je dan ondersteuning op het modem krijgt van de ISP, omdat zij het modem hebben geleverd. Hoef je je ook niet druk te maken over het protocol.
Koop zelf later een router

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

dat ethernetmodem is een router. hoeft alleen nog maar een el cheapo sweex switch aan
edit: althans dat standaard dingetje dat tegenwoordig bij kpn adsl zit dan he?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 20:17 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 17:00
Als je "n00b" bent, idd optie 1 of 2. Zoals Ronny_T zegt, je ISP kan nooit moeiljik doen over de modem bij storingen: Ze hebben 'm zelf geleverd.

Ik zou persoonlijk gewoon zelf een modem kopen. Vrij in keuze, functionaliteit, en eisen.
Een simpele modem/router koop je al voor 90 EUR, en da's dan incl switchje. (Sweex). Ook versies compleet met draadloos kun je zo kopen (Eminent, Draytek).

Waar je op moet letten? Eigenlijk "bijna" nergens op. PPtP is alleen nodig als je een erg oude adsl modem zou hebben, en PPoE wordt niet gebruikt voor DSL.

Alleen voor ISDN moet je even opletten: De drayteks werken alleen met BBNed, en niet met MXstream.
Maar verder werkt elke modem wel, je moet alleen dat ding instellen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
DJSmiley schreef op 21 September 2003 @ 20:18:
Alleen voor ISDN moet je even opletten: De drayteks werken alleen met BBNed, en niet met MXstream.
Maar verder werkt elke modem wel, je moet alleen dat ding instellen.
Dat is inderdaad zeer jammer, en aangezien wisselen van abbo nogal lang duurt(we hebben een webserver staan :X ) is het dus vrijwel onmogelijk om een draytek te gebruiken. En dat terwijl het eigenlijk super apparaten zijn. Er was overigens wel 1 type die werkte als ik me niet vergis, maar daarvoor moet je even op hun site kijken.

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb gewoon een analoge telefoonlijn thuis.
En ik denk dat ik er toch maar gewoon die ethernet modem bij bestel. Dan heb ik daar gewoon ondersteuning op.

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 12:23
Zit er aan zo'n standaard ethernet modem maar 1 poort die je aan een pc kunt hangen? dus als je meerdere pc's wilt moet je een hub oid er tussen hangen?

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Bever schreef op 23 September 2003 @ 11:03:
Zit er aan zo'n standaard ethernet modem maar 1 poort die je aan een pc kunt hangen? dus als je meerdere pc's wilt moet je een hub oid er tussen hangen?
Ja er zit maar 1 poortje op zo'n modem, en nee je hebt niet genoeg aan een hub, je moet er een router tussen hangen om het internet te kunnen delen, een hub is niet genoeg.

• Bever
MachoM schreef op 24 September 2003 @ 08:55:
[...]

Ja er zit maar 1 poortje op zo'n modem, en nee je hebt niet genoeg aan een hub, je moet er een router tussen hangen om het internet te kunnen delen, een hub is niet genoeg.
Wel als je onderstaande link bekijkt en uitvoerd :P Maareh bedankt voor de info:)
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

Verwijderd

compie schreef op 21 September 2003 @ 19:39:
Ik ga binnenkort ADSL nemen. Nu heb ik de volgende keuzes:

1. er meteen een ethernet modem bij bestellen (€ 99,-) en later zelf een router/wireless access point kopen.
2. een multi-pc modem er bij bestellen (€ 139,-) en later zelf een wireless access point kopen.
Koop een tweede hansje (alcatel of wat voor één dan ook).
Ga naar de ptt (winkel) en ruil dat ding in bij de koop van een router/wireless geven ze je voor dat oude ding nog 100,00 € korting.

René

• Bever
ADSL van Xs4all geeft momenteel gratis een ethernet modem erbij, die je dus weer kunt hacken naar een router incl. firewall. Als je daar een hubje aan hangt met eventueel een access point ben je klaar.

Verwijderd

MachoM schreef op 24 September 2003 @ 08:55:
[...]

Bever schreef op 24 September 2003 @ 09:16:
[...]

Wel als je onderstaande link bekijkt en uitvoerd :P Maareh bedankt voor de info:)
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php
die van tegenwoordig hoef je niet meer te hacken, is al een pro versie (oid)

• Bever
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:27:
[...]

[...]

die van tegenwoordig hoef je niet meer te hacken, is al een pro versie (oid)
was ik ondertussen ook al achtergekomen, klopt idd.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:18
Allemaal leuk dat je die modems ook als router kunt gebruiken, maar als je wireless wilt is dat niet zo handig. Een wireless router is namelijk goedkoper dan een accesspoint! Dus gewoon ethernet modem nemen en voor 100 euro een Linksys, Sweex of SMC wireless router/accespoint er aan hangen.

Mijn setup:
Copperjet 810 --- SMC 2404WBR wireless router/ap/switch.

Van mijn SMC is ook een modem/router/ap/switch versie te krijgen. En van andere merken ook wel. Reken dan op ongeveer 180 euro. Als je dat doet houd je dus nog 20 euro in je zak, maar heb je van je provider geen support op je modem. Kies maar.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 24-09-2003 13:58 ]

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1