[adsl] installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 11:00

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik zit hier adsl te installeren. Heb alles gedaan zoals uitgelegd. De splitter direct na de binnenkomst van de kpn lijn. Daar van de splitter gaat een kabel naar:
- line
- phone => gaat naar de telefoonlijn
- dsl => gaat naar modem.

Ik heb de software geinstalleerd volgens t boekje.
Het gaat om tiscali adsl light, met een speedtouch 510i multi pc modem. Op de betreffende pc's werkt het lan. Ik kan in het modem voor instellingen te veranderen ed.

Het probleem is nu dat het wan lampje niets doet. het adsl verhaal dus. Toen ben ik alles gaan controleren. Ik kan op iedere telefoonaansluiting in het huis bellen en gebeld worden. Dus de splitter => telefoon werkt.
Ik heb zo'n nieuwe kabel uit de doos geprobeert, van modem (dsl) naar splitter, dsl, het lampje gaat niet branden. Dus ook niet met een nieuwe kabel.

Ik heb vervolgens de gegevens gecontroleerd en adsl is opgeleverd vanaf 4 september dus dat zou het niet moeten zijn.

Waar zit nu het probleem, in de splitter? maar dan zou je ook niet kunnen bellen?
Het modem? het is een analoog, de ptt lijn is ook analoog!

Zit nu trouwens met een vertrouwd inbel modempje te netten.....

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Probeer eens zonder splitter ertussen het ADSL modem direct op het ISRA punt aan te sluiten? Kijk eens of je dan wél signaal hebt. Wellicht is je splitter niet goed dan.

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 11:52

Ronnie_T

Shangri-La

phone moet NIET naar de telefoonlijn, maar naar je telefoon

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Inderdaad, LINE moet naar de telefoonlijn, NIET PHONE!

De aansluiting komt er dus als volgt uit te zien:

LINE --> Naar telefoonlijn
PHONE --> Naar telefoon
DSL --> Naar modem

Zorg er ook voor dat er GEEN apparaten (bijv. een telefoon) VOOR de splitter zitten, Split de lijn dus aan het BEGIN.

Veel succes!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 19:51:

PHONE --> Naar telefoon
DSL --> Naar modem

Zorg er ook voor dat er GEEN apparaten (bijv. een telefoon) VOOR de splitter zitten, Split de lijn dus aan het BEGIN.

Veel succes!
nah ze telefoon doet het dus dat zal wel goed zitten :?

maar als het lampje niet gaat branden van het wan(adsl) dan denk ik dat je je modem mag omruilen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 19:51:

PHONE --> Naar telefoon
DSL --> Naar modem
Uhm, dat zegt ie volgens mij toch ook :?
Super_Grover schreef op 21 September 2003 @ 19:30:
Daar van de splitter gaat een kabel naar line
- phone => gaat naar de telefoonlijn (Korakal: dat kan dus al niet meer ISRA zijn)
- dsl => gaat naar modem.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 22:20

Nss

The Dude Abides

chucky666 schreef op 21 september 2003 @ 19:55:
[...]

maar als het lampje niet gaat branden van het wan(adsl) dan denk ik dat je je modem mag omruilen ;)
Als je phone en line verkeerd om hebt zitten klopt het dat de telefoon het gewoon doet

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Korakal schreef op 21 September 2003 @ 19:59:
[...]

Uhm, dat zegt ie volgens mij toch ook :?

[...]
nou volgens mij zegt-ie het niet hoor, of in elk geval erg onduidelijk.

Topicstarter: Controleer even of je dat kreng goed-om aangesloten hebt (dus vanaf de binnenkomende lijn naar "line", en de phone naar je telefoons) en test anders je modem even direct aangesloten op je buitenlijn.

gaat @# dan niet branden, dan bel je de helpdesk :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik heb 100% zeker weten alle lijnen goed lopen!
Ik heb nog maar een keer geprobeerd door een nieuwe lijn te maken van modem naar splitter, ook geen succes
Ook niet als ik van isra punt direct naar het modem ga....

Maar, kan dat wel, moet daar niet t modem voor ingesteld zijn? Dat is het wel,gedaan volgens de handleiding en goede cdrom's.

Trouwens, bij mij thuis duurt t ongeveer 1 minuut en dan is het wan lampje gereed. Gaat dat overal zo, of moet je soms gewoon lang wachten...

[ Voor 19% gewijzigd door Super_Grover op 21-09-2003 22:15 . Reden: + info ]

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Het lampje zou iig moeten branden, is dit niet zo dan hoef je niet te proberen dingen in te stellen want dan zit er gewoon iets niet goed in de bekabeling of de splitter. Door de nieuwe splitters had ik het eerst ook fout gedaan, maar moet iid zijn: Lijn komt binnen die moet in de LINE, de DSL naar de modem en de Phone naar je telefoons, zit alleen wel onlogisch geplaatst op die splitter als je het mij vraagt. Maar dan moet het werken

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
nou precies zoals jij t beschrijft heb ik het gemonteerd maar helaas, geen lampje, ook niet na een half uur w8ten...

Verwijderd

check je kabels eens na man

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
Het lijkt me duidelijk dat dit al meer dan 1 keer is gebeurd lijkt me dus niet echt een nuttige toevoeging op de discuzzie.

Maar jah

Ik denk dat er iets mis is met het modem. Misschien testen met een ander modem en anders bellen naar de helpdesk en omruilen ofzo.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik schijn ook russisch te spreken geloof ik 8)7
Gaat de @ direct op de ISRA aangesloten niet branden, bel dan de kpn
Kan je lang en kort doorlullen in een topic, maar dat heeft echt geen zin. Modem doet het niet of er zit gewoon totaal geen signaal op de lijn.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

ALs je een ADSL pakket van KPN hebt, kan je het beste op de site van XS4all kijken, daar staat de beste uitleg over de aansluiting van je MX-stream. Het is heel duidelijk daar, maar als je geen zin hebt om te zoeken, klik hier eens voor de isntellignen van je modem, of klik hier als je dan nog steeds brandende lampjes hebt, (en bel 09008085). Ohja, Ik weet wel dat je geen XS4all gebruikt, maar ADSL-MX-stream is van alle aanbieders het zelfde, en XS4all heeft gewoon (met afstand) de beste site.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Luxx schreef op 22 September 2003 @ 00:12:
ALs je een ADSL pakket van KPN hebt, kan je het beste op de site van XS4all kijken, daar staat de beste uitleg over de aansluiting van je MX-stream. Het is heel duidelijk daar, maar als je geen zin hebt om te zoeken, klik hier eens voor de isntellignen van je modem, of klik hier als je dan nog steeds brandende lampjes hebt, (en bel 09008085). Ohja, Ik weet wel dat je geen XS4all gebruikt, maar ADSL-MX-stream is van alle aanbieders het zelfde, en XS4all heeft gewoon (met afstand) de beste site.
leuk maar als ze lampje niet gaat branden heeft ie er niet veel aan ;)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
ff rondje gemaakt bij de hlpdsk 's!
Bij tiscali verwijzen ze me door naar KPN, kpn geeft aan dat de kabels goed zitten in de splitter, ook een rechtstreekse aansluiting op ISRA punt levert niets op, dus gaan ze een line check uitvoeren. Ze sturen een foutrapport naar de betreffende afdeling en binnen 2 a 3 dagen zal ik meer te horen te krijgen, hopelijk een oplossing. En niet t verhaal dat de centrale naar huis te ver weg is .... :S

• reno74
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 07:51
Probleem is veel voorkomend, de volgende stappen heb ik al meer malen gebruikt om iemand online te helpen:

Line: verbinden met de wandcontact doos
phone: verbinden met de telefoon
adsl: verbinden met het adsl modem

Adsl modem de-installeren

en nu komt het. modem ontkoppelen
pc opnieuw opstarten

Software opnieuw installeren
opnieuw opstarten

en nu pas het modem weer aansluiten!!

succes

Athlon64 XP 3000+@2000Mhz, 1GB DDR400 , 160GB 8mb SATA , MSI k8t, ATI RADEON 9800pro, 17"tft philips, Lite-0n LTD166s Pioneer A08 en NEC 3500 , 3dmark2003 5754, 3d 2001 18777, Pc2: Athlon XP 1900+, 256 mb DDR, Geforce 3 TI 19"Flatron

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Is het zeker weten zo dat als je het modem, zo uit de doos (geen instellingen), rechtstreeks aansluit op het isra punt, zonder splitter, het WAN lampje moet gaan branden?

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik heb bij iemand een adsl usb modem geleend en in de situatie zoals beschreven geinstalleerd. Als mijn eigen logica me nu niet in de steek laat dan kan ik met zekerheid zeggen dat de splitter en kabels dus goed zitten want ik zit nu fijn via mijn abbo te adslle, het werkt dus..... Met andere woorden, het multi pc modem is stuk ??

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
nieuw modem gekregen en probleem opgelost. Zeer frustrerend als zeker weet dat je t helemaal weet maar dat de hlpdsk eigenwijs is.....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Super_Grover schreef op 13 October 2003 @ 22:17:
nieuw modem gekregen en probleem opgelost. Zeer frustrerend als zeker weet dat je t helemaal weet maar dat de hlpdsk eigenwijs is.....
nou ik ben die helpdesk (ok, medewerker :P) en ik zei al een hele tijd geleden dit:
Kan je lang en kort doorlullen in een topic, maar dat heeft echt geen zin. Modem doet het niet of er zit gewoon totaal geen signaal op de lijn.
:o

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

JvS schreef op 13 October 2003 @ 23:45:
[...]

nou ik ben die helpdesk (ok, medewerker :P) en ik zei al een hele tijd geleden dit:

[...]
:o
en er een stuk voor zei ik dit ;)
chucky666 schreef op 21 September 2003 @ 19:55:
[...]

Pagina: 1