[VHS] Videoband maakt zombie van Panasonic

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Goed, mijn zus heeft een videoband (E-60) van Sesamstraat (genaamd Feest) en die wilde die graag naar DVD omgezet zien doordat ze hem vaak afspeelt en VHS bandjes redelijk snel slijten van 2x per dag afkijken.

Ik heb een DVD-brander en een tv-kaartje met de bekende Bt878 chip erop, dus ik dacht 'laat maar komen'. Zogezegd zo gedaan, met veel frustraties kreeg ik het capturen naar Mpeg2 aan de praat met PowerVCR II (van Cyberlink) en de BtWinCap drivertjes.

De videorecorder die ik hiervoor gebruik is een Panasonic NV SJ-210EGK (best getest constumentenbond tijdje terug), prima ding, werkt als een tierelier. Ik neem ff een test clipje op van een minuutje aan het begin om het geluid goed in te kunnen stellen en spoel vervolgens de band naar het einde om te zien hoe lang de band was (ik had de E-60 op de casette niet gezien en ik had de originele doos niet). Hij gaat tot 60 min precies en raakt dan het signaal kwijt (je zit een ronddraaiend vierkantje, gewoon doodnormaal gedrag als de band op is).

Ik wil de band terugspoelen, ho maar(!). Hij gaat heel ff terug, en gaat dan op ong. 1,5/2 voudige snelheid de band afspelen zonder signaal op de kabel te zetten (de tijd loopt wel op de display). Vervolgens reageert hij nergens op. Zelfs als ik hem uitzet met het knopje gaat hij vrolijk door (al gaat de display wel op standby). Met de stroom eraf stopt hij wel helemaal (gelukkig brrrr).

Welnu, dat hoort niet helemaal. Ik zet de vcr weer aan, kan heel ff een stukje terug (een paar minuten). Hij ziet dan die speciale code van hoe lang de band is, stopt, maar in plaats van nu met supersnelheid (Super Drive noemt hij het) terug te gaan spoelen, gaat hij weer doodleuk vooruit afspelen en reageert nergens meer op.

Nou ja, nog een keer de stroom eraf (nu een kwartier). Ik zet hem aan en druk meteen op eject. De band komt eruit (pfiew) en ik laat hem door mijn antieke Hitachi terugspoelen (die nog zo analoog is dat hij het niet door zou hebben als er een typemachinelint in zou zitten). Vervolgens er weer in en de Panasonic speelt weer af....

Maar voorbij is het probleem niet, want zodra ik weer terug wou spoelen, (halverwege de band) kwam het probleem weer en kreeg ik hem ook na herhaaldelijk de stroom eraf te gooien niet meer uit de vcr!!! De twee staafjes die de tape naar de videokop brengen gaan wel terug naar de casette, maar de band gaat niet omhoog en vervolgens gaan de staafjes weer terug naar de kop en begint het weer van voren af aan.

Na weer een half uur offline te laten staan wil de vcr wel weer de band uitspugen, maar wat nu? Hoe kan zo'n videootje een hele moderne videorecorder zijn slaaf maken? En weten jullie misschien oplossingen hoe ik toch alles kan opnemen zonder de videorecorder weg hoef te gooien (of de band als er zometeen iets echt verkeerd gaat)? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Doet ie dat alleen bij die band?? Of ook bij andere banden?

[ Voor 29% gewijzigd door Mavvie op 21-09-2003 20:03 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Evil M@V schreef op 21 September 2003 @ 20:03:
Doet ie dat alleen bij die band?? Of ook bij andere banden?
Ik heb nog even gechecked met Jungle Boek (E-120) en daar gedroeg hij zich voorbeeldig mee, ook na veel heen- en terugspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
dan moet je gewoon lekker die tape wegmikken en een andere zoeken, misschien zitten de rollen wel vast ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 17:36
De tape handmatig terugspoelen? gewoon een stuk bestek ofzow in zo'n gat duwen, en draaien maar :)

(wat een ongenuanceerd stukje tekst hierboven zeg :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
Misschien is er sprake van van Film The Ring. brrrrrrrr.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 19:13
Dan zal het wel een gare tape zijn inderdaad. Wat dan heel goed kan is dat de rollen niet meer lekker draaien waardoor de vcr niet voldoende kracht heeft om hem terug te spoelen, OF het idee heeft dat ie al in het begin is en de tape afspeelt.
1 ding staat vast, je VCR is nog fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
wmeester schreef op 22 september 2003 @ 14:36:
Dan zal het wel een gare tape zijn inderdaad. Wat dan heel goed kan is dat de rollen niet meer lekker draaien waardoor de vcr niet voldoende kracht heeft om hem terug te spoelen, OF het idee heeft dat ie al in het begin is en de tape afspeelt.
1 ding staat vast, je VCR is nog fris.
Mm, dat is wel de meest logische verklaring inderdaad, dankjewel (en ook MR_WAZOO). Ik ga dan gewoon maar proberen om hem nog 1x van het begin tot eind af te laten spelen en dan neem ik het gelijk op de pc op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

is die band toevallig in longplay opgenomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Silver7 schreef op 21 September 2003 @ 20:44:
Misschien is er sprake van van Film The Ring. brrrrrrrr.....
Als je banden hebt van Sesamstraat en Jungle Book, dan zal huh The Ring denk ik niet hebben >:)

Maar ff ontopic: Ik heb ook eens een heeeeeeeel oude VHS recorder gehad. Die slikte ook bepaalde banden (de meeste) niet (gingen er niet meer uit). Maar erg vaag dat een redelijk nieuw model dat probleem heeft. Misschien ff andere forums afzoeken of de fabrikant contacten...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
w00Dy schreef op 22 september 2003 @ 16:20:
is die band toevallig in longplay opgenomen ?
Volgensmij kan die Panasonic dat niet eens afspelen (alhoewel ik qua LP een volkomen n00b ben), maar in ieder geval is het geen tv-opname van Sesamstraat, maar een gewone gekochte band.
Pagina: 1