Ik heb vanmorgen getracht bij mijn Abit NF-S7 rev2.0 de bios te flashen naar de laatste versie. Dit ging goed (met alt+F2), maar na de reboot, deed me PC helemaal niks meer. Gaf eerst geen beeld, en na lang proberen, heb ik weer beeld gekregen, dankzij een oude videokaart (PCI). Mijn BIOS geeft nu een checksum error. Hij vraagt dan om de flop, met AWDFLASH en natuurlijk het rommetje, waar de bios info enzo allemaal inzit. Dit heb ik allemaal op een floppy staan (zelfs het source bestandje).
Maar nu komt het probleem pas. Ik krijg namelijk steeds de melding, dat hij de source (de .bin file dus) niet kan vinden.
Jullie zijn nu nog me enigste redmiddel...
Om het ff duidelijk te maken, wat er is:
Probleem:
Na verkeerde flash, kan de BIOS de op de flop aanwezige source (.bin bestand) niet vinden of lezen.
Geprobeerd:
1) BIOS gecleared
2) Mem in andere bankjes gedaan, en verschillende geprobeerd (de ene keer, gaf mijn PC daardoor wel beeld, de andere keer niet)
3) Andere videokaart erin geprikt, waardoor ik nu weer beeld heb af en toe (zie 2))
4) Naar floppy en drive gekeken (die zijn goed)
5) Alles eruit gehaald, en er opnieuw in gedaan (zoals ik al verwacht had, geen effect)
6) Hier op GoT gezocht. Kwam dit topic tegen, maar durf om eerlijk te zijn, dat UniFlash niet te gebruiken, aangezien er op de website staat, dat sommige AMD chipsets niet ondersteund worden. En mijn PC start toch elke keer de Award BootBlocker (ofzo iets)
7) Mijn nagenoeg altijd laatste redmiddel, die dit keer niet werkt, google
EDIT:
8 ) Nieuwste versie (8.24F, probeerde met 8.23K geloof ik) van AWDFLASH geprobeerd met flashen, maar dan geeft hij dezelfde foutmelding
/EDIT
Hopelijk hebben jullie genoeg info, om mij te kunnen helpen, en zo niet, dan hoor ik dat graag.
Maar nu komt het probleem pas. Ik krijg namelijk steeds de melding, dat hij de source (de .bin file dus) niet kan vinden.
Jullie zijn nu nog me enigste redmiddel...
Om het ff duidelijk te maken, wat er is:
Probleem:
Na verkeerde flash, kan de BIOS de op de flop aanwezige source (.bin bestand) niet vinden of lezen.
Geprobeerd:
1) BIOS gecleared
2) Mem in andere bankjes gedaan, en verschillende geprobeerd (de ene keer, gaf mijn PC daardoor wel beeld, de andere keer niet)
3) Andere videokaart erin geprikt, waardoor ik nu weer beeld heb af en toe (zie 2))
4) Naar floppy en drive gekeken (die zijn goed)
5) Alles eruit gehaald, en er opnieuw in gedaan (zoals ik al verwacht had, geen effect)
6) Hier op GoT gezocht. Kwam dit topic tegen, maar durf om eerlijk te zijn, dat UniFlash niet te gebruiken, aangezien er op de website staat, dat sommige AMD chipsets niet ondersteund worden. En mijn PC start toch elke keer de Award BootBlocker (ofzo iets)
7) Mijn nagenoeg altijd laatste redmiddel, die dit keer niet werkt, google
EDIT:
8 ) Nieuwste versie (8.24F, probeerde met 8.23K geloof ik) van AWDFLASH geprobeerd met flashen, maar dan geeft hij dezelfde foutmelding
/EDIT
Hopelijk hebben jullie genoeg info, om mij te kunnen helpen, en zo niet, dan hoor ik dat graag.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2003 20:39 ]