Toon posts:

PC geen enkele activiteit

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde vanochtend m'n computer opstarten en tot mijn grote schrik kwam er geen enkele activiteit op gang; echt helemaal niet dus, het leek wel of de stekker niet eens in het stopcontact zat.

Ik heb daarom de kabels (in computer) gecontroleerd, stekkerdoos, voeding. Nu blijkt dus dat het niet aan de voeding ligt. Echter, op het moment dat ik de 'power on' knop druk van de computer gebeurt er helemaal NIETS.

Toen kwam er in mij op dat het weleens aan de 'power on' schakelaar zelf kan liggen. Dus ik deze loskoppelen van het MoBo en geprobeerd met mbv een jumpertje de computer aan de praat te krijgen. Helaas, geen resultaat.

Het vreemde is dat er de dag ervoor geen enkel probleem was. Er is niets mee gebeurd en de computer is normaal afgesloten. 's Nacht stekker uit het stopcontact. Helemaal niets aan de hand dus.

Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn pc aan de praat kan krijgen, want ik kan me bijna niet voorstellen dat de computer het 'uit het niets' niet meer doet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens een ATX reset (in geval van een ATX psu) en kijk eens wat hij dan doet.
Anders zou ik vermoeden dat of voeding of mobo dood zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 21 September 2003 @ 18:33:
Probeer eens een ATX reset (in geval van een ATX psu) en kijk eens wat hij dan doet.
Anders zou ik vermoeden dat of voeding of mobo dood zijn.
Zou je me kunnen vertellen hoe dat moet. Sorry, maar heb geen ervaring (lees: geen enkele know-how) van een ATX reset

En voeding is zeker weten niet dood (Als volgt getest: Ledje aangesloten op de aansluiting van power on schakelaar. Als de voeding uit brand het lichtje niet, als de voeding aan staat brand het ledje een heel klein beetje)

EDIT: Het betreft hier een Medion Pc (Laatste aanbieding ALDI)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 19:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 18:45:
[...]

Zou je me kunnen vertellen hoe dat moet. Sorry, maar heb geen ervaring (lees: geen enkele know-how) van een ATX reset

En voeding is zeker weten niet dood (Als volgt getest: Ledje aangesloten op de aansluiting van power on schakelaar. Als de voeding uit brand het lichtje niet, als de voeding aan staat brand het ledje een heel klein beetje)

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

beetje zoeken mag wel hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Idd :) , was net google resultaten aan het bekijken :)

Verwijderd

Topicstarter
ATX reset geprobeerd (Stroom eraf en power on knop poosje ingehouden), maar mocht helaas niet baten. Nog even voor de duidelijkheid: Werkelijk niets doet het, dus ook de fans, etc draaien/werken niet :(

Is het mssn nog mogelijk om het MoBo nog grondiger te ontladen. Door bijvoorbeeld het batterijtje eruit te halen oid :?

EDIT: Is het waarschijnlijk dat een voeding niet helemaal kapot gaat, maar simpelweg niet genoeg vermogen kan leveren. :? Ik heb het dus getest met een ledje, welke heel zwak oplichte. Heb hier namelijk niet zo even een losse voeding liggen....

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:17 ]

Verwijderd

Als je spanning meet op je voeding wil het nog niet zeggen dat hij in orde is.
Als je echt wil weten of je voeding nog goed is moet je hem belasten.
Dat doe je niet met een ledje maar met bijv. een fan.
Het is dus de bedoeling dat de voeding goed belast wordt, dan kan je dus zien of hij nog goed is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 18:45:
[...]
Je ledje test in dit geval de hulpspanning, die een voeding altijd levert in standbymode.
Als je wilt checken of voeding ook echt doorstart, moet je ff voedingsstekker van mobo los trekken en de "Power Supply On" aansluiting tegen de kast of Ground leggen.
Deze pin (groen of grijs) ligt tussen 1x Ground en 3x Ground pinnen in(en die zijn zwart). Als je goed naar die mobostekker kijkt moet je hem zien zitten en met paperclip kun je dan wel contact maken met naastliggende Ground.
Met de hd en andere belastingen er nog aan moet voeding starten en als ie dat niet doet istie naar z'n grootje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 12:59 ]

Verwijderd

foutje ik wou niets zeggen

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 13:57 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:16

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.