Momenteel haal ik tekst op uit een database en wijzig een paar woorden, zoals wel duidelijk zal zijn waarom... Dit doe ik momenteel zo:
Iemand een idee hoe ik met een keer de tekst langslopen in een keer alle code kan wijzigen zoals ik wil? In plaats van op deze lelijke inefficiënte manier?
PHP:
Alleen met deze paar checks moet php 7 keer de tekst langslopen, dat bij langere teksten de snelheid niet echt ten goede komt. Mijn page vertraagde van 0,007 naar 0,01 seconden... Beetje zonde voor zoiets simpels.1
2
3
4
5
6
7
8
| $txt = ereg_replace("\n", "<br>", $txt); $txt = ereg_replace("\\[pijl\]", "[img]'/images/bullet.gif'[/img]", $txt); $txt = ereg_replace("\\[vet\]", "<b>", $txt); $txt = ereg_replace("\\[/vet\]", "</b>", $txt); $txt = ereg_replace("\\[onderstreep\]", "<u>", $txt); $txt = ereg_replace("\\[/onderstreep\]", "</u>", $txt); $txt = ereg_replace("\\[cursief\]", "<i>", $txt); $txt = ereg_replace("\\[/cursief\]", "</i>", $txt); |
Iemand een idee hoe ik met een keer de tekst langslopen in een keer alle code kan wijzigen zoals ik wil? In plaats van op deze lelijke inefficiënte manier?