• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Via een deense website kwam ik de volgende gadget tegen! Een DVD recorder met swappable harde schijf! Je eigen harde schijf dus gewoon gebruiken en geen dure PHILIPS / JVC HDD recorder kopen waaraan je bent gebonden qua HDD!

Specificaties:
DVD Player with harddrive recorder
DVD - Harddisk recording
10 Media formats (DVD, Audio, CD-R, CD-RW, VCD2, VCD3, SVCD, CVD, MP3 & Kodak picture CD
Removeable harddisk tray (No harddisk installed)
Timeshift mode for TV-Tuner
TV Tuner (1 - 57Channels) 49.75MHz - 863.25 MHz
4 quzlity modes recording (XP - SP - LP & EP)

Video
MPEG 2
10-bit video D/A converter
Horizontal Resolution (lines)
P-DVD Horizontal Resolution (lines)
PAL/NTSC/AUTO optional

Audio
Dolby AC-3 decoder
DTS Digital Output
Dolby Digital Output
96KHZ/24Bit audio D/A converter

Input/output
Optical Digital Output
5.1 channel audio Output
Audio、Video Aux input 2sets (Scart input)
S-Video Aux input 1set
CVBS Output
S-video Output
Component (Y/Cb/Cr) Video Output
Progressive (Y/Pb/Pr) Video Output
Scart output

Operations
4:3/16:9 aspect ratio switch
English OSD menu
Viewing angle select
PAL/NTSC select
Languages
Subtitle
FWD/REW
Step
Slow motion
Zoom
Program
Mute
Repeat ( Rep. all , Rep. 1)
Skip
Track/time search

Formats supported
DVD
Audio CD
CD-R
CD-RW
VCD2.0
VCD3.0
SVCD
CVD
MP3
Kodark Picture CD

Record Part (Harddisk Drive)
Hard disk capacity : No installed
Recording picture quality of 4 grades
Time-shift recording picture quality of 4 grades

XP = BETWEEN DVD /SVCD quality Resolution 320X480
SP = Equal to DVD quality - Resolution 720X480
LP = BETWEEN DVD/SVCD - Resolution 352X480
EP = Equal to SVCD quality - Resolution 352X240

Record from outside sources
Record from TV
Time recording
Record from DVD part to Hard disk
Time-shift recording(MAX: 25 mins)
Three modes of recording sources selectable (PAL,NTSC,SECAM)

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.northq.dk/img/pics/nq7000_1_640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.northq.dk/img/pics/nq7000_2_640.jpg

Website fabrikant:
www.northq.com

Prijs:
De consumentenprijs krijg ik nog doorgemaild!
Waarschijnlijk bestel ik er deze week eentje dus als mensen intresse tonen kunnen ze me bereiken op me ICQ nummer!

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

prachtig, ik heb zoiets al eens eerder gezien. grootste nadelen:
-GEEN dvd brander
-duurder dan een pc die hetzelfde kan

• HappyFun
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 17:27:
prachtig, ik heb zoiets al eens eerder gezien. grootste nadelen:
-GEEN dvd brander
-duurder dan een pc die hetzelfde kan
..waar heb je die DVD brander voor nodig? Als je het perse in wilt branden dan brandt je het met je DVD brander die in je PC zit? Dat is het mooie aan dit..de swappable harde schijf, zodat je opgenomen bestanden zo op je PC gezet kunenn worden (vandaar uit kun je branden, bewerken, etc)

Prijs ..geen idee (hoor ik nog) :)
ik heb opzich wel interesse, mits de prijs redelijk is.
Die AB is wel weer afschuwelijk lelijk met dat blauw erop ....
svp ICQ want wil niet dat deze topic op slot gaat doordat het een inkoopactie wordt

[ Voor 17% gewijzigd door HappyFun op 21-09-2003 17:31 ]

Defunctus Deo Juvente

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik heb opzich wel interesse, mits de prijs redelijk is.
Die AB is wel weer afschuwelijk lelijk met dat blauw erop ....

39

Verwijderd

ik vind hem er super strak uit zien nou nog hopen dat de prijs een beetje redelijk is

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09
Het is dus GEEN DVD recorder, maar een DVD speler met HDD recording mogelijkheden. Niets bijzonders dus. Het enige bijzondere hieraan zou de prijs kunnen zijn, want harddisk records zijn nog erg duur op dit moment hier in NL.

De Philips HDR 1000 bijvoorbeeld kost hier ongeveer 900 euro, terwijl deze in Duitsland voor 500 euro te krijgen is.

Mocht je een prijs binnen krijgen die een stuk lager is dan de prijs van de apparaten hier, dan ben ik wellicht geinteresseerd.

Overigens, is deze speler regio vrij (te maken)? Dat zie ik nergens en staan en is voor mij persoonlijk een must-have.

[ Voor 12% gewijzigd door mjax op 21-09-2003 17:40 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

ik vraag me idd ook sterk af hoeveel dat ding moet gaan kosten, het lijkt me in ieder geval een erg prijzig apparaat

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
er word geen hdd meegelevert en hij kan niet dvd fikken.. zo duur moet hij dus niet worden.

• HappyFun
  • Niet online
mjax schreef op 21 September 2003 @ 17:39:
Het is dus GEEN DVD recorder, maar een DVD speler met HDD recording mogelijkheden. Niets bijzonders dus. Het enige bijzondere hieraan zou de prijs kunnen zijn, want harddisk records zijn nog erg duur op dit moment hier in NL.

De Philips HDR 1000 bijvoorbeeld kost hier ongeveer 900 euro, terwijl deze in Duitsland voor 500 euro te krijgen is.

Mocht je een prijs binnen krijgen die een stuk lager is dan de prijs van de apparaten hier, dan ben ik wellicht geinteresseerd.

Overigens, is deze speler regio vrij (te maken)? Dat zie ik nergens en staan en is voor mij persoonlijk een must-have.
..over recorder heb je gelijk! Misschien kan een modje er DVD speler [met HDD opneemfuncties] van maken ? Merci alvast daarvoor!

En die Philips kan geen HDD wisselen waardoor:
1) Je 'vast' zit met een 40 of 80GB schijf (niet extreem groot voor fullscreen video)
2) Moeilijk uitwisselbare data die op je HDD staat

..een paar mensen die ik ken met JVC HDD(recorder) raken gefrustreerd ervan dat ze films/opnames moeten 'overtapen' , omdat de HDD te klein is ..

In deze kan je wel tot 250 GB !
Maar zoals iedereen het wel met elkaar eens is ..belangrijkste is de prijs!

't is ff wachten ... (krijg die prijs snel) Maar als ik naar KissPlayers kijk (zelfde functies alleen dan zonder die HDD swappable) dan schat ik deze rond de 300 euro voor de DVD speler met swappable HDD

{kijk me er niet op aan als ie duurder is} ;)

KiSS DP-450 = € 199,00 incl BTW

[ Voor 3% gewijzigd door HappyFun op 21-09-2003 18:01 ]

Defunctus Deo Juvente

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Holy carp!! dit zou echt een super uitkomst zijn. Ik vergeet altijd tv series op te nemen en ik wil af van die klote videobanden. DVD branden kan ik inderdaad zelf wel op de PC. Ben erg benieuwd naar de prijs.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• HappyFun
  • Niet online
Na wat gezocht te hebben op deense websites heb ik een prijs gevonden die veel voorkwam (adviesprijs) á 377,00 euro (terug gerekend vanaf deense kronen) In Nederland (minder BTW enzo) zal de prijs dan +/- op € 350,00 incl BTW komen..

Officiele prijzen komen binnenkort, maar voor deze prijs is ie al te koop in de deense winkels!

[ Voor 17% gewijzigd door HappyFun op 21-09-2003 19:39 ]

Defunctus Deo Juvente

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De vraag met dit soort exotische apparaten is vaak: hoe is de kwaliteit van de ingebouwde tuner? de kans dat het bagger is, is vrij groot, terwijl dat bij de gevestigde merken zoals Philips en JVC wel goed zit. Zie het volgende topic, en je weet wat ik bedoel..

Verwijderd

bij hebbben dan ook zo'n ding gebouwd ongeveer een jaar terug met zo'n via 20x20 cm mobo'tje, daar hebben we dus ook zo'n tv-ondvngertje in. de kwaliteit is iets minder dan als je de kabel gelijk in de tv stopt, maar dit is ook lochies omdat het een paar keer wort vervormd naar een digitaal formaat (bij ons dan, oze breedbeeld dient als 2e beeldscherm onder windows) voordat het getoond word.
dus, jah, waarschijnlijk is de kwaliteit van de tv utner slechter dan de tuner in je TV toestel.

Verwijderd

Ik vraag me af of dit niet in strijd is met de filmindustrie afspraken, waardoor het dus niet mogelijk gemaakt mocht worden om opname's via harddisk recording over te kunnen zetten naar DVD/R's.

Vind het wel een goeie oplossing als het daadwerkelijk ook zo werkt om op te nemen op de schijf om vervolgens in je pc weg te branden :)

Denk alleen dat de tuner kwaliteit niet zo je van het zal zijn. Maar goed, ff afwachten totdat iemand hem heeft getest, heb er wel oren naar, geen gezeur meer met videobanden, gewoon lekker op DVD, ideaal, en al helemaal niet via een tv kaartje in je pc.

Verwijderd

Heb al bijna een jaar de h40e harddisk recorder/dvd speler van Samsung :
http://www.samsung.com/nl...ers/images/dvd_h40e_m.jpg

Daar zit een 40gig harddisk in voor tv opnames, mp3 en jpeg (voor diashow).
Een perfecte machine, destijds gekocht voor 599 (advies toen 1099).
Begrijp niet waarom de dvd recorder in de markt wordt gezet, waarom zou je in hemelsnaam al die tv programma's willen bewaren ?
Krijg je een film van zo zo beeldkwaliteit met bergen reclame op je 2 euro duure dvd+r-etje, ik zie het nut niet.
De harddisk recorder kan timeshiften, tot 128 speed vooruit en achteruit "spoelen" (dus lekker snel langs de reclame blokken) en als je het programma gezien hebt, wis je het weer.
Heb overigens grote interesse in de in deze draad besproken machine want ik wil eigenlijk een 120gig erin stoppen, mits deze machine ook kan timeshiften.
Kijk eigenlijk nooit meer rechtstreeks tv; als een film begint om 20:30, zet ik de samsung aan en begin te kijken om 21:00. Dan kan ik mooi door alle reclame heen spoelen. Bij het einde van de film loop je dan bijna synchroon met de uitzending.
Scheelt je weer een half uur stupide reclame's bekijken.

Mocht je toch alles willen bewaren : panasonic heeft een dvd-recorder annex harddisk recorder. Kan je op 1 machien eerst opnemen op HD en dan branden op dvd.

Verwijderd

Ai ai nog wat vergeten :
Die philips hdr-1000 kan je kopen in de mediamarkt te rijswijk voor 399 dit weekeinde. Dit is overigens wel een 1e generatie speler. Dus niet al te super en met duidelijk hoorbaare ventilator (!)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Magst, heb je daar meer info over, en een bron :?
Ik neem aan dat het de voorloper is van de huidige 1000 MkII ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Een beetje tweaker hangt zelf wel een wisselframe aan zijn HDR. :Y)

Wel mooi dat het er gelijk standaard in zit, maar je moet dan nog wel een compatible wissenframe voor je PC hebben.

Maar hij ziet er wel een beetje cheap-ass uit vind ik persoonlijk. Niet dat dat wat afdoet aan de functionaliteit of kwaliteit. De oudere modellen van KiSS vind ik persoonlijk ook niet mooi.

Ik vroeg me af of je in de Philips dingen niet gewoon een grotere schijf kan hangen?

Senile! Senile Oekaki

• Chocovla
  • Laatst online: 18:41
Hmmm ik mis eigenlijk een netwerkaansluiting en ondersteuning voor Divx/Xvid. Ik blijf voorlopig nog even zoeken naar een hd recorder zonder dvd brander (zit wel in de pc) met netwerkaansluiting en xvid/divx aansluiting en natuurlijk firmware upgradeable.

"Better ask questions before you shoot"

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie vindt de case en AB overigens zeer erg op de BarinWave HDD recorder lijken ;)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

For new harddisk : Use max 80GB drive with 7200Rpm in NQ7000 player because of to much heat generation during use inside player with larger disks. With 5400Rpm harddisk drive 120Gb is suitable.
Niet echt ideaal dus. Misschien dat je die schijf ook buiten het apparaat kan zetten.

Systeem | Strava

Verwijderd

Koffie schreef op 12 december 2003 @ 12:41:
Magst, heb je daar meer info over, en een bron :?
Ik neem aan dat het de voorloper is van de huidige 1000 MkII ?
Tuurlijk hier is de link : http://www.tiscali.nl/content/article/cmult/569081.htm
Kweet niet of de mediamarkt aanbieding de mk1 of mk2 is.
Overigens hebben ze ook die pansonic met dvd brander en harddisk, als ik het me goed herinner was die rond de 1300 euor (auw).

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
/offtopic
De HDR1000 is gevat in een grote, bonkige kast
Dat heet een Philips-design. :+

Maar net zoals het apparaat hierboven is het design ver te zoeken.

Senile! Senile Oekaki

• HappyFun
  • Niet online
Brakkie schreef op 12 december 2003 @ 12:58:
[...]

Niet echt ideaal dus. Misschien dat je die schijf ook buiten het apparaat kan zetten.
..heb vernomen dat de nieuwe versies tot 250GB kunnen!
Zie ook www.northq.nl (nederland verkrijgbaar) 8)

Defunctus Deo Juvente

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 13:17:
[...]

Tuurlijk hier is de link : http://www.tiscali.nl/content/article/cmult/569081.htm
Kweet niet of de mediamarkt aanbieding de mk1 of mk2 is.
Overigens hebben ze ook die pansonic met dvd brander en harddisk, als ik het me goed herinner was die rond de 1300 euor (auw).
Hmm, na een middagje surfen ben ik erg verliefd geworden op de Pioneer DVR-5100H-S O+
80Gb HDD, en ook nog eens opnemen op DVDr (en ok van HDD -> DVDr) :Y)

Met link bedoelde ik eigenliojk een bevestiging dat MM ze voor die prijs verkoopt ;)

Verwijderd

Chocovla schreef op 12 december 2003 @ 12:55:
Hmmm ik mis eigenlijk een netwerkaansluiting en ondersteuning voor Divx/Xvid. Ik blijf voorlopig nog even zoeken naar een hd recorder zonder dvd brander (zit wel in de pc) met netwerkaansluiting en xvid/divx aansluiting en natuurlijk firmware upgradeable.
Ga eens kijken naar die DVD players van KISS. Verschillende topics over hier. Die hebben alles wat jij zoekt.

• Chocovla
  • Laatst online: 18:41
IK had al gekeken naar de Kiss players maar had nog niet gezien dat de 558 ook een tvtuner had. Eens even meer over opzoeken thnx for the tip.

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Ik heb 'm op de HCC dagen gezien en zag een GROOT nadeel in de specs. Hij kan namenlijk alleen MONO 8)7 opnemen van de TV "kaart"
De medewerker bevestigde dat alleen van een DVD naar HDD stereo kon worden opgenomen

Verwijderd

Vergeet die Northq maar rustig :
Er is iemand zo aardig geweest er een homepage in Engels voor te maken.
Lees en huiver, bergen bugs, hoop lawaai. Ik hou het voorlopig maar bij mijn 40gb samsung h40e zonder bugs, lekker stil, en natuurlijk in stereo.
Hier is de link naar de northq site : http://www.leien.info/nq/
Pagina: 1