Help! Spire 5D21B3 Cooler op mijn T-bird 900

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 17:10
Het ziet er basically zo uit:

|-------|
|

Van de twee clipjes is de verstelbare niet zo lang als de stationaire. Maar ze kunnen niet even lang worden. Dat terwijl de socket die twee pinnetjes wel op dezelfde hoogte heeft zitten.

Ook:
Hoe moet het verstelbare clipje erin?

||||||||
||||||||
||||||||_/* hoe moet ie: < >
|------ * | of |

Hellup!

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
maak even een duidelijk jpg plaatje !
Ik wil hem eventueel wel even hosten (rubenpruim@hotmail.com)

Verwijderd

Zolang de koeler de core maar goed raakt, is het goed.

• Skidsteer
Dat kutding past helemaal niet, lijkt wel:
Die condesatortjes zitten heel dicht naast de socket, en zo passen die koelribbels niet, lijkt wel..

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Ik snap geen ruk van die tekening >:) :?

• Skidsteer
No shit, dat ding staat niet meer in monospace...
Ik moet ff een plaatje tekenen

• Skidsteer
Ik heb en plaatje naar je opgestuurd, Ruben_Pruim.

Fuck, het is vast een foute koeler, want hij raakt ook niet die vier zwarte puntjes op de cpu. Moet er soms iets tussen?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zo hij heeft me even een plaatje gemailt en ik heb hem even gehost bij RoRuPC
Afbeeldingslocatie: http://www.dsa-com.nl/rorupc/uitleg.gif

Verwijderd

DAMN WOMAN! Ik heb sinds 5 uur EXACT hetzelfde probleem! HAHAHA

Zo'n Spire-koeler op een Abit KT7.. Irritant inderdaad!

Eeuh, hoe lossen we dit op... Een paar van die ribbels wegzagen, oftewel je heatsink naar de klote helpen en dan merken dat het nog niet past? Nee, dat ook weer niet. Toch maar weer die Asus A7V uit de kast pakken? Laat ik dat zodadelijk maar eens gaan doen :)

• Skidsteer
Thanx!

Zoals je ziet :P zitten de koelribbels net of net niet in de weg bij die condensatortjes. Maar ik kan hem er in ieder geval niet op zetten, omdat hij eerts óver de pinnetjes heen moet.

• TricTrac

TricTrac

=;-)

Zo'n clippie heb ik ook op m'n alpha.
Als het goed is kan je die verstelbare helemaal naar beneden buigen en hem (nadat je die aan de andere kant eerst over het haakje hebt geschoven) zo naar over het haakje naar beneden drukken. Ik weet het.. het zijn irritante haakjes... >:)
Ik hoop dat dit een antwoord was.
Suc6

• Skidsteer
Op zaterdag 02 december 2000 18:48 schreef Naplion het volgende:
Zolang de koeler de core maar goed raakt, is het goed.
hehe, dat waren de snelste vijf uur ooit...

• TricTrac

TricTrac

=;-)

ow.. kay.. nou snappik het probleem :)
Kan je niet met een tangetje dat eene clippie niet iets naar beneden buigen zodat je hem er eerder aan kan hangen en hem er dan voorzichtig schuin overheentrekken zodat het clippie mee terug buigt?

• Skidsteer
Dat vaste clipje? Nee, daarvoor is ie te kort, en er is echt heel weinig ruimte :(

• TricTrac

TricTrac

=;-)

even het tekeningetje veranderd zoals ik bedoel :)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~n.nab/uitleg.gif
Snappie :9~

• Skidsteer
Zoiets dacht ik al, maar dat gaat niet werken. Het ding zit errug stevig vast...:'(

• TricTrac

TricTrac

=;-)

hmmzz.. jammer.. dacht echt dat ik 't gevonden had :'(
------
Als dat niet werkt kan je er volgens mij niet veel anders meer aan doen... Of je knipt het clippie eraf en soldeer er zelf een andere aan :)

• Skidsteer
Het kutte is dat ik hem samen met m'n cpu bij Graficall heb besteld. En er is no way dat ik ff naar graficall toe kan helemaal in Leiden. En ik ga echt niet dat ding op eigen kosten terugsturen ofzo...
Een winkeltje naast m'n huis (bijna dan :))
verkoopt de Spire MA32415, die is vierkant, en zal dus denk ik wel passen.
Wat denken jullie?

--------

Beelden van gesmolten t-bird trekken aan me voorbij... nee dank u zeer soldeer B-)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Spire Orbje en geen probleem mee.
Het doet alleen ontzachelijk pijn aan je vingers om 'm vast te maken, want je moet er veel kracht op zetten (krijg je van die bloeduitstortingen op je vingertoppen van :().

maar het kan wel! al moet je heel voorzichtig zijn dat je je core niet verkloot.
- eerst standaard klipje vastmaken.
- dan die andere met kracht (zorg dat die core niet verrot gaat) en pijnlijden maar...

ik hoop dat het lukt.

• Skidsteer
Ik ook, maar je zegt enge dingen...

Het scheelt echt iets van een halve centimeter in lengte, en ik geloof niet dat de core het houdt als ik hem zo vastmaak...
--------
Heb jij ook een abit KT7 trouwens?
Want ik kan niet eens het standaard clipje vastmaken :(

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid: het verstelbare clipje moet aan de verhoogde kant van je socket.
Maar dat had je zelf ook al door aan je tekening te zien...;)

• Skidsteer
goed, dit gaat stom klinken, maar volgens mij zijn ze beiden even hoog, niet?
----------
Sorry, fout gelezen |:( Ja, dat had ik al door, aan de VERhoogDE kant *D
----------
Maar je bedoelt de kant waar het scharnier van het hendeltje zit als hoogste, toch?
Waar zijn die 4 zwarte puntjes op de cpu eigenlijk voor?, want m'n koeloppervlak is rond, en raakt die puntjes niet.

Verwijderd

Idd, daar waar het hendeltje vastzit.:)
Die zwarte dingetjes zijn voor andere coolers, die daar dus op steunen.:7
Je moet dus heel erg voorzichtig zijn, want je bent zeker niet de eerste die een stukje van zijn core afbreekt.:(
Als je 'em er bijna niet op krijgt dan moet je stoppen, want voorkomen is beter dan genezen...;)

• Skidsteer
Dan ga ik zeker weten voorkomen en zo'n vierkante koeler voor op die zwarte dingen kopen, want zoals ik al zei zit er iets van een halve centimeter vershil tussen de pootjes, en stel je dan de druk op je core maar voor (B-)) als je dat forceert. (he, er is geen smiley die zich inspant of zoiets... zo dan maar: X-& )
Wat kost dat, een pakketje met een koeler van Vinkeveen en omstreken naar Leiden? ;(

• Skidsteer
Ik kreeg nog een opmerking dat ik een stukje van de heatsink af zou moeten zagen/vijlen. Dat zou helpen bij die condensatortjes die in de weg zaten, maar niet bij die klote-clipjes... :(
-----
Aan degene die me dit op m'n ICQ pager stuurde: Waarom stuur je het zo? (Ik wist niet eens dat dat ding bestond :?)

Verwijderd

Dat was ik, gaat effe iets sneller!:)

Verwijderd

Sorry dat ik je lekker moet maken..

JA!! :) Asus A7V met tbird 800 en die Spire koeler! Nu al stabiel op 950! T onbekend :P en going up! >:)

edit:
Heu, ik had die jumper verkeerd gezet en hij draaide lekker op 700 mhz.. Vandaar dat ie maar 2.9 mkeys deed! :P
950 wou dus inderdaad niet :`( maar 927 wel (103*9)

Verwijderd

Hhmmmm, vreemd :? geval..... heb exact dezelfde combinatie waar je over praat, je moet een beetje voorzichtig aan doen, maar het past allemaal wel hoor......... 8-)

• Skidsteer
Thanx voor de hulp allemaal!
Ik heb nu een Spire MA32415. Da's een vierkante en die past lekker zonder wrikken ofzo. Nou moet ik de hele zooi nog in elkaar schroeven, en dan zie ik wel weer verder...
Pagina: 1