Mijn server is standaard ingelogged onder administrator. Maar als ik via terminal services inlog dan krijg ik een andere "Desktop". of werkomgeving. Is er een manier om naar de al ingelogde "desktop/werkomgeving" te gaan. ?
jawel, dat heet shadowing, je moet alleen wel even de terminal services manager op je pc installeren, dan kan je een bestaande sessie 'overnemen' (wel even aanzetten op die user)
en als je de console wilt overnemen.. helaas dit kan alleen met windows server 2003
en als je de console wilt overnemen.. helaas dit kan alleen met windows server 2003
A wise man's life is based around fuck you
Vanuit een Terminal Sessie kun je ook switchen naar een andere sessie m.b.v. Terminal Services Manager
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
je kunt geen console-sessie overnemen. Dus als je server zelf ingelogt staat als Administrator dan kun je deze vanuit een terminalserver sessie niet overnemen. Waarom zou je overigens de console ingelogt laten als je met een terminalserversessie alle mogelijk beheerfuncties ook gewoon kunt doen?
[small side step]
Ik wil dus wel in console mode remote kunnen inloggen met Remote Desktop. Ik heb namelijk standaard een aantal appl's in de console lopen. Hier kan ik nu dus niet bij. Zijn hier oplossingen voor (behalve windows xp en de /console optie )?
Weet iemand of je met w2k3 server wel je console remote kan overnemen net als in XP?
Thnkz!
[/small side step]
Ik wil dus wel in console mode remote kunnen inloggen met Remote Desktop. Ik heb namelijk standaard een aantal appl's in de console lopen. Hier kan ik nu dus niet bij. Zijn hier oplossingen voor (behalve windows xp en de /console optie )?
Weet iemand of je met w2k3 server wel je console remote kan overnemen net als in XP?
Thnkz!
[/small side step]
Verwijderd
Lees zwelgjes post eens
Verwijderd
je kunt natuurlijk vnc op de console installeren en zo de boel overnemen, maar het is wel een beetje tegen het principe van het rdp...
dan gebruik je toch neetmeeting om de je serverdesktop te sharen... dan heb je wel rdphennè schreef op 23 september 2003 @ 10:23:
je kunt natuurlijk vnc op de console installeren en zo de boel overnemen, maar het is wel een beetje tegen het principe van het rdp...
tis alleen dan wel tegen andere principe's in.... geen rommel op de server
A wise man's life is based around fuck you
Hoe kom je daar nou bij ? Ook in Windows 2003 Server kan dit niet hoor......zwelgje schreef op 21 september 2003 @ 17:16:
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Terminal Server != 'PCtje overnemen'
Als jij een Terminal sessie start, word er speciaal voor jou een winstation in het geheugen gecreerd, compleet met je eigen environment , settings en desktop en alle andere toeters en bellen.
Wil je puur ff je server over nemen, dan kan met de 1 van de duizenden tools die er op inet te vinden zijn (PCAnywhere, RAdmin, WinVNC etc).
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()