Ik ben bezig om een tabel te splitsen over meerdere tabellen. Dit gebeurt op basis van postcode. Ik haal uit de bron tabel bijv. eerst alle records met beginnummers 20 wat betreft de postcode. Als ik nu met phpmyadmin in de bron tabel kijk hoeveel records aan dit criterium voldoen gebruik ik deze regel sql code
Hij vindt dan een flink aantal record (79874 om precies te zijn)
Maar als ik dit nu doorvoer in een script waarin ik meteen al deze records in een ander table insert doet ie dit maar 79290 keer. Ik doe dit met het volgende stukje php code
Hoe kan dit? En wat doe ik eventueel fout?
PHP:
1
2
3
4
| SELECT * FROM `brontabel` WHERE Postcode LIKE '20%' |
Hij vindt dan een flink aantal record (79874 om precies te zijn)
Maar als ik dit nu doorvoer in een script waarin ik meteen al deze records in een ander table insert doet ie dit maar 79290 keer. Ik doe dit met het volgende stukje php code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $nummers = @mysql_query("SELECT * FROM `brontabel` WHERE Postcode LIKE '20%' "); if (!$nummers) { echo("<p>Error performing query: " . mysql_error() . "</p>"); exit(); } while ( $row = mysql_fetch_array($nummers) ) { $postcode = $row["Postcode"]; $update = "INSERT INTO nieuwe_tabel (Postcode) values ('$postcde')"; $result = mysql_query($update); } |
Hoe kan dit? En wat doe ik eventueel fout?