goeie cooler? articooler, fop38, alpha...

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een goeie koeler voor mijn toekomstige TB900 welke op 1 gig moet gaan draaien.

De FOP38 vind ik dus echt te veel lawaai maken... 36 dBA is wel het max wat ie aan lawaai mag doen.

Dus ik had gedacht, bestel ik volgende week de Alpha met Delta 60MP fan (19 CFM) die koelt best wel goed en maakt niet zoveel lawaai.. maar die is nu ineens "not available" (was eerst toch echt wel "available").??

Nou das mooi.. heb ik volgende week alles, mijn Antec SX-1030B met 4 80mm fans, 256mb infineon geheugen.. haal ik mijn KT7+TB900 .. en dan geen koeler. |:(

Nah moe. :P

Dus.. wat is echt een goede koeler, dat past op een KT7 en die niet te veel lawaai maakt.. en ook nog es leverbaar is.. :)

Ik sta geheel open voor uw suggesties!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

neem een chrome orb of een sprire orb die laatste kost maar 35 piek ofzo en koelt als een gek en maakt weinig lawaai

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ja maar ik heb toch niet van de hele goede dingen gelezen over de Orbjes.. Alhoewel die SuperOrb wel mooi is :)

Heeft er iemand hier een Articooler? Of weet iemand waar die te koop is?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Neem de spire orb tot 1,5 Ghz..koelt goed en is zeer stil...

Verwijderd

Ja ik heb zo'n arcticooler >:)

Zeker aan aanrader.

Verwijderd

Ik heb ook een crome orb, werkt als een tiet, max 45 graadjes en weinig geluid.
En dat met een duron 700 @ 1004 :)

Verwijderd

Hmm die superorb lijkt me btw een onding

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Ey Tazz.. als je toch niet verder wil als 1 Ghz... dan zou ik een TB800 nemen... scheelt je weer wat geld.. Let wel.. voor de meeste zit je dan wel aan z'n grens...
Als je geen herrie wil moet je die arctic nemen.
Succes ;)

----------
sorry voor de typo Sneeuwbal!! ;( :(
Al vind ik artic al wel een stuk kouder klinken *D :D ;)

Verwijderd

Die cooler heet arcticooler geen articooler.
>:)

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Is het dan zo erg dat lawaai? ik kick erop! Hoe meer dB's uit mijn pc (en dan bedoel ik geen muziek :+ ) hoe beter :P . Maar ik snap het wel als je ook nog moet slapen(Alleen snap ik dan weer niet waarom je hem dan aan zou laten staan :+ )

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
waar haal ik zon articcooler vandaan en wat kost ie?

Nee ik wil eventueel wel verder maar eerst ff op 1 gig.. je moet klein beginnen. Bedankt voor het advies maar.. erhm nee, ik heb mijn zinnen gezet op een 900 :)

Maar goed.. waar koop ik die articcooler en .. voor hoeveel? Kan hem niet vinden in Pricewatch.

Verwijderd

http://www.coolerguys.com/CPUCOOL/Duron.htm
hier staan alphas, FOPs en Orbs, en die ATTech CM25 schijnt heel goed te koelen, maar een FOP-32 is ook wel goed (36dba)

Verwijderd

Die Agilent Arcticooler kan je kopen bij www.newark.com (Agilent productcode HACA-0001) en bij www.farnell.com maar daar staat hij niet in de Online-catalogus. Moet je ff mailen naar verkoop@farnell.com om te vragen.

Ik heb zelf mijn Arcticooler besteld bij Newark met creditcard, maar was on backorder. Koste daar overigens $34, maar er stond niets over verzendkosten enzo. Ik geef wel wat info als ie binnen is en ik weet wat ik ervoor betaald heb.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik zal es in dat telefoonboek van Farnell neuzen... in de VS bestellen lijkt me ook al weer zon gedoe.. en ik wil hem snel hebben :)

Verwijderd

Ik ook, maar goed, heb nu bij Newark besteld. Ik hoop dat ie snel komt...

Verwijderd

heb een spire orb 1,5GHz.
idle 35C, stressed 50C, tb800@800, moet wel zeggen dat de airflow ik mijn kast brak is (lees, geen) maar ik had eerst ene coolermaster 1,2GH en die deed het minder. Moet de kast nog modifien en wat fans erbij doen. Mijn vriendin vind die teringherie alleen niet zo tof...

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

je gaat er 4 case fans inflikkeren en dan denk je dat je in totaal echt onder de 36dB blijft!!!??

Ik heb hier wel een hels kabaal....maarja die delta's doen hun werk wel goed!! Case wordt niet warmer dan een 24-25 graden en de CPU weet ik niet (een keer over gepost, maar ga er vanuit dat ie niet warm wordt!).

Ik zou idd gaan voor de Alpha met de stille Delta de 60MP. Gewoon een weekie (misschien 2) geduld en je hebt wel de beste optie die er is!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
KT7 heeft de nodige moeite met de Orbs, en de Arcticooler schijnt er ook wat issues mee te hebben. Relatief stil alternatief is eventueel de Taisol CGK742092.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op maandag 04 december 2000 11:20 schreef ijdod het volgende:
KT7 heeft de nodige moeite met de Orbs, en de Arcticooler schijnt er ook wat issues mee te hebben. Relatief stil alternatief is eventueel de Taisol CGK742092.
Ik ben benieuwd wat de problemen met die arcticooler zijn dan...Plaatsing? lijkt me sterk, dat ding is zo klein...ook geluid kan niet, je hoort hem amper...performance ookan niet, want hij is net zo goed als een fop38

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:04
Op zaterdag 02 december 2000 18:39 schreef Sneeuwbal het volgende:
Die cooler heet arcticooler geen articooler.
>:)
Ehh.. volgens mij heet ie gewoon:
Agilent Articooler. Ik heb er thuis 2 liggen, en volgens mij staat dat er gewoon op. Dus niet arcticooler.
Ze hebben (denk ik) gewoon de woorden "Artic" en "Cooler" samengesmolten tot "Articooler".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Het is wel degelijk Arcticooler. Met C er in dus!

http://www.semiconductor.agilent.com/arcticooler/html/about.html

• ijdod
  • Laatst online: 20-08 17:52
Ik ben benieuwd wat de problemen met die arcticooler zijn dan...Plaatsing? lijkt me sterk, dat ding is zo klein...ook geluid kan niet, je hoort hem amper...performance ookan niet, want hij is net zo goed als een fop38
Het beugeltje schijnt ruzie te hebben met wat SMD componenten op het KT7 bord. Ook schijnen er wat pasvorm problemen te zijn, daarnaast loop je het risico je core te mollen. Op zich allemaal overkoombaar als je oplet, maar bij Anandtech hebben ze bij een koelertest hun KT7 ermee gemold.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

ik heb voor de lol hier bij me thuis de chrome orb even vergeleken met de spire orb, (1,5ghz)

duron 700@700
-------- spire orb, chrome orb
idle ---- 42 ------- 40--------
stressed 45 ------- 43--------

duron 700@960
-------- spire orb, chrome orb
idle ---- 52 ------- 46--------
stressed 58 ------- 48--------

met de chrome orb wil m'n duron ook wel over de gig maar met die spire wil dat echt niet, 'k heb bij beide koelers een beetje arctic silver er tussen gedaan

er staan wel eens negatieve reviews over die chrome orb maar de 1 is de ander niet natuurlijk en je kan em er net een beetje scheef op zetten of verkeerd omgaan met de pasta... ik heb tussen de test de koelers en core helemaal schoongemaakt met alcohol en vervolgens beide keren precies evenveel koelpasta er op

thermaltake rules!!

binnekort ga ik ook maar een fop38 bestellen weet iemand of die beter is of niet?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb een globalwin FOP32 met een temperatuurgestuurde fan bij comptechworld op de HCC gekocht...

Bevalt mij zeer goed, thunderbird 850 @ 1000.
Temp = 40 graden.
Ik vind bovendien de hoeveelheid herrie van deze combinatie nogal meevallen.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• razoon
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Waar haal ik arctic silver paste vandaan hier in Holland? Ben er al een tijd naar opzoek. En kun je me ook vertellen waar ik zo een chrome orb koop?

ciao

Verwijderd

OC-shop heeft beide.

• tspawn
  • Laatst online: 12:18
Heb een een TiTan Majetsy ORB en mijn Duron 800 @ 1020 doet bij Full Load 39 graden (3dmark 2000 en Koetje) na een nacht kost 5 tientjes

Verwijderd

Ik heb zelf een Alpha, maar daar heb ik de bijgeleverde fan van op 7 volt draaien, veel te veel herrie! :( Maar wel Cooool :7 )

Zoals hierboven veel gezegd word, zou ik ook voor de artic gaan

• razoon
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Waar koop ik zo een Titan Majesty Orb?

ciao

Verwijderd

Chrome Orb en koelpasta spul op www.oc-shop.nl geloof ik

• Albinoraptor
  • Laatst online: 31-08 23:17
D-rise , wel hoge idle temp bij chrome orb. Bij mij is TB800@800 25 graden(kamer temp.=)ook temp van kast) idle en full load iets van 41 graden.

Verwijderd

Bij de oc-sjop, maar die is natuurlijk uitverkocht. Als iemand iets anders weet, dan posten die zooi*D

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 12:12 schreef razoon het volgende:
Waar haal ik arctic silver paste vandaan hier in Holland? Ben er al een tijd naar opzoek. En kun je me ook vertellen waar ik zo een chrome orb koop?

ciao
ligt eraan waar je woont, kijk als je in de buurt woont kun je wel wat bij me ophalen :)

Greetz

• Master_Egg
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

sorry dat ik het zeg maar ik heb best wel slechte ervaringen met chrome orb. Bij mij loopt een Athlon t-bird 900@1000 idle (dat is wel netjes zo'n 32 graden :) . Maar met }:O zo'n 60-62 graden :( . Dit is dan nog wel met 5 casefannetjes in mijn kast van 80 mm. 2 voor en 3 achter (1 boven de voeding en 2 onder de voeding (achter de CPU)) Binnekort ga ik maar de Agilent arcticooler uit proberen, ondanks het abit kt7-raid moederbord, gewoon ff de dremel uit de kast halen :+

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 05 december 2000 12:14 schreef tspawn het volgende:
Heb een een TiTan Majetsy ORB en mijn Duron 800 @ 1020 doet bij Full Load 39 graden (3dmark 2000 en Koetje) na een nacht kost 5 tientjes
Mijn Duron600@997,5 word met precies dezelfde koeler idle 53;stressed 59 graden :?

wat heb jij in hemelsnaam gedaan dat ie zo koel blijft ?

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

je koopt hem trouwens bij iedere standaard kompjoeterboer.

Geen inspiratie

Verwijderd

heb zlef zo'n fop 38 met HP fan ja ..Maar dat lawaai valt best mee....zeker als er al meerdere koelers in het systeem zitten...Dus ik denk dat die gene die hier zegt dat ie zoveel lawaai maakt. een beetje overdrijven :) :) :) :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 23:35

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mr2 heeft wel gelijk, (heb zelf ook een FOP 38) maar aan het geluid wen je je heel snel, en trouwens zoveel herrie maakt hij niet hoor.
Bij mij Duron 650@1122 1,85V idle:32C full load:37C

39

Pagina: 1