Toon posts:

[HELP] Compu stopt ermee

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus sinds een tijdje last van een opeens stoppende computer.

Dit heeft hij ook al eerder gedaan, maar na een maand of 2 zonder problemen begint het gelazer weer.

Hiermee bedoel ik dus dat mn beeldscherm op standby gaat, geluid uit, muis, keyboard, cd-rom reageren niet meer.

Mn computer kan ik dan alleen nog maar via een harde reset uitzetten.

Dit gebeurd niet alleen in WinXP, maar ook in Win98 en tijdens een WinXP reinstall, dus een virus lijkt me hiermee uitgesloten.

De laatste tijd heb ik niks in mn kast erbij gebouwd dus dat is het ook niet.

Verder gebeurd dit meestal tijdens het spelen van een spel,maar ook wel eens gewoon tijdens het internetten.

[specs]
TBird 750
640 SD
32 MB G-Force 2 MX
K7T2 Mobo (ofzo, 3 jaar oud iig)
geluid, cd enzo...
[/specs]

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 16:15 ]

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Probeer het eens met een andere hardeschijf erin, misschien heb je een bootsector virus? Of een brakke voeding ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het mn voeding zijn als ie het gewoon na de vorige problemen weer een tijdje goed gedaan heeft.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ahum :

Punt 1: 'standaard shit'hebben we weinig aan. Het is wel makkelijk als je zelf weet wat je in huis hebt. G-force mx 32mb?? Bedoelt zeker Geforce 4 MX 440 32 mb ozid.
Punt 2: Wat heb je zelf al gedaan om het optelossen?
Punt 3: Het kan bestwel eens een warmte probleem zijn. Probeer eens je kast open te zetten en kijk dan of de boel het volhoud.

Succes :w

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 21-09-2003 16:15 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op 21 September 2003 @ 16:14:
Ahum :

Punt 1: 'standaard shit'hebben we weinig aan. Het is wel makkelijk als je zelf weet wat je in huis hebt. G-force mx 32mb?? Bedoelt zeker Geforce 4 MX 440 32 mb ozid.
Punt 2: Wat heb je zelf al gedaan om het optelossen?
Punt 3: Het kan bestwel eens een warmte probleem zijn. Probeer eens je kast open te zetten en kijk dan of de boel het volhoud.

Succes :w
1. fixed
2. opschroeven en stof eruit halen. en kast open gezet.
3. staat al open

verder temp = minder dan 40 graden. (PC Alert 3)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vervang je voeding is voor de grap. Dat dat ding het voorheen goed deed, wil niet zeggen dat hij niet stuk kan gaan ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier kunnen we niks mee. Je zet enkel de probleembeschrijving en de specs neer en enkele kleine standaardhandelingen om het probleem te oplossen. Maar er is veel meer wat je had kunnen doen. Lees de FAQ en het beleid van dit subforum; in de beide topics zul je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden en in het beleid staat heel duidelijk uitgelegd wat van jou wordt verwacht inzake een "help, mijn PC doet het niet!" geval :)

In het vervolg wel éérst de FAQ/beleid nagaan eer je een topic opent!
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.