Toon posts:

Tweede H.D. en Compaq Deskpro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een tweede niet-Compaq HardDisk in een Compaq Deskpro }:O ? Er zat één HD en een CD-Rom in. Nu wil ik er een tweede H.D. bijzetten, maar die bak herkent de tweede H.D. niet. Hoe zit dat met Master en Slave. De eerste H.D. hangt apart en de tweede samen met de CD-Rom.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
Hoe oud is de machine ??

Als het een recent model is dan kan je proberen alles op Cable Select zetten zou moeten werken anders even op www.compaq.com kijken.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

je hebt een goede IDE kabel nodig. (meestal staat op zo'n kabel welke connector waar moet zitten dus mb/ide0/ide1) en je hd op cable select zetten dan heb je nergens last van.. keertje rebooten en dat ding zegt zelf al dat je een nieuwe hd hebt.

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu zover dat de die bak in ieder geval ziet dat er een HD bijgezet is, maar hij kiest niet de juiste (type 15 8,5 GB:?).
Als ik fdisk draai ziet-ie alleen de oorspronkelijke C-drive :(.

De HD is een SamSung SV102ID van 10,2 Gig waarvan ik niet de indeling weet, er staat wel zoiets op als:
LBA 19 960,416 10,2GB V11. Wat moet ik nu invullen voor heads, sectoren en disks. Op de Samsaung site kan ik niets vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel i.p.v. disks cilinders...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Al eens in de compaq bios/setup gekeken? F2 tijdens booten. hierin kun je dit soort dingen instellen...

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:14

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

als het een p166 ofzo is (deskpro 2000), dan kan de bios hem niet herkennen... je moet dan ff een proggie op je pc zetten... hoe heette dat ook al weer... in ieder geval hielp het bij mij....

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Pagina: 1