[Iiyama VM en VMP] Coating problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat forums hier gelezen te hebben wil ik graag horen van mensen die net zoals ik een Iiyama waarvan de coating afblakert. Ook bij goed gebruik. Ik bv maak al 2 jaar gebruik van Cleaner 99 van Kontakt Chemie zoals aangeraden door Iiyama zelf en als doek een speciale zachte doek voor behandeling van het scherm.
Sinds een dag of 21 blakert nu langzaamaan de coating eraf en ook niet zuinig ook.

Ik heb nu een gebied van 5 bij 7 centimeter in de rechterbovenhoek van mijn scherm waar de coating ernstige beschadigingen vertoont en de rest van het beeldscherm zit vol met kleine plekjes waar de coating verdwenen is.
Ik heb het busje screen 99 al laten testen hier ligt het niet aan, ook aan de doek ligt het echt niet.
Mijn beeldscherm is een Iiyama VMP 411 van 2,5 jaar. Prima onderhouden voor de rest en alles "volgens boekkie"

Heb je tips/ tricks / do's and don'ts of dezelfde ervaringen laat het ajb weten !!
Ben aan het inventariseren of dit echt een Iiyama probleem is en zo ja of ze het wisten zodat we wat kunnen.

Ook gebruikers van andere merken monitoren laat het ajb weten. Ben erg benieuwd. Ikzelf het het vermoeden dat fabrikanten moedwillig slechte coatings aanbrengen.

Bedankt voor de reacties !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe vaak maak jij je monitor schoon dan?

Zelf nergens last van trouwens, LG 915FT+ 1 jaar 9 maanden oud.

[ Voor 46% gewijzigd door Pollewob op 21-09-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet al te vaak, bij gewoon gebruik eens in de 1, 2 maanden (afstoffen met een zachte doek en misschien eens in het kwartaal met screen 99). De kast zelf stof ik vaker af. Contact met zuren zoals van vingerafdrukken e.d. worden echt vermeden, ben de enige gebruiker van het systeem dus heb daar goede controle over.
Heb nog wat "research" gedaan op het net en merk dat het echt merk gebonden lijkt. Iiyama, samsung en de Compaq schermen kom ik erg vaak tegen. Alle maken gebruik van de Diamontron schermen...........
begint op te vallen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 16:36 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

stof die van mij hoogstens es af met een doekje coating is nog prima monitor is ook al weer bijna 2 jaar geloof ik :D vmp 453

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Misschien maak je eht wel te vaak schoon, ik denk dat het altijd nog het beste schoon te maken is met water. Zou je met dit probleem niet terug kunnen gaan naar iiyama, en het daar is voor leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Termi schreef op 21 September 2003 @ 17:18:
Misschien maak je eht wel te vaak schoon, ik denk dat het altijd nog het beste schoon te maken is met water. Zou je met dit probleem niet terug kunnen gaan naar iiyama, en het daar is voor leggen?
NEVER NOOIT MET WATER SCHOONMAKEN!!

Juist daarvan gaat de coating eraf.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 21 September 2003 @ 17:18:
Gedaan zonder resultaat, het ligt aan of mijn schuld of aan Screen 99 of aan.... you name it, maar ze willen niets zeggen over de coating laag. Heb zelf hier al op het forum tientalle meldingen gelezen van voornamelijk het type VMP 410 , 411, 450 en 451 Opvallend.

Ook scoort Iiyama hoger in het "coating-verhaal" en ik denk niet dat het puur alleen met de verkoopaantallen van doen heeft.

Overigens "te vaak schoon ??" één tot twee keer per kwartaal is echt niet te vaak en af en toe een stofdoek al helemaal niet. Moeten de schermen verdomme toch tegen kunnen ??

Trouwens met water moet je echt oppassen. In welk gebied je ook woont er zit altijd kalk in het water wat vlekken en aantastingen kan veroorzaken op je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 17:36:
[...]

Trouwens met water moet je echt oppassen. In welk gebied je ook woont er zit altijd kalk in het water wat vlekken en aantastingen kan veroorzaken op je scherm
Offtopic:

Daar waar ik woon zit er echt 0,niks kalk in het water.
Fluitketels, koffiezet apparaten, wasmachines etc. Geen spoortje kalk.

Het is nog te zuipen ook :P
Zelfs beter dan sommige water flessen die je zo kunt kopen.

Water wat we hier hebben is volgens alles uit de eifel.

Ik maak dus ook gewoon lensen van cdr drives schoon met kraanwater, net zoals verschillende andere gevoelige apparatuur zoals ook me monitor: een 22" Iiyama VM Pro 510, welke overigens (gelukkig) nog geen last heeft van een beschadigde coating. (heb hem nu ong. 2.5j )

Ik denk toch dat het aan het doekje ligt wat je gebruikt....

Ikzelf gebruik overigens altijd (natte) brillendoekjes, of evt nat gemaakte keukenrol (of wc papier bij gebrek aan keukenrol :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

Ikzelf gebruik een gewone handdoek en wat water en wijf er zachtjes over in cirkels op mijn iiyama vmp pro 510, ook geen last van afbraak, tochniet dak kan zien

Offtopic: KDBE wat is die raid hack waarover je het hebt in je sig ? graag een linkje of meer uitleg

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 14:24
Pesticide schreef op 21 September 2003 @ 18:33:
Offtopic: KDBE wat is die raid hack waarover je het hebt in je sig ? graag een linkje of meer uitleg
Offtopic:
Bij promise onboard raid controllers is het standaard zo dat je bijna niks in kunt stellen. (blocksize, raid 0+1 etc) De raid hack is niks anders dan een volledig raid bios te integreren in het mainboard bios.

Grootste voordeel hiervan is dat je de blocksize dan kunt aanpassen wat bij mij ongeveer 50% meer performance als gevolg had :)

Meer info over raid hacks e.d vind je op www.lumberjacker.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:48

Diamon

The Weird One

Ik heb een VMP410, en er zit stof op.
Eigenlijk moet ik hem schoonmaken, maar vindt het (nog) niet storend.
IIyama voelt zich niet aangesproken als de coating beschadigd is/wordt (is mij toen op de HCC verteld door een vertegenwoordiger).
Als IIyama mij iets voor kan schrijven om de buis schoon te maken, vindt ik het prima.
Maar als de coating dan toch beschadigd, dan moeten ze ook de consequenties accepteren.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk zeg... dat dat gebeurt..

On the brightside..
Een reden temeer om je CRT te spuiten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat Iiyama een "zwakke coating"gebruikt kan ze niet deren. Dan zeggen ze ook zelf. Zonder zich te schamen. Heb enkele duitse technische sites geraadpleegd en die stellen dat coating (in het algemeen) absoluut niet nodig is, het glas kan tegenwoordig prima behandeld worden zonder dat het voorzien hoeft te worden van laagjes tegen reflectie en/of schitteringen.
Kan er echt niets aan gedaan worden ?? De coating verwijderen, en zo ja hoe ??? Ben voor de rest prima te spreken over het toestel. (alleen die coating he ??) Maar ik iriteer me mateloos aan de beschadiging, je ziet het echt een vak van 5 bij 7 centimeter waarvan 50% copleet weg is en de rest behoorlijk aangetast

Wie kan uitkomst bieden ?!?!?!?!?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:39
Ik heb twee Iiyama VisionMaster Pro 410's (4 jaar oud), die ik met Glassex (!!!) schoonmaak, en die hebben geen centje pijn, zien er nog steeds als nieuw uit.
Op m'n werk heb ik een Pro 411, en die heeft wel last van loslatende coating. Na reinigen met een speciaal monitor-reinigings-doekje was er ineens een stuk coating pleite.
Iiyama Nederland gebeld, maar mooi geen garantie (deze Pro411 was net een jaar oud toen dit gebeurde...)

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx for the headup avoid
Precies dat gebeurde bij mij ook. Special spul aanbevolen door Iiyama en dan loslaten terwijl ik tig mensen ken met een Iiyama, praktisch allen VM 409 en 452's zonder een centje pijn, maar de 3 die een 411 hebben (zoals ik) raken de coating kwijt.

Begint op te vallen.
Geen garantie, geen remedie en een hoop ergenis.

beetje offtopic:
welke merken hebben zowel een prima beeldkwaliteit alswel een gedegen coating ??
Ik begreep uit meerdere fora dat Philips goed uit de test kwam, maar is dat ook zo ??
please advice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:45:
beetje offtopic:
welke merken hebben zowel een prima beeldkwaliteit alswel een gedegen coating ??
Ik begreep uit meerdere fora dat Philips goed uit de test kwam, maar is dat ook zo ??
please advice
heb 2 dagen tijdens een LAN party met een Philips 109P monitor gespeeld.
gelijk geschrokken toen ik voor het eerst het beeld van die monitor zag, zag er namelijk echt niet uit. vanaf 1280X1024 @ 75 Hz werdt die onscherp en begon het beeld te "flamen". was ik bij dat ik na die 2 dagen weer thuis achter mij Iiyama VM pro 512 kon zitten, echt een wereld van verschil.
mijn ervaring met philips is dus niet zo best.
Eizo schijnt ook wel goed te zijn maar die kosten de jackpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das dus het "nadeel" wat ik heb.
Echt me Iiyama vind ik superbeeld hebben, maar die Coating..........damned.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:45:
Begint op te vallen.
Geen garantie, geen remedie en een hoop ergenis.
Geen garantie lijkt mij zwaar gelul. Iiyama zegt dat misschien, maar ze hebben geen poot om op te staan.. Een monitor hoort bij normaal gebruik minimaal 3 jaar mee te gaan, en ook een coating valt daar natuurlijk onder..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een Iiyama VM407 van 1,5 jaar oud, en niks geen problemen met de coating. Kan er ook aan liggen dat ik hem amper schoonmaak ;) (af en toe afstoffen, zo eens per halfjaar beeldschermreiniger)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
terrapin schreef op 22 september 2003 @ 00:14:
[...]

Geen garantie lijkt mij zwaar gelul. Iiyama zegt dat misschien, maar ze hebben geen poot om op te staan.. Een monitor hoort bij normaal gebruik minimaal 3 jaar mee te gaan, en ook een coating valt daar natuurlijk onder..
Coating is niet van essentieel belang voor het functioneren van je monitor, dus valt het niet onder garantie
Heb al professioneel hulp gezocht ( Monitor expert, Juridische hulp) 't is vrij kansloos
Pas als ze willens en wetens een slechte coating aangebracht hebben dan zijn ze aansprakelijk. Maar bewijs dat maar eens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil niet de kwaaie pier spelen, maar voor een fabrikant is het natuurlijk ook niet makkelijk. Een consument zegt dat ie altijd braaf alleen maar de aanbevolen schoonmaakspullen heeft gebruikt, terwijl dat misschien helemaal niet zo is.

Ook hier wordt regelmatig aanbevolen om met een stalen gezicht naar de winkel terug te gaan met een of ander zelf gemold stukje hardware, en te zeggen dat je echt niet weet wat er is gebeurd, hij deed het ineens niet meer.

Soms zou het bewijs ook wel eens bij de consument moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coating wordt aangebracht op glas onder hoogvacuun. De laag wordt er op gedampt, en daarna ingebakken.

Verwijderen doe je met met uitkoken in een zurig (Niet zuur, vergelijk het maar met iets dat lijkt op azijn in water) bad voor een paar uur.

Dat coating zou kunnen beschadigen door water, zeep of chemicalien die niet gevaarlijk zijn voor de menselijke huid is echt onzin. Om het zonder dat uitkoken er af te krijgen, moet je echt met schuurpapier of een staalborstel te werk gaan of iets aggressiefs als fluorzuur.

(Of een paar weken met een lapje met polijstpoeder gaan staan wrijven.. ;) )

Wat er met die coating mis is gegaan is duidelijk het fabricage proces. De hechting op het glas is niet 100% gelukt. Het vacuum was te laag, de temperatuur was te laag, het glas was niet schhon genoeg. Of het gebruikte coating materiaal was de verkeerde samenstelling.

Het heeft echt niets te maken met wat jij hebt gedaan.

(Ik heb een tijdje bij een bedrijf gewerkt dat coating op brilleglazen maakt. Weet je hoe ze die schoonmaken ? Met water, een flanellen lapje en een poetsmiddel, en dan maar een paar minuten flink wrijven.)

En ik denk niet dat IIyama zelf de coating maakt, maar het uitbesteedt aan een bedrijf. Vandaar dat ze zo moeilijk doen en er zo weinig ervaring mee schijnen te hebben. Want dit had al lang door hun eigen kwaliteits controle ontdekt moeten zijn......

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thank you hooi
eindelijk een antwoord wat licht schijnt op de situatie. Ik zelf denk ook dat het probleem in de fabricage kant ligt en niet aan de consumentenkant, en dan alleen al niet om mijzelf vrij te pleiten, maar gewoon simpel de mogelijkheid dat de fout niet aan de end user kant ligt

Ik ga echt niet staalhard Iiyama bestoken met claims of eisen, Brigitte, ik wil alleen melden en zeggen dat het niet zomaar mag gebeuren ookal zou het mijn fout zijn. Het valt alleen op dat het vooral de VMP reeks van Iiyama treft en dat er daadwerkelijk iets mis is met de coating
En wat heeft de VMP reeks gemeen, een diamondtron beeldbuis van Samsung.........nix meer en nix minder. Als ze dat nou een in de rekensom meenemen bij Iiyama en bovendien iets aan hun garantieserviceplan Teleplan zouden verandern ben ik al blij. Heb daar hoor al genoeg problemen gehad met hardwarerproblemen

Ik vind de Iiyama schermen echt top, prima beeld, kan daar niets anders overzeggen, maar die coating sucks............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee :)

Mijn gok is dat ze net als iedereen die beelbuizen gecoat en al kopen van de beeldbuis fabrikant.
(Behalve dan natuurlijk Nec en Philips en Sony. ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 22:16:
Okee :)

Mijn gok is dat ze net als iedereen die beelbuizen gecoat en al kopen van de beeldbuis fabrikant.
(Behalve dan natuurlijk Nec en Philips en Sony. ;) )
?? Coaten die alles zelf ??

zo ja hoe goed is hun coating ??
enne de andere schermen van Iiyama zijn meen ik sonys hebben die er geen last van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die drie zijn zelf fabrikanten, wil ik alleen maar aangeven.

En ja, de kans op zo''n zeperd bij een monitor van 1 van die 3 is misschien minder groot, domweg omdat ze er meer verstand van hebben. Als fabrikant zijnde. En een betere garantie in plaats van stilzwijgen als het toch mis is.

Maar dat garandeer ik niet.. ;)

Ik geef alleen maar aan dat ze geen beeldbuis van een ander hoeven te kopen. (Hoewel het bij Philips een beetje de vraag is of ze de beeldbuizenfabriek nog zelf in handen hebben. Voor TV's is dat al lang niet meer zo.)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb et zelfde denk ik .. heb een maand geleden een nieuwe pc gekocht met de monitor Iiyama vision master 1404 17" ... maar igg komer er allemaal "belletjes"van de verf/coating op ... dis gewoon niet relaxt..
het is wel gewoon keihard maar et gaat er wel af..
Whelp!
Hijs zwart btw

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het niet tijd dan om de consumenten bond in te schakelen als IIyama niet reageert op de klachten ?

Korngast->
Bij wie heb jij de monitor gekocht ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
reactie consumentenbond:
"geachte heer van Drie (dat ben ik),
.....
helaas kunnen wij u niet verder helpen aangezien u geen lid bent van onze bond, wij adviseren u in contact te treden met de leverancier van uw product....... "

uhm

die is failliet ?!?!

Verwijderd

Topicstarter
reactie Iiyama

top op heden
"......"

sja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooi,

De coating die jij omschrijft is een gedampte coating die op de bolle beeldbuizen wordt gebruikt. Alle huidige Diamondtron buizen hebben een kunstof laag waar de contrast-coating in de lijmlaag zit en de toplaag is contrast EN anti statische laag. Verwijderen kan zeker niet, hierdoor kan er statische electriciteit opgebouwd worden en een behoorlijke klap aan de gebruiker uitdelen. Iiyama, philips, NEC enz... gebruiken dezelfde diamondtron buizen.
Zoals gesteld wordt is het heel moeilijk aan te tonen waar de oorzaak zit. Zie het als een laklaag op de auto, in het algemeen stelt een dealer zich niet verantwoordelijk voor de lak maar wel op het technisch functioneren van de auto binnen de garantie termijn.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

Het enige merk waarbij ik ooit heb gehoord van loslatende coatings is iiyama. Bij eender welk ander merk nog nooit.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeurkop,

ik geef graag toe dat ik ook niet alles weet. Maar er zijn meerdere manieren om de beeldbuis te bewerken. 'Plastic' laagjes er op aanbrengen gaat op zich slecht omdat het te zacht is. Ik kan mij wel voorstellen dat een 'laklaag' oid er op spuiten goedkoper is, maar of ze dat nu ook doen voor duurdere monitoren ??
In ieder geval zou je dat er af kunnen krassen, wat normaal niet lukt met de coating op een monitor.

Hier zijn wat mogelijkheden zoals Nec ze aangeeft om een beelbuis oppervlakte te behandelen :
http://www.necmitsubishi....rary/opticlear_screen.htm

Die anti-statische laag heeft er geen spanning/voltage op staan hoor. Het is bedoeld om minder stof en vuil aan te trekken.

(Diamondtron is overigens de naam die Mitshubishi aan Trinitron van Sony heeft gegeven. Het stamt nog af van de TV beeldbuizen, en betekent alleen maar dat de RGB stippen onder elkaar staan uitgelijnd. Een rij rood, groen en dan blauw. Philips had dat al lang daarvoor bedacht, en er alleen geen naam voor verzonnen. ;) Het heeft dus zeer weinig met flatscreen beeldbuizen te maken en is al meer dan 25 jaar oud.)

Maar zoals al gezegd weet ik niet alles. Of er nu iets opgedampt is, gespoten of gelijmd, wat er mis is slaat op het fabricage proces. Niet op het schrem met een doekje schoonmaken.

Triple_NL,
Uhh ja. Sorry. Om de Consumentenbond te kunnen inschakelen moet je wel lid zijn.. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me idd. echt alleen een iiyama probleem. Ik heb nl. een VM Pro 452 (19") met hetzelfde probleem. Na de eerste "natte" schoonmaakbeurt met Screen99, wat ze zelf aanbevelen, is ook bij mij de coating er af. Daarvoor heb ik altijd met een droge doek de vlekjes weggepoetst en geen probleem. Nu waren de vlekken wat erger vanwege een niesbui van m'n zoontje en heb dus de Screen99 erbij gepakt. Helaas helaas... Ik heb al gemaild, gebeld en een aangetekende brief naar iiyama verstuurd maar dat is dus tevergeefse moeite. ZE REAGEREN NIET EENS DE KLOOTZAKKEN !!! Voor mij dus NOOIT meer een iiyama !!!!!!!!!.... De service van iiyama is dus gewoon KUT te noemen....!!! WAARDELOOS !! :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 05-08 18:32
de beste manier is altijd nog gewoon schoonmaken met een zachte stofdoek en de eventuele aangekoekte vlekjes zachtjes er van krabben met je nagel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan wel waar zijn Rody, maar als je verkouden achter je PC zit en per ongeluk op het scherm hoest, mag de coating er dan van af gaan ?

Ik denk het niet.

Schoonmaken met water + zeep + een zacht doekje als een theedoek, moet altijd gewoon kunnen. Ik doe het al 20 jaar, en nog NOOIT heeft dat wat anders veroorzaakt dan een schoon scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het overigens niet zo dat je de winkel aansprakelijk kunt stellen ipv rechtstreeks naar iiyama te gaan ??? Zij hebben immers het product geleverd en moeten volgens mij ook de aansprakelijkheid nemen voor evt. gebreken.
Weet iemand hier meer van ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Je kan uiteraard met het probleem naar de winkel gaan. Het vervelende is alleen dat de garantie van Iiyama direct tussen de consument en Iiyama ligt, zodat de dealer er eigenlijk niets mee te maken heeft. Een dealer kan een scherm wel ter reparatie aanbieden, maar hij zal dezelfde respons van Iiyama krijgen als de eindgebruiker. De dealer zal dus niet al te happig zijn om jouw probleem in behandeling te nemen, omdat hij zelf al weet het niet te kunnen oplossen. Dat wil niet zeggen dat je dealer lui of onaardig is, maar dat de dealer eenvoudig geen invloed heeft op het garantieproces van Iiyama. Maar je kan het toch proberen, niet geschoten is altijd mis ;)

[edit]Om het wat duidelijker te zeggen: het enige wat de dealer kan doen is Iiyama bellen met de boodschap "hè jongens, doe niet zo flauw, repareer dat scherm nou toch voor die beste man!"

[ Voor 13% gewijzigd door koraks243 op 10-12-2003 11:38 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn dit van die plekjes dat eruit ziet alsof je op je beeldscherm geniest/gehoest hebt zeg maar? :P

daar heb ik er al een paar van (niet weg te vegen) terwijl ik me monitor nog niet schoon heb gemaakt...

het zijn er maar 2 of 3 maar als je weet dat ze er zitten en je zit een tijd lang bijv tekst te verwerken is het toch wel irritant... vooral als je na gaat dat je iets van 350 euro voor je monitor hebt betaald (vm pro 454)

dus mijn vraag, terug gaan of mee leven? :P

Verwijderd

Ik heb een mailtje gestuurd naar een advocatenkantoor en die vertelden me dat ik idd bij de winkel moet zijn. Zij hebben een ondeugdelijk product geleverd. Dat iiyama daar niets mee doet is niet het probleem van de klant maar van de winkel.

=======
Mail van de advocaat !!!

U hebt in feite geen claim op de producent (iijama) maar
op de winkelier, zulks op grond van ondeugdlijke levering
(wanprestatie).

Feitelijk doet zelfs de garantie niet terzake, nu U mag verwachten dat ook
na 2 jaar een scherm geen loslatende coating vertoont.

U moet de winkelier aanspreken en hem de kans geven de schade te herstellen,
of, als hij dat niet kan, een ander scherm eisen. Of U nieuw kunt eisen na
die 2 jaar is de vraag, maar U kunt in ieder geval wel een vervangend
gelijkwaardig scherm verlangen.
========

Dus terug naar de winkel er mee !!!!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

nu U mag verwachten dat ook
na 2 jaar een scherm geen loslatende coating vertoont.
En op welk artikel of welke eerdere uitspraak is dat precies gebaseerd?

Nee, ik vind dit advocatenverhaal zéér discutabel....

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
dat klopt wel hoor, van een monitor mag je gewoon redelijkerwijs verwachten dat hij in z'n geheel in orde blijft voor in ieder geval 3 jaar, daar hoort ook de coating bij.

Iiyama geeft niet voor niets 3 jaar garantie op z'n monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een tip mag geven, pak gewoon een zachte doek ( stofdoek oid ) en poets gewoon alle vlekjes en plekjes voorzichtig weg ( geen water of andere middelen zijn hiervoor nodig )

Mijn oude IIyama van 8 jaar oud heb ik zo behandeld en ziet er nog als nieuw uit ( de beeldbuis dan :P ) ( heb sinds 2 dagen een 22inch btw, genot om naar te kijken :7 )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Mijn oude IIyama van 8 jaar oud
Dát is er dan vrijwel zeker een met een schaduwmasker beeldbuis (iig géén Diamondtron) en heeft een heel andere (of geen) coating. Maar schoonmaken met een zacht doekje met alleen wat water is zeker de beste manier.
dat klopt wel hoor, van een monitor mag je gewoon redelijkerwijs verwachten dat hij in z'n geheel in orde blijft voor in ieder geval 3 jaar, daar hoort ook de coating bij.
Hm, ja, ben ik het zeker mee eens, zo'n scherm zou gewoon minimaal 3 jaar in orde moeten blijven. Wat ik echter zeer discutabel vind (en dat gaf ik eerder idd niet duidelijk aan) is dat je hiermee naar de winkelier moet gaan. Je garantie loopt toch bij Iiyama? Iiyama is toch degene die weigert garantie te verlenen omdat ze concluderen dat een verwoeste coating je eigen schuld is? Wat heeft die winkelier er dan nog mee te maken? Die kan alles doen wat in zijn macht ligt, maar het oordeel ligt toch bij Iiyama...

[ Voor 58% gewijzigd door koraks243 op 12-12-2003 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
nee dit is ook niet helemaal waar, je sluit in feite een koopovereenkomst met de winkelier, je hebt het apparaat daar gekocht. De winkelier is vervolgens verantwoordelijk dat jij vervolgens een deugdelijk product hebt. Stel nou dat de fabrikant failliet gaat, heb je dan ineens geen garantie meer?

Dit soort dingen heb ik vaak in de consumentengids gelezen, en dit heb ik even op www.staiksterk.nl gevonden:

Klagen bij verkoper of bij fabrikant?

Vraag:
De waterkoker van de heer Andriessen begeeft het binnen de garantieperiode. De winkelier zegt dat hij bij de fabrikant moet zijn, terwijl deze zegt dat hij bij de verkoper moet zijn. Moeten zij de heer Andriessen toch helpen?

Antwoord:
Ja, hij kan zowel bij de verkoper als bij de fabrikant terecht met zijn klacht. Hij heeft de waterkoker bij de verkoper gekocht. Deze heeft los van welke garantie dan ook de verplichting om de heer Andriessen een deugdelijk product te leveren. Maar in de garantieperiode kan hij ook bij de fabrikant terecht. De garantie gaat immers over zijn product.

En nog iets..
koraks schreef op 12 december 2003 @ 10:33:
[...]
Dát is er dan vrijwel zeker een met een schaduwmasker beeldbuis (iig géén Diamondtron) en heeft een heel andere (of geen) coating. Maar schoonmaken met een zacht doekje met alleen wat water is zeker de beste manier.
[...]
ong 8 jaar geleden waren er zeker ook al diamondtrons, bv de MT9017T, deze had alleen een horizontale bolling, verticaal was hij wel recht. Wel ben ik het ermee eens dat die coatingen van toen niet te vergelijken zijn met die van nu.

[ Voor 22% gewijzigd door StanTheMan op 12-12-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20
Om nog even terug te komen op dit onderwerp, mijn VMP 413 (17") dus heeft dit nu ook, en niet zon beetje ook, een vlak van zeker 2bij 2cm is gewoon de Coating weg. En het ergste is nog dat ik zelfs nix heb gedaan, ik werd sochtends wakker zet me beeldscherm aan en zie ik een soort bubbeltjes die neit weg te krijgen zijn :'(
Ik ben een scholier en heb 2 jaar geleden van mijn zomer gewerkte geld dit scherm gekocht (350 euro !)
Ik bellen en euh, nee meneer daar geven wij geen garantie op :(
Kunnen we niet wat met zijn allen ertegen doen?
Ik erger me groen en geel aan de vlek maar heb simpelweg geen geld voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is de arrogante houding van iiyama dus idd :( :( . Het probleem schijnt al te ontstaan bij het productieproces bij het opbrengen van de coating, en daar bij iiyama zeggen ze kei leuk "daar geven we geen garantie op!!!" Ze zijn natuurlijk bang dat ze iedereen die met dit probleem komt een nieuw scherm moeten leveren, en dat zijn er blijkbaar te veel...!!! 8)7 Als dit zou gebeuren bij een schermpje van 100 Euro.. ok, niet zeuren , koop een nieuwe, maar dit scherm heeft me nieuw wel even 1300,- piekjes gekost. Dan mag ik toch wel iets verwachten dacht ik zo. En dat is ook wat ik ben tegengekomen op diverse juridische sites. Als je bv. een walkman koopt van 10,= Euro dit een geheel ander verwachtingspatroon heeft dan een walkman van 100,= Euro. M.a.w. je kunt er van uitgaan dat het product van 10 Euro minder lang meegaat dan dat van 100 Euro. Zo dus ook de vergelijking met monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Mijn meer dan 4 jaar oude VMP 450 heeft geen enkele problemen met de coating. Er zit wel een krasje op (eigen stomme schuld) maar die zie ik al niet eens meer.

Maar nou moet ik zeggen dat ik mijn monitor ook niet vaker dan eens in de 6 maanden met een doekje afneem...

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Het schoonmaken met een droge doek zou de monitor al helemaal niet deze symptonen mogen geven, dat de coating los laat is idd gewoon een fabricagefout, en niet de fout van de klant.
Ik ga eens kijken en wat belletjes plegen met Iiyama want ik ben het hier helemaal niet mee eens !
Ook moet er standaard op onderdelen in de EU volgens mij 2 jaar garantie worden gegeven? Mijn monitor functioneerd niet meer zoals het hoord dus lijkt mij dat ik daar de garantie onder mag laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Paar jaar ouwe kijkdoos Pro 510 hier. Ik maak schoon met Fellowes schermreigingingsbusje. Geen coatingproblemen of vlekken gezien.

Zelfs heel eventjes poetst mijn moeder met natte doek erop. Gelukkig geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb ondertussen 2 keer gebeld emt Iiyama en ik kan lullen als een brugman, ik krijg het niet onder mijn garantie :(
Ik heb ook de technische staff gemaild dat ik het zeer onbeschoft vind dat dit zo vaak gebeurd met deze typen monitoren, ik heb tot nog toe (circa 3 dagen geleden) geen reactie mogen ontvangen.

Hulde aan het welbekende Iiyama :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:13
Het is echt zo ongelooflijk slecht van iiyama dat ze er helemaal niks aan doen.

Ik wed dat op de nieuwe schermen van iiyama nog steeds de brakke coatinglaag zit als de veel oudere modellen.

Ikzelf heb ook al 2 jaar last van een aangetaste coatinglaag.. heb hem daarna gewoon zwart gespoten, want toen was al bekend dat iiyama daar dus helemaal NIKS aan doet..

Het is tijd om de consumentenbond in te schakelen..Ik heb er alleen helaas geen lid van?

Wie zijn hier wel lid van de consumentenbond en zijn bereid om daar een klachtbrief voor naar te sturen? Hoe meer mensen, hoe beter natuurlijk..

Want ook IK heb ontzettend voorzichtig mijn monitor schoon gemaakt..eens per kwartaal met een zacht schoon doekje voorzichtig de stof er af wrijven. Dan kan je me niet wijsmaken dat zo'n coatinglaag zo beschadigd kan worden. Dan is de coatinglaag gewoon op een totaal verkeerde manier aangebracht.

Bovendien de vergelijking met die auto en dat lak gaat hier dus echt niet op he.. Bij een monitor is die coatinglaag natuurlijk van VEEL meer belang, omdat je bij een monitor daar naar MOET kijken.

Ik baal echt.. en erger me al 2 jaar scheel aan dat ding.. Nu wilde ik weer een iiyama kopen, maar na het lezen van dit topic, wetende dat zoveel mensen er last van hebben, ga ik denk ik toch maar voor een LG Flatron of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:31
StanTheMan schreef op 12 december 2003 @ 10:43:
ong 8 jaar geleden waren er zeker ook al diamondtrons, bv de MT9017T, deze had alleen een horizontale bolling, verticaal was hij wel recht. Wel ben ik het ermee eens dat die coatingen van toen niet te vergelijken zijn met die van nu.
De MT9017T is echt een geweldige monitor ongeveer een maand geleden heb ik 'm vervangen voor een VMP 454, deze heeft gelukkig nog geen last van een rote coating. De MT9017 is nu als het ware met pensioen en staat nu bij m'n zusje.

De MT9017 heb ik altijd gewoon schoongemaakt met Glasex, dit ging (en gaat nogsteeds) altijd perfect, alleen met deze monitor durf ik dat echt niet meer, na al deze verhalen te hebben gelezen. :(

Verwijderd

Topicstarter
3 maanden later en de SAGA continues.
Aan een ieder die stelt dat je terug moet naar de winkelier omdat het een ondeugelijk apparaat valt......er waren door verschillende forum posters getwijfeld aan dit. Die verwijs ik naar Boek 7 van ons Burgelijk Wetboek..... afdeling consumentenkoop. Hier staan al je rechten en de verplichtingen van de winkelier in, ook is dit tegenwoordig verscherpt door de nieuwe europese garantiebepaling.

Ikzelf heb het bij een winkelier gekocht die failliet gegaan is ......dag claim

Coating bij Iiyama is een bekend ( ook bij Iiyama) euvel. En ze nemen niet de verantwoordelijkheid hiervoor

Dusss.......heb ik voor de lieverhebber een Iiyama scherpje VMP411 over, voor weinig

In de afgelopen drie maanden ben ik dus veel wijzer geworden, maar niet verder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar of 4 naar een groot aantal lans geweest te zijn was de tijd aangebroken dat me LG Studioworks dan eindelijk moest sterven... wat onderweg naar de zoveelste LAN gebeurd was

Ik heb toen eerst een Philips gekocht, waarbij je beeld op hogere refreshrates helemaal vervormd... heb toen paar keer bij iemand op de VM Pro 454 gespeeld en die beviel me perfect dus maar omgeruilt (kreeg like 90% terug van die philips...)

harstikke blij met nieuwe monitor tot ik nu allemaal van die kleine plekjes krijg, die je kan zien als 'nies druppels' of 'pitjes' in je beeldscherm... VRESELIJK irritant tijdens het werken met een witte achtergrond maar eigenlijk bij elke achtergrond opvallend nadat je ze eenmaal gezien hebt

deze vision master pro 454 kostte me gvd like 350 euro ofzoiets? heb m nu nog geen half jaar... nog nooit met IETS schoongemaakt (behalve dan met mauw van me trui die 'nies druppeltjes' proberen weg te halen... zonder succes) en is verder NOOIT van z'n plek geweest nadat ik m heb neer gezet en nee... ik ben er uitermate voorzichtig mee geweest; heb er ook niet op gehoest/geniest oid

ik wist niet dat het deze tijd zo moeilijk kon zijn een fijne goed functionerende monitor te vinden... denk je wat meer geld neer te leggen voor een prima monitor... krijg je zoiets als dit en mag je vervolgens lezen dat ze hier geen garantie op hebben?
Ik ga iig na de kerst bellen met die zaak waar ik m paar maanden geleden gehaald heb (en vaste klant ben)... kijken of ik m nog kan omruilen oid voor een goede monitor... als die er uberhaubt zijn?

ik zet net een paar minuutjes achter me PC en het irriteerd me alweer MATELOOS, soms krijg ik gewoon zin met een mes het proberen weg te schrapen zeg maar... zucht

/me gaat s wat frustraties wegdrinken oid

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal
  • Laatst online: 18-04 01:29

vanderwal

mathafackuh!!!

Heb hier ook een VMP 411 heb ik 3 jaar nu ongeveer, maak hem meestal schoon met een droge doek, zo nu en dan met glas ex. Gelukkig is bij mij de coating nog helemaal goed.

Maar iid iiyama heeft kut service omtrent de coating probelemen die bij veel mensen dus voorkomen.

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
het zijn prima schermen , maar een iets dikkere coating mag wel :)
Tell my about it man :D
mijne ging binnen 3 maand stuk , nou e r kwam heel veel bij voordat ze hem terug
wilde hebben

nou sorry maar als je een monitor van 3 a 400 euro koopt mag je toch wel hopen dat je Goede garantie hebt

[ Voor 64% gewijzigd door NomadTitan op 26-12-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 6 jaar mijn Iiyama vision master pro 400 17" en heb er totaal geen problemen mee, schoonmaken doet de vrouw af en toe met een vochtig doekje.
Het enige probleem waar ik nu mee zit is dat de monitor niet lekker meer wil aanspringen, ik moet er af en toe een klap opgeven en dan pas springt hij op beeld. Waarschijnlijk een los contactje?? Ik wil nu trouwens voor de nieuwe 19"visionmasterpro 545(dacht ik) kijken, lijkt me een hele vooruitgang!

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo KUT is die garantie niet van iiyama, ik had een a902mt 451 (bijna 3 jaar oud), deze had wat kromme lijnen in de hoeken, iiyama gebeld en het scherm is netjes vervangen door een 454 :7 (deze is nog geen half jaar oud).
Overigens had ik geen last van de coating, en ook bekenden van mij met dezelfde monitor ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even voor alle duidelijkheid :
coating heeft niets met fabrieksgarantie van doen !! Is een "gebruiksgarantie" dus moet je terecht bij de detaillist......die heeft je een ondeugdelijk apparaat verkocht.

Prob bij mij is detaillist is failliet.....Iiyamas reactie hierop is : "jammer"
Fabrieksgarantie geld alleen voor de hardware en software die eventueel het apparaat onbruikbaar maken, dit is niet het geval bij coating problemen.

Jammergenoeg weet Iiyama van hun coatingsproblemen af en doen er niets mee. Willens en wetens gooien ze ze op de markt zodat je maar weer gauw een nieuwe beeld kannon koopt, nou daar trap ik niet in !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Ik kan je melden dat dit probleem zich bij mij ook voordoet met een ongeveer 2 jaar oude VMP 451. Gelukkig is het hier al tijden bij 2 miezerig kleine vlekjes gebleven, maar zat toch wat raar te kijken toen ik de 'vuiltjes' weg wilde poetsen, en het de coating bleek te zijn! Omdat ik ze nauwelijks zie heb ik er niet echt problemen mee, maar als het erger wordt...

Een bekende van me had ook last van dit probleem, en geloof dat hij uiteindelijk een nieuwe heeft gekocht. De winkel stuurde hem naar fabrikant, die zij weer dat ze niks voor hem konden doen, en omdat hij geen zin had in gezeik heeft ie maar een nieuwe aangeschaft (geen Iiyama overigens :P ).
Ik zou het er niet bij laten zitten, het blijft toch behoorlijk wat geld en Iiyama is eigenlijk verplicht het netjes af te handelen. Maja...

Edit: heb je trouwens de garantievoorwaarden doorgelezen? Als daar niet in staat dat coating geen garantie is (lijkt me raar als ze dat wel zouden doen - je verkoopt toch ook geen nieuwe auto waarbij je zegt dat als de lak eraf bladdert, dat het geen garantie is), moeten ze je monitor repareren/vervangen.

Kun je de consumentenbond niet inschakelen? Vind het elke keer weer schandalig om te horen hoe bijzonder slecht dit soort grote bedrijven vaak met hun klanten omgaan.

[ Voor 24% gewijzigd door porn* op 27-12-2003 20:48 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhm consumentenbond kan niets....ik ben geen lid
Enne even voor alle duidelijkheid......de fabrikant is NIET aansprakelijk, alleen wanneer het nalatig is geweest in fabricage etc etc (lees maar eens boek 7 van het burgelijk wetboek) en dan dat moet je nog eens bewijzen....in alle andere gevallen ben je dus aangewezen op de consumentenkoop bepalingen van boek7......en mij detaillist is failliet........dag verhaalsgrond.
Voor andere dan moedwillige gebreken en de garantiebepalingen is de fabrikant niet aansprakelijk. In de garantie wordt er alleen garantie gegeven op hard en software dat het daadwerkelijk het functioneren aantasten.
Expliciet worden alle gebreken en beschadigingen aan de buitenkant van de kast (coating behuizing) uitgesloten (lees de garantiebepalingen maar eens goed)

dus daar sta je dan
Ik heb al vele stappen ondernomen, zelf ben ik ook juridisch behoorlijk onderlegd en kwam ook niet verder.
ook heb ik onafhankelijk juridisch advies ingewonnen.........helaas pindakaas, weinig tot nog minder mogelijk
Ja het bewijzen dat de fabrikant moedwillig dat op de markt heeft gebracht.....nou sterkte dan

en het aanwijzen van fouten in de garantiebepalingen kun je ook wel wat mee.....maar wie heeft tijd over....
Ik was het gezeur meer dan zat en heb nu aan d eVMP411 een prima swap monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

't is in ieder geval niet alleen IIyama... mijn Samsung SyncMaster 700IFT heeft het al een hele tijd, is alleen sinds kort wat erger waardoor ik nu van plan ben dan maar de hele coating er af te halen.

Ik maakte m'n scherm (en alle andere schermen die ik ooit heb gehad) altijd schoon met een beetje spiritus en een zachte doek. Uiteraard vond men bij Samsung dat het daar aan lag, maar ik heb geprobeerd het met meer spiritus en harder boenen, maar er gebeurde echt niks met de coating (ofwel er zaten dus zwakke plekken in).
Gisteren gemerkt echter dat pure ethanol (gedenatureerd met 5% methanol zodat 't ondrinkbaar is :)) de coating een beetje oplost, maar dan nog gaat het op sommige stukken makkelijker... heb nu een plek ter grootte van m'n muis ongeveer coating-vrij gemaakt.
Je merkt 't wel flink... hoewel het wit nu witter is zie je lampen (heb kerstverlichting achter me ;)) nu wel wat beter.

iemand nog een idee wat de coating makkelijker kan oplossen? Spiritus en terpentine doen zo goed als niks, pure alcohol dus wel wat. Ik kan nog ff bij een huisgenoot wat thinner pakken misschien.

Heb ook nog ff naar Samsung een mailtje gestuurd om te vragen of 't kwaad kan eigenlijk :)

Nu dus maar op zoek naar een 17" anti-glare filter (want coating-in-a-can zal wel niet bestaan en om er nou van die autoruitfolie op te plakken :))

IIyama vind ik overigens niet echt super... huisgenoot heeft een duurdere vision master maar de convergentie is echt bagger en dus niet bij te stellen (en uiteraard ook geen garantie op).

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Hmm dus het enige nadelige effect is dat je eerder spiegelingen ziet? Dan valt het dus wel mee of is het best erg?

Je hebt inderdaad wel van die filters die je voor je scherm kan hangen, maar meestal ziet het beeld er dan echt niet meer uit. Veel te donker en flets.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn gehele "beschadigde" coating verwijderd. Dit heb ik gedaan met papieren tissues en displex, een vloeibaar micro schuurmiddel bedoeld om krasjes van horloges, telefoondisplays e.d. te halen. Dit gaat prima, en ik moet zeggen dat het resultaat goed is :) Inderdaad spiegelt het scherm nu meer dan voorheen, maar in het gebruik merk ik daar weinig van. Het scherm is helderder geworden maar zie geen echte hinderlijke spiegeling. Beter dan die hinderlijke krassen die je ziet bij de beschadigde coating.... Een aanrader dus voor een ieder die deze problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn VM 450 nou al ongeveer 7 of 8 jaar, en eens in de maand spuit ik 4 dotten Glassex op de beeldbuis en veeg ik hem schoon met een stuk keukenrol. NO PROBLEMS at all! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
leipie schreef op 29 december 2003 @ 00:31:
IIyama vind ik overigens niet echt super... huisgenoot heeft een duurdere vision master maar de convergentie is echt bagger en dus niet bij te stellen (en uiteraard ook geen garantie op).
Was bij mij ook een probleem. Daarvoor zijn echter wel oplossingen.

Je kan de kast openmaken en aan de zijkant (bij mijn VM Pro450 althans) zitten de draaiknopjes voor de hardwarematige instellingen. Dat hielp bij mij aanzienlijk om de convergentie te verbeteren. Er zit ook een focus-instelling bij, zodat je de electronenstraal kunt scherpstellen.

Vervolgens in het servicemenu kun je ook het nodige nog bijstellen. (servicemenu bij mij is te bereiken via: 1. menuknop ingedrukt houden en monitor aanzetten. 2. menuknop loslaten, monitor uitzetten. 3. (-)knop ingedrukt houden en monitor aanzetten. 4. (-)knop loslaten en menuknop indrukken en voila, daar is het.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik gebruik altijd een zakdoek, en daar geef ik een kwat in :)
Haalt al het vet weg >:)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
Heb mijn Iiyama (1,5 jaar oude VM pro 452) al een paar keer met glassex schoongemaakt voordat iemand me vertelde dat dat niet mocht |:(

Mja heb nog altijd geen last van loslatenden coating :P

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb wel een licht puntje in de horizon gevonden, na 12 keer bellen naar Iiyama willen ze mijn monitor toch terug nemen en ze gaan hem in ieder geval bekijken.
Ik heb dus nog even wat meer gezegd zoals kromme lijnen en alles.
Maarja als ze hem maar omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ik heb wel een licht puntje in de horizon gevonden, na 12 keer bellen naar Iiyama willen ze mijn monitor toch terug nemen en ze gaan hem in ieder geval bekijken.
Ja, dat hebben ze mij ook toegezegd als ik het probleem ooit zou krijgen. Maar ze zeiden er letterlijk bij: "we geven u niet veel kans hoor!" Dus ik vrees dat je er niet teveel van moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
koraks schreef op 02 januari 2004 @ 21:13:
[...]

Ja, dat hebben ze mij ook toegezegd als ik het probleem ooit zou krijgen. Maar ze zeiden er letterlijk bij: "we geven u niet veel kans hoor!" Dus ik vrees dat je er niet teveel van moet verwachten.
Heb ik weer, transport bedrijf was bij me thuis geweest maar ik was er niet (ze zouden dinsdag komen maar kwamen woensdag wanneer ik er dus niet was :( ) Heeft die &%^#%@ van een eigenaar van dat transport bedrijf mijn gloednieuwe Iiyamaatje maar teruggestuurd naar Iiyama :(
Kan ik dus maandag weer bellen en maar hopen dat ze hem nogmaals op willen sturen.
(ik ga hier dus stilletjes van uit dat ik echt een nieuwe monitor krijg instead off leen monitor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

(ik ga hier dus stilletjes van uit dat ik echt een nieuwe monitor krijg instead off leen monitor?)
Lijkt me dat Iiyama eerst gewoon eens naar je monitor gaat kijken, vervolgens concludeert dat het "toch komt door verkeerd schoonmaken" waarna je je eigen bakje netjes terugkrijgt. Ongerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 04 januari 2004 @ 12:40:
[...]

Lijkt me dat Iiyama eerst gewoon eens naar je monitor gaat kijken, vervolgens concludeert dat het "toch komt door verkeerd schoonmaken" waarna je je eigen bakje netjes terugkrijgt. Ongerepareerd.
Ik weet het haast zeker..........kijk maar eens naar de garantie bepaling van IIyama......in het kort beschadigingen aan kast en scherm vallen niet onder de garantie bepaling

Mijn advies stap naar je detaillist.....op grond van boek 7 consumentenkoop kan je veel meer geregeld krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is wachten op dat "leen" schermpje, en kijken of het een nieuwe is en een zelfde type. Zo ja, houden die handel en je defecte monitor niet meer terugnemen als ze er niets aan doen. Moet ik ze nog die monitor zien komen halen !! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Ik gebruik al sinds jaar (3) en dag een doekje wat ik ooit bij mij Flatscreen heb gekregen (TFT), en nog nooit ergens last van gehad.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 02:33:
Wat je ook kunt doen is wachten op dat "leen" schermpje, en kijken of het een nieuwe is en een zelfde type. Zo ja, houden die handel en je defecte monitor niet meer terugnemen als ze er niets aan doen. Moet ik ze nog die monitor zien komen halen !! })
Dat dus NIET doen, Iiyama heeft al met succes meerdere malen monitors weten terug te revincideren (zo heet dat in juridische taal)
Jij bent dan degeen die zich niet aan de overeenkomst houdt ( overeenkomst is dat jij je monitor laat beoordelen en daarvoor een "lener" krijgt, met de verplichting tot teruggaaf van de lener (uiteraard je eigen ook terug ontvangen)) Houdt je hier niet aan dan krijgt Iiyama (of diens garantie uitvoerder) het recht om alle gemaakte onkosten in rekening te brengen bij jou. kan zo honderden euroos zijn en je mag voorkomen bij de kantonrechter !!

Er zijn al gevallen bekend van andere fabrikanten die direct naar het gerecht stappen en je verliest geheid.

**trust me** dit loopt echt zo !! Heb al genoeg mensen hier voorbij zien komen die zo handelden (met diverse consumenten apparaten) -> je verliest gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 12:34:
[...]

Ik weet het haast zeker..........kijk maar eens naar de garantie bepaling van IIyama......in het kort beschadigingen aan kast en scherm vallen niet onder de garantie bepaling

Mijn advies stap naar je detaillist.....op grond van boek 7 consumentenkoop kan je veel meer geregeld krijgen
Ik heb officieel nu bericht en mail gehad dat ik een compleet nieuw scherm krijg, en dat de oude word ingenomen.
Ik blijf het nieuwe scherm houden hebben ze ook nog eens nadrukkelijk aan de telefoon gezegd :7

Ook de afspraak is vanmiddag gemaakt, vrijdagochtend krijg ik mijn nieuwe monitor aangeleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 07-01-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Voor wie het weten wil, ik heb geprobeerd een krasje op mijn VMP 450 met coating te herstellen met displex, maar dat spul lost dus wel mooi die coating op. Andere middelen meteen ook maar geprobeerd om de rest van de coating eraf te spoelen (wat ik zo snel in huis kon vinden):

- Glassex
- 70% alcohol
- 85% spiritus
- wasbenzine
- terpentine
- muscle-oven-cleaner
- parket-reiniger...

Geen van dezen loste de coating op bij mij, ook niet bij hard boenen (het scherm is nu wel superschoon). Alleen dat suffe 'displex' (om het schermpje van de mobieltje mee te repareren) loste de coating dus wel op, met stevig boenen. Ik raad het spul dus niet aan, als je die anti-reflexie coating wil sparen.

Resultaat is overigens dat het scherm ietsie helderder is, wit is net wat witter, maar het spiegelt nu wel aanzienlijk meer (doh). En ik moet nog wel even boenen, want ik heb nog niet alle coating eraf, en de helft - dat is geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

waar kun je een goede hoeveelheid displex kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hoodlum2000 schreef op 08 januari 2004 @ 00:09:
waar kun je een goede hoeveelheid displex kopen?
Telefoonzaak :

Goedemiddag
-Goedemiddag
Ik wil graag 35 potjes Displex :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 07 januari 2004 @ 23:16:
[...]

Ik heb officieel nu bericht en mail gehad dat ik een compleet nieuw scherm krijg, en dat de oude word ingenomen.
Ik blijf het nieuwe scherm houden hebben ze ook nog eens nadrukkelijk aan de telefoon gezegd :7

Ook de afspraak is vanmiddag gemaakt, vrijdagochtend krijg ik mijn nieuwe monitor aangeleverd.
TOP !!!

iemand die Goliath Iiyama heeft weten te verslaan !!

sjapo........heb nog maar eens de garantiebepalingen door genomen, ze hoeven het dus niet te doen......maar ej.......Iiyama heeeft natuurlijk wel wat goed te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Jongens jullie geloven het nooit :D
ME Nieuwe Schermpie is binnen !!

En ik heb het idee dat mijn oude al nooit goed is geweest, ik kan nu zelfs de resolutie op 1600x1200 zetten zonder dat ik er een bril bij op moet omdat het wazig is, hij is echt haarscherp nu.
Weet iemand trouwens of het kwaad kan de hoogste resolutie draaien van een monitor?
Ik ben er echt weer superblij mee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Weet iemand trouwens of het kwaad kan de hoogste resolutie draaien van een monitor
Kan geen kwaad hoor, hij is er toch voor gemaakt? :)

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

ok mensen even een schop.

na lang aarzelen heb ik toch het wonder middel om coating van een iiyama te verwijderen gebruikt: Tonic.
pak een sponsje doe er wat tonic op en boen met draaiende bewegingen uwe monitor, en de coting verdwijnt.
jemig wat een mooi beeld heb ik nu.

ik heb ook meteen mijn vriendin blij gemaakt want ik heb de tonic gebruikt :*)

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 04:35

Hoholi

The only one

Hoodlum2000 schreef op 26 februari 2004 @ 20:10:
ok mensen even een schop.

na lang aarzelen heb ik toch het wonder middel om coating van een iiyama te verwijderen gebruikt: Tonic.
pak een sponsje doe er wat tonic op en boen met draaiende bewegingen uwe monitor, en de coting verdwijnt.
jemig wat een mooi beeld heb ik nu.

ik heb ook meteen mijn vriendin blij gemaakt want ik heb de tonic gebruikt :*)
:? uh wat is tonic ????

Religion is Opium for the Masses

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

het is iiYama :)

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

tonic= spul waar je je gezicht mee kan reinigen. en geloof me de coatig smelt weg.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tonic is óók spul waarmee je de goede smaak van Gin compleet verziekt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk spul is het nouw, dat tonic om te drinken of tonic om je gezicht schoon te maken? Want tjah ik wil ook die klote coating eraf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Tonic om je gezicht mee schoon temaken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Zelf heb ik ok last van de coating problemen met Iiyama, net als ieder ander die zoon ding heeft gekocht. Het valt niet onder de garantie, en dat is dus mooi ***. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die samen met mij een klacht willen indienen bij de Ombudsman / Kassa / Consumentenbond, en weet ik veel wat voor organisaties er nog meer zijn.

Neem contact met me op via martijn dot radius dot nl

Groetjes, Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 17:03:
Zelf heb ik ok last van de coating problemen met Iiyama, net als ieder ander die zoon ding heeft gekocht. Het valt niet onder de garantie, en dat is dus mooi ***. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die samen met mij een klacht willen indienen bij de Ombudsman / Kassa / Consumentenbond, en weet ik veel wat voor organisaties er nog meer zijn.
En is er al wat uitgekomen (ik gok dat de fabrikanten sterker staan)?
(en je hoeft niet te groeten hoor, zie faq :))

Heb de coating van m'n Samsung al een eind weggehaald met Displex (net als Tazz666)... heb er nu anderhalve tube doorheen gejaagd en nog is niet meer dan de helft van de coating weg... is flink schuren iig.
1 tip: nooit met een dremel met polijstschijf gaan beginnen... ik dacht dus dat op de laagste stand mooi zou werken, maar er zit nu dus een deuk in m'n scherm omdat 't glas schijnbaar smelt! (loodglas is zacht, maar dat 't zo zacht zou zijn...)
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/foto/mon1.jpg
De deuk (ziet er in 't echt minder dramatisch uit hoor).
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/foto/mon2.jpg
Progress tot nu toe... je moet echt flink lang schuren (ik gebruik stukken oud katoenen dekbed als poetslap) wil er wat gebeuren.
Linksboven zie je trouwens wat van de originele beschadigingen

[ Voor 4% gewijzigd door LEiPiE op 01-08-2004 17:57 ]

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 14:37
ik heb een Iiyama VisionMaster Pro 451.
De monitor geeft een goed beeld, maar de antireflectielaag is slecht.

De eerste had na een week al een verticale beschadiging/streep/kras in die laag.
Dat is niet tijdens het vervoer of tijdens het gebruik gebeurd.
Er zat geen garantie op dergelijke zaken en ik heb hem maar gelijk weer verkocht.

Toen kocht ik mijn tweede.
Die was in het begin perfect.
Maar nu zie ik meerdere beschadigingen in de antireflectielaag.
1 ervan zit nagenoeg op dezelfde plek, en is even groot, als de beschadiging van mijn eerste monitor.
Verder nog 2 of 3 van dergelijke beschadigingen (maar iets kleiner) op het scherm.

Het lijkt erop, dat de antireflectielaag met een bepaalde spanning op de beeldbuis wordt aangebracht en dat die spanning soms iets te groot is, waardoor er beschadigingen in de antireflectielaag ontstaan.

Even voor de duidelijk: ik ben ontzettend zuinig op mijn monitoren en ik weet zeker dat deze beschadigingen niet door mijn toedoen ontstaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 17:03:
Beste mensen,

Neem contact met me op via martijn dot radius dot nl

Groetjes, Martijn
Zie mijn topic :(.
IIyama maand bezig omruilen monitor
Blijkt dus niet onder de garantie te vallen en in feiten me monitor nu gewoon kan weggooien :x. Vanwege die coatinglaag de hoogspanning tegenhoud aldus dhr Iiyama (wil geen naam noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:15

3style

...

The_Dart schreef op donderdag 08 januari 2004 @ 07:24:
[...]

Telefoonzaak :

Goedemiddag
-Goedemiddag
Ik wil graag 35 potjes Displex :+
Gisteren de hele coating met Displex verwijderd van mijn VP 450. Met 5 zakjes Displex (met doekje) heb je de coating binnen 2 uur van het scherm verwijderd. Echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even weer een frisse bries in de topic.

augustus 2003 heb ik de topic opgestart ivm het afbladeren van mijn beschermlaagpje op mijn Iiyama.
We zijn nu ruim 1,5 jaar verder.
COATING is niet terug en het probleem is uiteraard niet opgelost.
December 2003 heb ik maar een LG Flatron F900B aangeschaft en de iiyama aangehouden voor nood.
In 1,5 jaar werken met de LG valt op dat de LG
- Hij veel stabieler is , geruislozer en reageert beter op de signalen van de grafische kaart
- Coating stukken beter is per abuis gezichtstonic op het beeldscherm gehad, en geen centje pijn)
- afhandeling van klachten vragen bij LG stuk soepeler ( kabel van ingebouwde hub had kabelbreuk (mogelijk mijn fout) binnen 48 nieuwe binnen (klein gebaar, maar toch !!)
- Geheugen van de instellingen van de LG net iets beter zijn dan dat van de Iiyama

Voor de rest. Ik heb nog een blauwe maandag een collega van mij, gespecialiseerd in consumentenrecht er over laten buigen. Het verliezen van coating is gelijk gesteld aan het verliezen van lak door normaal gebruik van een auto. Het is niet zoals het hoort, maar de fabrikant kan niet aanprakelijk gesteld worden door directe en indirecte gebruiksschade.
Hoewel het natuurlijk niet reeel is een autolak dat blootgesteld word aan steenslag zure regen e.d.,te vergelijken met een computerbeeld coating wordt deze analogie vaak getrokken in dit soort zaken. Fabrieksgarantie geld alleen voor gebruiksgebreken ( niet functioneren van de voeding etc etc)

Detailist kent de plicht tot het leveren van een deugdelijk apparaat. Dit is een meer omvattend recht en langer dan de fabrieksgarantie ( duur : verwachte normale gebruiksduur ( langer dan garantieperiode) De vraag of het verliezen van een coating na een paar maanden gebruik de deugdelijkheid aantast, kan niemand antwoorden en valt ook zo 1 2 3 geen direct recht uit te behalen. Alles is afhankelijk van de feitelijke sitautie. en coulance van de detaillist.

Mocht je dit gebeuren, kaart het altijd aan met de detaillist pas daarna eventueel de producent.
Lichtpuntje voor mij : detaillist was juli 2003 failliet verklaard, hierdoor kon ik niet reclameren bij de detailist. Ik heb mij gemeld bij de curator en die heeft mijn vordering toegevoegd bij de andere schuldeisers. Een van de schuldeisers zag af van zijn recht ( why i do not know) waardoor een gedeelte toegewezen werd aan de kleinere schuld eisers. Waaronder ik . Ik heb feb 2004 alsnog 150 euro ontvangen uit de failliete boedel van de detailist.

Maar Iiyama heeft in de tussentijd haar coating probleem nog zeker niet onder controle
Pagina: 1