Toon posts:

nogmaals internet delen met router onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's met windows XP en een laptop met windows 98, deze drie hebben allen een netwerkadapter.
Een breedbandverbinding van @Home, een router van het merk Belkin.
Ik kan met alle pc's afzonderlijk internetten. Nu heb ik de router aangesloten op het modem en de drie pc's aan de router. Het netwerk aanleggen had ik snel voor elkaar, mappen en printers delen geen probleem. Alleen: ik kan niet meer op internet en dus ook de router niet configureren.
Tcp/IP staat op dynamisch, firewall uitgeschakeld. Indien ik nu de pc weer rechtstreeks aansluit op het modem kan ik wel op internet.
Wat doe ik verkeerd??

Verwijderd

Je moet in de router de nam die je van @home hebt gekregen invullen , CP.....-a of iets dergelijks

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar hoe doe ik dat?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

door de ip intetikken van je router in ie ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
De router moet via het web geconfigureerd worden, dat is nu juist het probleem. Zodra ik de router er tussenzet kan ik niet meer op het web.

Verwijderd

dat moet gewoon in de handleiding staan , heb je die gelezen?

Verwijderd

als je de pc opd erouter aansluit dan krijg je een ipadres van de router 192.168.1.2 bijvoorbeeld , dan krijg je ook een default gateway door , dit is het adres van de router!
dit kun je vinden door op de pc via Start , uitvoeren , cmd + enter , ipconfig + enter.

het ipadres van de gateway vul je in in internet explorer en als het goed is kom je zo op je router!

Verwijderd

Topicstarter
ja al minstens 10 keer, kan hem dromen inmiddels. Het grote probleem is de internetverbinding. Heb het gevoel dat het iets is met atHome en XP

Verwijderd

lijkt me toch echt een instellingsprobleem , zit hier ook via router op @home!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51

dlmh

Lo-Fi

Je zult in eerste instantie toch echt op je router moeten komen om deze te kunnen configureren (zoals hierboven is beschreven).

Type in je browser dus: http://192.168.0.1 (meest voorkomend). Kan zijn dat het nog op een aparte poort moet zijn, bijv: http://192.168.0.1:80 (voor poort 80).
Dan kan je de verbinding pas instellen, dit gaat niet automatisch (tenzij je ISP met DHCP werkt, maar geloof niet dat @home dat doet).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk onder netwerkverbindingen, lan-verbindingen en eigenschappen staat daar bij standaard-gateway een nummer ingevuld. Maar ik zit nu dus rechtstreeks via het modem op het web.

Verwijderd

Topicstarter
@Home werk met DHCP bij mijn weten. http://192.168.0.1 wordt inderdaad opgegeven door Belkin. Maar ik heb geen verbinding dus kom via de browser niet verder

Verwijderd

Haal je router is los van de modem. Dus zodat je alleen je computer op je router hebt aangesloten. Je kan hem dan configureren door in de internet explorer het ip adres van de router in te typen.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33

SpamLame

niks

std gateway weghalen dan om daar ipadres van router invullen

Verwijderd

probeer eens wat ik hier boven al heb beschreven , je pc moet dan wel op de router aangesloten zijn! dat de instelling webbased is wil niet zeggen dat je verbinding met internet moet hebben!

gewoon even proberen wat ik heb gezegd , en toch nog maar eens de manual erbij pakken!

het is echt een piece of cake hoor.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51

dlmh

Lo-Fi

Je hoeft geen internetverbinding te hebben om dit LOKAAL adres op te vragen. Wat voor instellingen gebruik je normaal om met @home te verbinden???
Probeer anders je IP handmatig in te stellen, dus:
IP : 192.168.0.2 (niet xxx.1 !!!)
Subnet : 255.255.255.0
Verder niets.

Probeer het dan nog 'ns !

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 15:26:
Als ik kijk onder netwerkverbindingen, lan-verbindingen en eigenschappen staat daar bij standaard-gateway een nummer ingevuld. Maar ik zit nu dus rechtstreeks via het modem op het web.
Dat is de configuratie van je besturingssysteem op je pc. Je zult de router moeten instellen zodat hij verbinding met het internet gaat maken. Dat kun je vanaf een pc doen, die aangesloten is op die router. Door in Internet Explorer het ip-adres van de router (zie handleiding) te typen, kom je in het configuratiemenu van de router.

Verwijderd

Topicstarter
het adres 192.168.... wat wordt opgegeven door Belkin wordt niet gevonden. Niet on of off-line. Hoe wijzig ik de standaard-gateway?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 15:40:
het adres 192.168.... wat wordt opgegeven door Belkin wordt niet gevonden. Niet on of off-line. Hoe wijzig ik de standaard-gateway?
bij de router zit een manual.
als je daar ff in kijkt staat daar ook netjes ergens het ip vermeld die je in ie moet ingeven om in je router te komen.

heb je dus gedaan .
kijk eens of er een nieuwe manual staat op inet waar ze een andere ip geven.
of een faq bij belkin.

en anders ff de router resseten :?

[ Voor 18% gewijzigd door chucky666 op 21-09-2003 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt dat nummer heb ik maar toch kom ik niet in de router. Ook niet via de meegeleverde software. Ik krijg nu wel de melding dat er 2 netwerkadapters aangetroffen zijn. Alleen de fast-ethernet is geactiveerd, de andere is een 1394 en gedeactiveerd

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid ik werk nu niet via de router maar rechtstreeks via het modem. Ik ga nu de proberen de site te vinden van Belkin. (staat niet in de handleiding).

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Je zou sowieso moetn kunnen pingen naar je default gateway (ping 192.168.0.1 op de command line als 192.168.0.1 je default gateway(=adres van de router) is)
als in IE een proxy is ingevuld zou het kunnen dat je je lokale router niet kan bereiken via IE maar er wel naar kan pingen, omdat je de page via de proxy gaat zoeken die niet te vinden is doordat je niet op ienet kan... je kan dat vermijden door het vinkje bij proxy niet gebruiken vor lokale adressen aan te vinken (instellingen IE). (ik weet btw niks van de instellingen van @home dus ik weet niet eens of je wel een proxy hébt :Y) )

verder moet je erop letten dat de pc's en de internet aansluiting op de juiste poorten van de router hangen (al zou het behoorlijk dom zijn om dàt verkeerd te doen)

je moet controleren met ipconfig (commandline) of je wel een ip adres krijgt van je router, als dat niet het geval is met je op d pc die je gaat gerbuiken voor de configuratie eerst een statisch ip (en subnetmask) opgeven uit dezelde groep als van de router ( 192.168.0.2 bv als je router 192.168.0.1 is)

dan zou je moeten kunnen surfen naar de config page van je router: je moet er op letten dat je daar de hostname juist zet, dhcp aanstaat en dat je router zelf een dhcp adres van je provider krijgt...

er is natuurlijk nog een laatste mogelijkheid: je router is gewoon naar de vaantjes :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan ook bij je ethernet kaart alles op auto verkrijgen zetten.
dus dat de router alles aan je toewijst.
dit lukt bij mij meestal wel.

en wat voor kabel heb je tussen de router en de pc :?
straight of cros :?

[ Voor 23% gewijzigd door chucky666 op 21-09-2003 15:48 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

Je moet de fast ethernet gebruiken. Als je router als ip 192.168.0.1 hebt, dan moet je op de fast ethernet 192.168.0.2 instellen als ip en 255.255.255.0 als subnet en 192.168.0.1 als default gateway. Probeer dan eens of je naar 192.168.0.1 kan pingen. (Start -> uitvoeren -> cmd en dan 'ping 192.168.0.1' intikken zonder aanhalingstekens...)

Als je replies krijgt dan is je netwerk verbinding goed en zou je contact moeten kunnen krijgen met je router.

Als je router een ander ip adres heeft, verander dan je eigen ip door het laatste getal te verhogen met 1. Verander dan ook de default gateway, die moet gelijk zijn aan het adres van de router.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
Oke krijg nu zoveel informatie daar ben ik wel ff mee bezig. Voorlopig iedereen bedankt. Jullie zien me wel terug als het me niet lukt. Ga nu aan mijn zondagmiddagborrel. Prettige dag nog voor iedereen.
Pagina: 1