• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Heej!

Vannacht heeft iemand uit mijn naam eem SMS naar m'n zus gestuurd, zonder mijn telefoon te gebruiken :(
Het bericht was:
"hoiikhebleandersfnmegehijacked"
Hij stond bij mij tussen de ingekomen berichten, met verder alleen de informatie dat het bericht verstuurd was.
Hoe kan dat?
Ik was thuis een filmpie aan het kijken, dus m'n telefoon is niet gebruikt.
bij BEN zeggen ze dat een GSM niet gehacked kan worden (yeah right.... |:( )
Is dit een grap of zit er iemand op mijn kosten te SMS-en?

Leander

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
er kunnen twee dingen aan de hand zijn denk ik:

1 iemand heeft gedaan alsof ie jouw telefoon (simkaart) was en echt uit jouw naam een sms'je gestuurd.

2 iemand heeft vanaf een ander nummer een sms'je gestuurd alleen hij heeft er zo mee gekloot dat jij de afzender lijkt.

1 lijkt me moeilijker, en dus zal het 2 wel zijn. dat is iets minder erg, want de sms'jes worden tenminste niet verstuurd op jouw kosten. (en er kan dus ook niet op jouw kosten gebeld worden)

maar misschien ligt het anders... 'hijacken' is engels voor kapen dus iemand heeft je telefoon gekaapt, gejat. en toen een sms'je gestuurd.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 21:46
lol :D

• leander
No it's not LoL !!!! :(

Ik vind dit serieuze shit. Het is nu misschien nog wel grappig, maar dit zou even goed uit de hand kunnen lopen.
Dit SMS-je komt wsch wel op mijn telefoonrekening terecht.
Als ik erachter kom wie dit geflikt heeft, kan diegene echt lachen!
Mijn gegevens liggen blijkbaar ergens gewoon voor het oprapen (er van uitgaande dat het geen grapje is van een vriend/bekende)

hoe komt diegene bijvoorbeeld aan het tel.nr van mijn zus?

:r

Verwijderd

Misschien al 's gedacht aan de mogelijkheid dat je met MTNSMS of met een ander soort SMS website gewoon een berichtje kunt versturen naar een GSM..

Als je dan bij afzender een bepaalde naam neer zet wordt deze afgebeeld in het berichtenvenster..

Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar dit kan er dus ook nog gebeurd zijn...

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Die stond in je telefoon... Lijkt me nogal logisch..
Volgens mij heeft iemand gewoon je tel even gebruikt..

• leander
powder_tony:
Dat verklaart niet hoe het bericht op mijn telefoon terecht is gekomen....
Daarnaast pleuren die gratis SMS providers op internet altijd een hoop reut in de berichten die je verstuurd en is het altijd te zien via welke provider het bericht is verstuurd. Dit was een heel 'clean' bericht, zonder extra rommel erbij, alleen maar de tekst van het bericht.

• leander
M'n telefoon is niet gebruikt, ik zat opd e bank een filmpie te kijken met m'n telefoon op de tafel naast me.....

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Zal wel niet bij jou het geval zijn, maar SIM kaartjes zijn te kopieren:

http://www.scard.org/gsm/
http://www.ccc.de/D2Pirat/

Verwijderd

Op zaterdag 02 december 2000 18:46 schreef Leander het volgende:
powder_tony:
Dat verklaart niet hoe het bericht op mijn telefoon terecht is gekomen....
Daarnaast pleuren die gratis SMS providers op internet altijd een hoop reut in de berichten die je verstuurd en is het altijd te zien via welke provider het bericht is verstuurd. Dit was een heel 'clean' bericht, zonder extra rommel erbij, alleen maar de tekst van het bericht.
Sorry, ik had je berichtje eventjes niet helemaal goed gelezen ! :)

Verwijderd

Kan erg makkelijk via internet., oa xoip

• Bigs
  • Niet online
Als het berichtje in jou telefoon staat is het gewoon met jouw telefoon verstuurd. Al is de sim gekopieerd, dan kan dat berichtje nog niet ineens op jou sim zijn gekomen.

Verwijderd

Alles is te kopieren...

Ook pinpassen; 30 minuten kopie van pas + bijbehorende pincode.

Dus lukt met simcard ook wel, tsja en leander dat je ben gebruikt zegt als genoeg he :P
Hacken die shit...

Naja zal gewoon via i-net gedaan zijn...

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 08:51

OnAcid

aka 303BASS

Hoeveel moet zo'n pinpas kosten ;)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je kan bij SMS zelf zeggen wie de afzender is, er zijn bedrijven die (tegen betaling) de mogelijkheid bieden SMSjes te versturen, bijv. voor bedrijven die een SMS functie in hun site willen hebben. Met dat soort scriptjes kun je zelf alles opgeven, incl. afzender.

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

>:) Nee z'n GSM is gewoon gehacked!!! >:)

Weg gooien dat kreng en een nieuwe kopen!
Vertel wel even waar je deze gaat weggooien ;)

Jammer dat het onzin forum pleiten is....anders had dit meteen gemoved mogen worden.

Verwijderd

Ehm voor jou een geeltje :7

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 13:59 schreef Tom het volgende:
Je kan bij SMS zelf zeggen wie de afzender is, er zijn bedrijven die (tegen betaling) de mogelijkheid bieden SMSjes te versturen, bijv. voor bedrijven die een SMS functie in hun site willen hebben. Met dat soort scriptjes kun je zelf alles opgeven, incl. afzender.
Tom heeft gelijk, ik zelf ben ook zo'n service aan het opzetten, en ik kan gewoon kiezen welk nummer de afzender is !

[IkGisMaarWatWantHetIsLaatVoorMijEnDanKomenDeRareVerhalenBovenModus]
Wat iets zou kunnen zijn [wat ik trouwens niet verwacht ]. Al je SMS-jes worden opgeslagen op de SMS-centrale van je provider. Die hebben een code, verstuurd, ontvangen. Het kan zijn dat dat zelfde SMS-je naar jou is gestuurd met de code: verstuurd.
[/IGMWWHILVMEDKDRVBModus]

Misschien zou een mofobouwer FF kunnen helpen ! [hmmm, waar zijn die stoerre jappanertjes >:)>:)>:) ]
Pagina: 1