Toon posts:

Vigor2200X, 2e comp wilt niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Vigor2200X router van Draytek.
Nou heb ik 2 computers thuis die altijd via dat ding op internet konden. Maar laatst heb ik dus een van mn comps een upgrade gegeven waarna ik maar gelijk alles ging formateren want het was toch al zown rotzooi :+ .

Anyway, toen windows er weer op zat kwam ik erachter dat die comp dus niet meer het internet op kon. Met Ipconfig geeft ie een tijdje na het opstarten bij alle velden 0.0.0.0 aan en als ik IE opstart en em ff laat zoeken (waarna hij dus geen pagina op kan vinden) staat er bij ipconfig bij ip 169.254.152.42, een apipa adres dus.

Als eerste natuurlijk de bekabeling gechecked wat ok was. Daarna heb ik de nieuwste drivers voor het netwerkkaartje gedownload, het is trouwens een Sitecom met een realtek rtl8139 chip (prutding), maar zonder resultaat. Daarna de settings handmatig ingesteld maar ook zonder resultaat.
Daarna de nieuwste firmware bij de router erop gezet maar dat werkt dus ook niet.

Ik moet er wel ff bij zeggen dat nadat ik de nieuwste firmware erop had gezet er wel een paar instellingen in de router werden veranderd waarna ik ze zelf heb moeten terugzetten. Ik heb nu alles teruggezet behalve de DNS servers want die weet ik dus niet meer, ze begonnen met 66. maar hoe ik daarop kwam zou ik echt niet weten :| Als het goed is maakt het niet zoveel uit omdat de router ze dan zelf toewijst ofzo...

Naja ik ben nu dus echt ten einde raad en ik hoop echt dat jullie me hierbij een bietje kunne helpen :9

Alvast bedankt!

Verwijderd

De DNS servers mag mijn inziens geen probleem opleveren, je geeft min of meer aan dat de andere computer wel werkt. Daar kan je de primary DNS server van je provider vandaan halen.

Als je die in de router had staan, dan moet je het IP adres van de router als DNS server opgeven. Dat zie je dan ook op je werkende PC. Tenslotte kan je met de werkende PC op de site van je provider zoeken naar de DNS IP adres.

Hie heb je verder de toewijzing van IP adressen geregeld, heeft de werkende PC een statisch IP adres of krijgt hij dit via DHCP. In het laatste geval is je router de DHCP server en moet je dit ook op je tweede PC zo instellen. In het eerste geval wijs je bij netwerkconfiguratie een IP toe aan je PC. Neem dan het ip van de eerste PC waarbij je de laatste byte één ophoogt.

Als je wel contact kan maken met je router, probeer dan eens naar een inet server te pingen, of een traceroute. gebruik hierbij geen naam maar een IP adres. Mijn broer had laatst DNS geblokt bij z'n personal firewall. Names werden niet resolved maar piungen naar een IP ging wel, heeft ie lang voor zitten zoeken :)

Wat heb je handmitig ingevuld, je router IP als gateway, je router als DNS server, je IP adres en netmask?

Verwijderd

Topicstarter
K ten eerste bedankt voor de reactie :)

De router is dus idd de DHCP server en ze horen allebei de ip te krijgen van de router.
Kheb de DNS van chello weer gevonden ;) 62.108.1.65 en 62.108.1.66

Ik heb verder dus NIKS aan de toewijziging van de ip's gedaan, alles staat op automatisch verkrijgen wat vroeger dus perfect werkte :/
Pingen naar de router gaat trouwens niet, helemaal niks werkt.

En dat firewall dingetje hebk gechecked ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 17:06 ]

Verwijderd

Hoe heb je de bekabeling gechecked? Alleen of alles goed is aangesloten, of ook de kabels zelf.
Als je dat nog niet gedaan hebt, gebruik dan de kabel van de werkende PC om de ander aan te sluiten. Als het dan wel werkt heb je waarschijnlijk een kabel probleem. Gebruik je dezelfde kabel?

Heb je nog een crosskabel, zo ja sluit de PC's eens direct op elkaar aan. (met statische IP's natuurlijk). Dan kan je zien of de netwerkkaart het doet.

Als dit niet werk, probeer eens het volgende: De router fungeert ook als switch, kijk eens wat er gebeurd als je handmatig een IP geeft in de range van de werkende PC(zie ook opmerking over IP's hieronder) en deze probeert te pingen (ipv de router) en andersom.

Ik gebruik zelf static IP adressen (2200we) ivm port forwarding. Kijk even op de werkende PC op de router welke range voor DHCP gebruikt wordt en geef je PC een IP adres buiten deze range.

Verwijderd

Topicstarter
*BUMP*

Sorry maar het probleem is dus nog steeds niet opgelost! :'( Kheb het alleen de laatste tijd ontzettend druk gehad dus geen tijd voor dit, maar nu wel :)

Dat ip toewijzen buiten de range werkt niet bij mij, bij ipconfig krijg ik dan weer 0.0.0.0 en subnet 255.255.0.0 :?

Ik heb iig de bekabeling gechecked het net netwerkkaartje, dwz ik heb de kabel die gebruikt wordt bij de comp die het niet doet in het P4 gaatje gestoken en hop... hij zat zo op het i'net :X

Lijkt me dus wel een router probleem dan maar ik zou niet weten wat er mis zou kunnen zijn?