[planet] 1gb datalimiet

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 05:09
mijn ouders hebben een lite abo bij planet lopen. vandaag kwam ik erachter dat ze meer dan 1gb downloaden per maand, dus egt minimaal 10gb meer. Vorige maanden was het ook zo, alleen is het niet in rekening gebracht. Ik kan ook niet via de online meter kijken hoeveel verkeer door planet is geregistreerd.

Ik heb planet al tal van mailtjes met vragen gestuurd maar die lopen om mijn vragen heen.

weet iemand hier misschien meer van, of is de datalimiet afgeschaft als tiscali? :)

Verwijderd

zijn al tig topics over, maar het komt hier op neer: planet vindt het te duur om het te meten, dus meten ze het niet.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja, en dan zul je zien dat het het stiekum toch meten, en op het moment dat het totale verbruik over de 1GB afdoende is om de extra administratiekosten er dubbel en dwars uit te krijgen ze het als nog gaan berekenen...

• Don3k
vaag dat hier geen duidelijkheid over is... in de policy hanteert planet 1gb datalimiet en bij overschrijding 0,50 euroct. voor 100mb... beetje aan de dure kant ook :(

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 01:34
Ach jah moeten ze maar niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

jeroendevries schreef op 21 September 2003 @ 14:46:
Ach jah moeten ze maar niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Volgens mij adverteerd Planet Internet, "ongelimiteerd internet voor een vast bedrag per maand". Ik vindt dit niet zo heel erg "ongelimiteerd" en ook daar zou verandering in moeten komen.

Ze kunnen in iedergeval ook de FUP (van 30 GB trouwens) handhaven op het goedkoopste abbo.

• Don3k
maar als meten te duur is, hoe meten ze dan op duurdere abo's? of kijken ze of het lijntje daar constand 100% in gebruik is?

• jeroendevries
Dat is toch niet reeel?! Ik heb planet advanced en betaal 88 pleurie en dan zou adsl standaard van 34 eurie per maand een datalimiet van 30gb mogen. NOu dat vind ik niet echt eerlijk en volgens mij ook niet haalbaar. Een gb kost een isp toch al gauw 50 eurocent als ze heel veel inkopen, dan hebben ze nog een hoop andere kosten etc. Dan is het niet meer winstgevend. Nee ik vind dat ze een strak fup moeten gebruiken of 1 gb maar dan wel dat de gebruikers dit kunnen zien.

100mb voor 50 cent ik ook best wel veel :)

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• Reptile209
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Volgens mij is het punt dat Planet de online-specificatie nog niet op orde heeft, en het dan (dus) niet met goed fatsoen kan maken om het door te berekenen. Dus pas als je het op de website kan zien, wordt het doorberekend. :)

Zo scherp als een voetbal!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
vanke014 schreef op 21 september 2003 @ 14:51:
[...]

Volgens mij adverteerd Planet Internet, "ongelimiteerd internet voor een vast bedrag per maand". Ik vindt dit niet zo heel erg "ongelimiteerd" en ook daar zou verandering in moeten komen.

Ze kunnen in iedergeval ook de FUP (van 30 GB trouwens) handhaven op het goedkoopste abbo.
onglimitieerd betekend dat je 'op elk moment van de dag' kan internetten, dat is wat de providers hanteren voor het woord 'onbeperkt'

...anders hadden ze het wel over 'onbeperkt downloaden'

A wise man's life is based around fuck you

• jeroendevries
Don3k schreef op 21 September 2003 @ 14:54:
maar als meten te duur is, hoe meten ze dan op duurdere abo's? of kijken ze of het lijntje daar constand 100% in gebruik is?
Nou als het goed zou zijn zou je via de planet.nl site je verbruik kunen zien. Ik kan dit dus helaas ook niet. misschien komt dat omdat ik niet inbel met een vpn verbinding daar ik de alcatel modem gehackt hebt.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:30
jeroendevries schreef op 21 september 2003 @ 14:58:
Nou als het goed zou zijn zou je via de planet.nl site je verbruik kunen zien. Ik kan dit dus helaas ook niet. misschien komt dat omdat ik niet inbel met een vpn verbinding daar ik de alcatel modem gehackt hebt.
Dat heeft er verder niets mee te maken. Het 'inbellen' is puur iets wat normaal tussen je PC en de provider gebeurd en met de hack alleen tussen het modem en de provider.

• Don3k
eborn schreef op 21 september 2003 @ 16:51:
[...]
Dat heeft er verder niets mee te maken. Het 'inbellen' is puur iets wat normaal tussen je PC en de provider gebeurd en met de hack alleen tussen het modem en de provider.
heel ff offtopic: als ik een router met ingebouwde modem koop, hoe auth hij dan? want adsl komt dan via lan binne en dan hoef je geen pass in te vulle tog?

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Don3k schreef op 21 September 2003 @ 17:47:
[...]

heel ff offtopic: als ik een router met ingebouwde modem koop, hoe auth hij dan? want adsl komt dan via lan binne en dan hoef je geen pass in te vulle tog?
username/password moet je alsnog inkloppen in dat modem/router :z

maar dat lijkt me ook wel logisch he :)

A wise man's life is based around fuck you

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

jeroendevries schreef op 21 september 2003 @ 14:57:
Een gb kost een isp toch al gauw 50 eurocent als ze heel veel inkopen
offtopic:
Nou, ga er maar vanauit dat dat nog wel wat lager zal liggen hoor... Reken maar op HOOGUIT 50 cent inclusief alle andere kosten

Verwijderd

DON3K

ik downlaod dagelijks halve GB en heb zelfde abb. als jou
al sinds februari en nog nooit stress gehad en zelfs niks t horen gekregen van Planet dus...
en als ze komen zeg ik dat ze lullen ik heb niks hierover gezien

wel hebben we hier binnenkort in ons studentenhuis het duurste abb. omdat je dan tenminste met meer computers op internet kan zijn

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb ook lite en kan dus ook niet zien wat m'n verbruik is. Zolang ik het niet op de meter kan zien, ga ik ervan uit dat zij het niet (kunnen) meten en mij dus niet extra kunnen rekenen.

Mocht het nou zo zijn dat ze het wel hebben gemeten en straks met een "achteraf rekening" komen, dan neem ik m'n verlies wel: ik weet tenslotte dat die limiet er is en ik er wel overheen ga.

Succes is een keuze

• Don3k
wel stom is als iemand linux wilt uitproberen, hij bijna niet weet dat hij boven de 1gb komt. zou wel handig zijn een waarschuwingsmailtje..

-edit, binnekort wordt de snelheid ook opgehoogd... dan gaan we sneller door ons limiet :r

[ Voor 26% gewijzigd door Don3k op 22-09-2003 17:29 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00
Maxster4th schreef op 22 September 2003 @ 10:40:
Ik heb ook lite en kan dus ook niet zien wat m'n verbruik is. Zolang ik het niet op de meter kan zien, ga ik ervan uit dat zij het niet (kunnen) meten en mij dus niet extra kunnen rekenen.

Mocht het nou zo zijn dat ze het wel hebben gemeten en straks met een "achteraf rekening" komen, dan neem ik m'n verlies wel: ik weet tenslotte dat die limiet er is en ik er wel overheen ga.
dan kun je ze nog zeggen dat je niet betaald omdat je zelf niet in de gaten had hoeveel je downloade en hun service gebrekkig was.

Strava | AP | IP | AW

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb hun site gecheckt om te kijken op hoeveel ik zat (qua hoeveelheid downen), maar ik kon het nergens vinden. Misschien zit ik nu wel boven de 1 Gb zonder het te weten. O-)

Geen slapende honden wakker maken is mijn motto in deze. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45
Planet kan het op dit moment nog niet in rekening brengen. Binnen een maand ofzo zal hier echter verandering in komen... echter tot op heden kan je gewoon ongestoord 100 gig downloaden op je Lite abbo. (bwvs)
Pagina: 1