HD niet zichtbaar in DOS of PM

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Heb hier een PC'tje voor me waar een extra HD ingezet is. Deze wordt keurig door XP herkent en is ook in te delen in partities.

Nu zijn er 2 partities op gemaakt, 1 FAT32 (primair) en 1 NTFS (extended --> logisch) . De FAT32 is bedoeld om Ghost images op te zetten.

Maar als je nu boot in DOS kan hij die HD niet zien, laat staan aanspreken. Idem voor Partition Magic.

En als PM de hele HD al niet kan zien, zit er toch qua instellingen iets niet lekker (master/slave, BIOS oid) lijkt me. Maar waarom kan XP de HD dan wel benaderen? Ik heb het eea al doorgelopen, maar alles lijkt toch echt volgens het boekje te zijn ingesteld.

Iemand een ideetje voor deze vroege zondagmiddag? :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 15:06

Croga

The Unreasonable Man

Zit de harddisk op de standaard primaire controller van het moederbord? Zo niet dat is er waarschijnlijk een driver nodig voor de controller.. Deze driver zit waarschijnlijk nu in Windows geinstalleerd, maar natuurlijk niet onder DOS/PM.....

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Yep, allebei de HD's zitten op dezelfde primaire controller.

/edit:
Sorry, laat maar.

Hij stond niet goed in het BIOS ingesteld waardoor hij onder DOS/PM ed niet herkent werd.

Excuus. |:(

[ Voor 55% gewijzigd door MrJ op 21-09-2003 14:59 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je soms in XP een dynamische volume aangemaakt? Deze is inderdaad niet compatibel met DOS en andere DOS based OS'en (9X-Me) :)

OK, probleem opgelost :X

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 21-09-2003 17:52 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
word de hdd wel in de bios herkent :? zo niet dan kan het zijn dat windows buiten de bios om de hdd wel herkent (wat dus ook bij jouw het geval is)

en tja dan zien dos tools zoals PM hem dus niet, want die lezen de bios uit...

EDIT: aha dat was dus ook het probleem

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 21-09-2003 17:45 ]

A wise man's life is based around fuck you