Welke breedbeeld tv voor +/- 1000 euro?

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
De magneten van onze oude 4:3 tv zijn versleten, en het beeld rekt zich steeds verder uit in de hoogte. We willen nu een nieuwe breedbeeld tv kopen, maar ik snap eigenlijk niet waar die enorme prijsverschillen vandaan komen. We willen gewoon een tv met goed beeld.

Ook dacht ik aan een 82 cm exemplaar, maar het verschil in prijs met 70 cm tv's is dusdanig groot dat ik niet snap waar dit verschil vandaan komt. Ook is er veel verschil tussen de tv's van een bepaalde grootte. Het probleem is echter dat ik niet inzie waar het verschil nu inzit. Ze zijn vrijwel allemaal 100 hz tv's en vlakke beeldbuis. Ik kan me niet voorstellen dat de functie van 1200 pagina's teletekst een verschil van 300 euro rechtvaardigt.

Verwijderd

Er zit ook wat verschil in beeldbuis: de duurdere TV's hebben misschien ook Progressive scan wat ze wat duurder maakt.

Ga gewoon kijken naar TV's kijk naar de specs of je dat aanspreekt, en kijk vooral naar het beeld (zie je zelf verschil tussen 2 bepaalde modellen met een groot prijsverschil is het de moeite om de duurdere te nemen, maar laat je niks aanpraten, je moet het zelf mooi(er) vinden.)

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ik ben niet zo thuis in die technieken, ik kan me wel iets voorstellen bij progressive scan vanuit de pc wereld, maar zijn er niet eigenschappen die gewoon aan te raden zijn? Zoals 100 herz? en Vlakbeeld. Maar zoiets hebben ze allemaal.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik ben ook wezen kijken voor een nieuwe breedbeeld-tv en ik begon met kijken naar een 70cm. Toen ik echter goed ging rondkijken vond ik die 70cm te klein voor mij dus ik keek naar een 82cm. Van hetzelfde type is een 82cm echter zomaar 40% duurder als een 70cm!

Na lang zoeken heb ik mezelf maar voorgenomen om nog even te wachten.

Er staat trouwens in de folder van de Mediamarkt een 82cm Philips Matchline met meubel voor 999 euro! Ik weet niet tot wanneer dit geldt (zal helaas wel tot vandaag zijn) maar misschien iets om even naar te kijken? :)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:12

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
de duurdere TV's hebben misschien ook Progressive scan wat ze wat duurder maakt.
Er zijn maar een handvol TVs die PS hebben, en dat komt niet vaar voren in de prijs omdat die toestellen concurreren met toestellen die hetzelfde kosten maar die functionaliteit niet hebben.

Progressive scan levert wel degelijk een beter plaatje, helaas heb je er een PS capable DVD speler voor nodig, blijken er in de praktijk nog veel kinderziektes met de huidige PS spelers en TVs te zijn en heb je maar weinig keus als je persé PS wil hebben omdat er maar een handvol toestellen over beschikken (JVC en Panasonic zijn de enigen die op de topmodellen PS PAL en NTSC leveren).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat ook handig kan zijn, n tv met ruisonderdrukking (voor de 'slechte' tv ontvangst via de kabel), want ik heb namelijk n Philips tv (non-BB) met ruisonderdrukking en t beeld blijft mooi en de ruis wordt eruit gefilterd.

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 21 September 2003 @ 16:55:
[...]

Er zijn maar een handvol TVs die PS hebben, en dat komt niet vaar voren in de prijs omdat die toestellen concurreren met toestellen die hetzelfde kosten maar die functionaliteit niet hebben.

Progressive scan levert wel degelijk een beter plaatje, helaas heb je er een PS capable DVD speler voor nodig, blijken er in de praktijk nog veel kinderziektes met de huidige PS spelers en TVs te zijn en heb je maar weinig keus als je persé PS wil hebben omdat er maar een handvol toestellen over beschikken (JVC en Panasonic zijn de enigen die op de topmodellen PS PAL en NTSC leveren).
Thomson heeft nog een heel mooi toestel wat Progressive scan heeft (en 50hz/100hz omschakelbaar). Weldegelijk dat het een stuk beter beeld geeft...

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ja wat het gewoon is, is dat de markt echt onoverzichtelijk is. Pc's valt allemaal in het niet bij tv's. Elke fabrikant(een stuk of 30) heeft per grootte(28,32,36 inch) al 10 modellen. Dus voor mij is het totaal niet meer te volgen welke tv nu goed is en welke niet. Het motto duurder is beter vind ik onzin. Want naar al die snufjes enzo ben ik naar op zoek. Maar ik ga wel es kijken in de winkels en kies eentje met goede beeldkwaliteit.
Ik kijk ook tv op de pc, en daar heb je in Dscaler gewoon al die opties erbij. Dus noise filter en progressive scan en weet ik het allemaal. Maja, zo werkt het niet bij een tv dus.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:12

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Thomson heeft nog een heel mooi toestel wat Progressive scan heeft (en 50hz/100hz omschakelbaar). Weldegelijk dat het een stuk beter beeld geeft...
Veel TVs hebben een interne progressive scan functie, o.a. Philips heeft het b.v. ook. Dit is niet hetzelfde als een extern progressive scan signaal accepteren via de component ins, alleen Panasonic, Toshiba en JVC hebben TVs die dit kunnen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
REDFISH schreef op 21 September 2003 @ 13:45:
De magneten van onze oude 4:3 tv zijn versleten, en het beeld rekt zich steeds verder uit in de hoogte. We willen nu een nieuwe breedbeeld tv kopen, maar ik snap eigenlijk niet waar die enorme prijsverschillen vandaan komen. We willen gewoon een tv met goed beeld.

Ook dacht ik aan een 82 cm exemplaar, maar het verschil in prijs met 70 cm tv's is dusdanig groot dat ik niet snap waar dit verschil vandaan komt. Ook is er veel verschil tussen de tv's van een bepaalde grootte. Het probleem is echter dat ik niet inzie waar het verschil nu inzit. Ze zijn vrijwel allemaal 100 hz tv's en vlakke beeldbuis. Ik kan me niet voorstellen dat de functie van 1200 pagina's teletekst een verschil van 300 euro rechtvaardigt.
Ik zou me ten eerste concentreren op de beeldkwaliteit en niet zozeer als TTgeheugen en PIP e.d.
En voor 1000 euro heb je al heeel iets mooi's,kijk b.v eens naar JVC en Sony en dan met name hun nieuwste modellen.
Ik heb zelf een Sony en het beeld is een plaatje,geen vegen bij snel bewegende voorwerpen en bijna geen last van moïre effecten.
Trouwens ,hou wel rekening met de zit afstand tot je TV ,ik zit er 3 mtr vanaf naar een 72 cm te kijken ,groter werd mij te massaal!
Succes!! :)

PowerStation

Pagina: 1