[Outlook 2003] Standaard beginmap instellen ipv Postvak IN?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:16
Ik maak al jaren gebruik van Outlook, 97, 2000, XP, en nu 2003. Iets wat me echter nooit gelukt is, is om een andere opstartmap te selecteren dan "Postvak IN".

K heb een aantal regels gemaakt dat bepaalde mailtjes van andere accounts in een submap van Postvak IN komen. Nou wil ik eigenlijk graag dat als ik Outlook open, dat ik dan zo'n submap (GMX) te zien krijg, en niet de map Postvak IN, want daar staat toch vaak weinig boeiends in.

Iemand die weet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen? Ik heb ook al geprobeerd om die GMX map bij mn favourite folders bovenaan te zetten, maar dat mocht niet baten...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10867/full.jpg

In die map moet Outlook dus standaard beginnen, maar hoe moet ik m dat duidelijk maken :? :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ben bang dat je dat niet gaat lukken. In Outlook en Outlook Express is alleen de mogelijkheid opgenomen om te selecteren of je wel of niet in de Inbox wilt starten. Zo niet, begin je gewoon en de hoofdmap. Heb ook nog nooit gehoord dat dat kan.

Heb voor alle zekerheid nog geprobeerd met registry instellingen aan te maken, maar de enige waar Outlook rekening mee houdt is "Launch Inbox" Als die op 0 staat doet ie dat dat niet en anders start ie wel in de inbox. Een andere map of een submap selecteren kreeg ik in ieder geval niet voor elkaar.

Dus als iemand wel weet hoe dan kan, hoor ik het graag, maar voor zover ik nu weet kan het absoluut niet :'(

• Zoefff
Joepie :D

Sorry voor deze kick, maar ik wou toch nog even melden dat het me gelukt is (ook handig voor de search evt :) ).

Na een nieuwe install van Outlook (HDD Crash :( ), ben ik weer eens alle opties langs gegaan, en zag dit ineens.

Tools => Options => Tabblad "Other" => Advanced Opties

Hier kan je dmv de Browse knop dus een startmap instellen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16242/full.jpg

Het is dus wél mogelijk dit gewoon in te stellen, joepie _o_ :P

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 23:04
Hoe heb je ervoor gezorg dat de mails van een door jou bepaalde account in een door jou bepaalde submap geplaatst word?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
devil-j schreef op 24 november 2003 @ 18:12:
Hoe heb je ervoor gezorg dat de mails van een door jou bepaalde account in een door jou bepaalde submap geplaatst word?
Met behulp van message rules, lijkt me ;)

• Zoefff
Daar kan je een regel voor maken.

Zoiets als "Als er een mailtje binnenkomt, gericht naar (bijvoorbeeld) blabla@tweakers.net, zet dit dan in map Tweakers.net"

Kan je vinden bij "Tools => Rules and Alerts" of het nederlandse equivalent.

• devil-j
Ik bedoelde meer een mail account naar een bepaalde submap te laten verwijzen, of is dat niet mogelijk?

*@hotmail.com verwijzen naar mapje hotmail, kan dat?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
devil-j schreef op 24 november 2003 @ 18:18:
Ik bedoelde meer een mail account naar een bepaalde submap te laten verwijzen, of is dat niet mogelijk?

*@hotmail.com verwijzen naar mapje hotmail, kan dat?
Probeer nu eerst eens wat voordat je een vraag stelt!

Als je een beetje creatief bent met die message rules hoef je helemaal niets te vragen. 't Is echt heel simpel zelf uit te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door SH007 op 24-11-2003 18:20 ]

• devil-j
SH007 schreef op 24 november 2003 @ 18:20:
[...]

Probeer nu eerst eens wat voordat je een vraag stelt!

Als je een beetje creatief bent met die message rules hoef je helemaal niets te vragen.
Heb het toch geprobeerd? en het lukt me toch niet om de mails die naar een bepaalde account van me verwijst moet worden naar een mapje. Jeetje.

En aangezien ik niet creatif ben met die message rules vraag ik aan de persoon die het nu wel weet, hij had zijn antwoord op zijn vraag zelf al gevonden, dus kraam geen onzin uit, wil je?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

dus kraam geen onzin uit, wil je?
Dat is z'n werk. Mensen er op wijzen het een uurtje zelf te proberen dan, niet onzin uitkramen, daar ben ik voor :+

Extra - regels & waarschuwingen - nieuwe regel en dan aanvinken & invullen wat je relevant vindt :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• devil-j
F_J_K schreef op 24 november 2003 @ 18:30:
[...]

Extra - regels & waarschuwingen - nieuwe regel en dan aanvinken & invullen wat je relevant vindt :Y)
Extra > regels & waarschuwingen > nieuwe regel > via de naam-map account

Tnx het is me gelukt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer het de volgende keer dus nog eens een keertje, zoals SH007 al zegt ;)

Maar goed; op verzoek van Zoefff die z'n antwoord zelf al had gevonden, gratis en voor niets een mooi hangslot op dit topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 25-11-2003 08:17 . Reden: URL toegevoegd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.