Uit mp3-Dir.Structuur alleen nieuwe files backuppen - Tool?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 10:38
Ik bewaar nu mijn gebackupte mp3's en mijn niet gebackupte mp3's los van elkaar. Dat is eigenlijk niet echt handig. :r Ik heb het volgende bedacht.

Ik zet alle mp3's in dezelfde directories (per genre ed). Elke keer als ik de nieuwe gebackuped heb, dan verander ik van alle de datum naar 01-01-1970. Dit doe ik met Windows Commander Als er dan weer nieuwe mp3's bijkomen, dan staan die daar gewoon tussen, aan de datum herkenbaar: dus met de juiste tool makkelijk te backupen 8)

Nu moet ik alleen een tooltje hebben die, wijzend op de hoofd-directory, alleen bestanden na een bepaalde datum (inclusief subdirectories) kopiëerd/moved naar een andere plaats. In Windows Commander kon ik deze functie niet vinden. :?

Weet iemand hoe ik dit doe? :?
Dus:

• Alleen bestande na een te selecteren datum, een reeks data dus
• Met behoudt van structuur, dus inclusief subdirectories deze inhoudt kopieren/verplaatsen naar een andere plaats/schijf/directory.
• Het gaat dus om honderden bestanden van een nieuwe datum in tientallen directories die in totaal duizenden bestanden bevatten.
• Edit: Ik draai: Windows XP

[ Voor 9% gewijzigd door pmeter op 21-09-2003 13:40 ]

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 22:51
ntbackup ? heb je daar al naar gekeken ? (welk os draai je eigenlijk op ?)
kan je precies mee aangeven wat jij wil, nog niet gebackupped worden gebackupped of alles of...

[ Voor 40% gewijzigd door lexited op 21-09-2003 13:41 . Reden: toevoeging ]

1 - 2 - 3

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Het archive bit is hiervoor uitgevonden. Het archive bit wordt gezet op het moment dat een file aangemaakt wordt, of gewijzigd is.
je back-upped dus alleen de files met het archive bit aan et voila, incremental back-ups

If you choose to criticise you choose your enemies

• pmeter
lexited schreef op 21 september 2003 @ 13:40:
ntbackup ? heb je daar al naar gekeken ? (welk os draai je eigenlijk op ?)
kan je precies mee aangeven wat jij wil, nog niet gebackupped worden gebackupped of alles of...
Hoe weet ntbackup wat al is gebackuped? Ik hoop niet dat deze óf zo'n bestandje in elke directory gooit, óf dit zelf in een ini-tje bijhoudt. Ik wil mijn mp3's naar hartelust kunnen moven, Windows opnieuw installeren, mijn 120Gig mp3-schijf in een andere computer stoppen, en dan moet het gewoon weer werken.
Emmeau schreef op 21 September 2003 @ 13:40:
Het archive bit is hiervoor uitgevonden. Het archive bit wordt gezet op het moment dat een file aangemaakt wordt, of gewijzigd is.
je back-upped dus alleen de files met het archive bit aan et voila, incremental back-ups
OH! Ik wist nooit wat ze met "archive" bedoelden :o Maareu... als ik 10 files heb in 4 directorys onder één hoofddirectory, 7 van die files hebben archive bit aan. Hoe haal ik dat die 3 andere bestanden met behoudt van structuur (inclusief subdirectories) daar uit? :?

Dan zou ik een copy tool moeten hebben met [kopier alleen met archive bit uit]. Bestaat die? Met google & de search vind ik plots veel over dos/linux/samba. Of complete backup tools die vanuit de system-tray alles bijhouden...

[ Voor 44% gewijzigd door pmeter op 21-09-2003 13:53 ]

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 13:10
Het tooltje Karen's repicator kan files of mappen verplaatsen op een door jou gekozen tijdstip :) werkt toppie :) (als je niet kan vinden, mail me dan effe).

[ Voor 4% gewijzigd door damouzer op 21-09-2003 16:14 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54

Zym0tiC

^_^

dinokiller schreef op 21 September 2003 @ 16:14:
Het tooltje Karen's repicator kan files of mappen verplaatsen op een door jou gekozen tijdstip :) werkt toppie :) (als je niet kan vinden, mail me dan effe).
Ik zou ff zoeken naar Karen's replicator :+

of gewoon op de volgende link klikken: http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Welk OS heb je? Als je XP, 2000 of NT heb, kan je prima met de meegeleverde backup tool bereiken wat jij wil.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xcopy

xcopy brondir backupdir /s /d

meer info xcopy /?
eventueel een scheduled task van maken :)

helemaal gratis, eenvoudig, en in een scriptje te drukken

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 21-09-2003 17:06 ]

Iperf

• pmeter
dinokiller schreef op 21 September 2003 @ 16:14:
:? Ik heb het geinstalleerd, maar een directory structuur kopieren waarbij de bestanden gefilterd worden op datum (bijv. alleen files na 1995 kopieren) is NIET mogelijk. Wel kun je op een bepaald tijdstip 8)7 je bestanden kopieren of filteren op delen van de bestandsnaam (wat Windows Commander ook kan).
c70070540 schreef op 21 September 2003 @ 16:33:
Welk OS heb je? Als je XP, 2000 of NT heb, kan je prima met de meegeleverde backup tool bereiken wat jij wil.
Hier geld ook mijn eerdere vraag: Hoe weet ntbackup of XP's "backup"wat al is gebackuped? en wat niet? Ik wil niet:
-zo'n .log bestandje in elke of een enkele directory.
-dat dit programma dit zelf bijhoudt
Ik wil mijn mp3's naar hartelust kunnen moven, Windows opnieuw installeren, mijn 120Gig mp3-schijf in een andere computer stoppen, en dan moet het gewoon weer werken.

Wat ik zoek is een programma dat:
1. Een directory structuur kopiëert waarbij de bestanden gefilterd worden op datum (bijv. alleen files na 1995 kopieren).
2. Een directory structuur kopiëert waarbij de bestanden gefilterd worden op het wel/niet hebben van een archive bit (een file attribute, net als read-only of system dat zijn).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en kan xcopy dat niet dan ?

kinderen die willen, krijgen een tik op hun billen

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 21-09-2003 17:13 ]

Iperf

• pmeter
fish schreef op 21 September 2003 @ 17:05:
xcopy

xcopy brondir backupdir /s /d

meer info xcopy /?
eventueel een scheduled task van maken :)

helemaal gratis, eenvoudig, en in een scriptje te drukken
Hammanahammanahammana _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik had dos afgeschreven vanwege de 8character limiet, waar is deze gebleven? Voordeel van XP's dos versie? Voordeel van xcopy?
iig:
/d: na deze datum: wordt gekopierd
/s: inclusief subdirectories!
_/-\o_ :*)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

pmeter schreef op 21 September 2003 @ 17:07:
Hier geld ook mijn eerdere vraag: Hoe weet ntbackup of XP's "backup"wat al is gebackuped? en wat niet? Ik wil niet:
-zo'n .log bestandje in elke of een enkele directory.
-dat dit programma dit zelf bijhoudt
Ik wil mijn mp3's naar hartelust kunnen moven, Windows opnieuw installeren, mijn 120Gig mp3-schijf in een andere computer stoppen, en dan moet het gewoon weer werken.
Antwoord zoals hierboven al beschreven:
Dus hier heb je je antwoord...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 10:27
Ik weet niet of de optie synchroniseren iets voor je is.

Als je dus 2 directories hebt die je hetzelfde wilt hebben, dus als je bij de ene MP3's bijzet dat het na het synchroniseren allebij weer hetzelfde is.

Als dat een optie is kun je HandyBackup gebruiken.

Ik heb eerst versie 3.x gebruikt, die werkt perfect. Maar ik zie dat nu versie 4.0 uit is dus mss dat ie weer meer opties heeft zoals na een bepaalde datum moven. En als je zelf kan programmeren kun je er zelf ook nog een programma voor maken.

Je kunt het altijd proberen.

<Homepage>

• pmeter
Nee synchroniseren lijkt me nix. Mijn hd is 120Gb. Een cd 650Mb. Da's lastig synchroniseren :+ Hmmm: worden veel cd's als deze vol komt :D
c70070540 schreef op 21 september 2003 @ 18:43:

Dus hier heb je je antwoord...
Oja? Weet jij dan een programma dat een compelete directory boom kopiert, maar alleen de bestanden met het archive-bit uit kopieëert? Zo nee, dan heb ik geen antwoord.

De datum icm xcopy is een mogelijkheid, maar de archive bit vind ik een mooiere oplossing. :9

Jij weet blijkbaar een programma dat dit kan? :? Of moet ik 4500 bestanden handmatig uitzoeken? :o

Ik zoek overigens geen uitgebreid geautomatiseerd backup programma met toeters en bellen dat geen simpele kopieër (lees: 'archive bit uitzoek functie') heeft. Ik wil dus met een tooltje de archive bit 'off' scheiden (lees: kopieren uit) van de mix van on/off, daarna wil ik handmatig de 'off''s op cd's branden en daarna deleten. De mix van on/off maak ik dan geheel archive bit 'on'.

Nu het tooltje, pas DAN heb ik een antwoord ;)

[ Voor 48% gewijzigd door pmeter op 23-09-2003 13:41 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, sorry, niet goed gelezen. Wat je kan doen is met een vbscript de directory doorlopen en elk bestand dat het archive bit aan heeft staan kopieren en vervolgens het archive bit uitzetten. Als je even googled kan je wel vinden hoe dat moet.

• pmeter
Okee. Total Commander (Windows Commander) kan het wel! _/-\o_ Ik heb de maker een bericht gestuurt. Zijn antwoord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Total Commander 6.0 will be able to do this. It's planned for this Autumn.
What you can do already is the following:
1. Set a filter to show only files with archive attribute
2. Press Ctrl+B (= branch view)

You can now burn all the files, but they will all go into the same target directory.
Alternatively you can ZIP them all, because when zipping you can choose to
preserve the target dir.

Best regards

Christian Ghisler

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dus: zet de filter op "aangepast", klik definieer, zet alles uit behalve 'archive', druk op ctrl+b, selecteer alles, druk alt+F5 (zippen), pak alles in inclusief subdirectories. Klaar. Nu eventueel weer uitpakken als je het ongezipt wilt backupen.

Heerlijk programmatje, die Windows Commander (=Total Commander).
:9~

[ Voor 21% gewijzigd door pmeter op 24-09-2003 10:56 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De datum icm xcopy is een mogelijkheid, maar de archive bit vind ik een mooiere oplossing. :9

Jij weet blijkbaar een programma dat dit kan? :? Of moet ik 4500 bestanden handmatig uitzoeken? :o
heuj heuj hoi .. xcopy /m :z

doe volgende keer meer even "xcopy /? |more" als je het niet allemaal kan lezen

heerlijk programma die xcopy

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 24-09-2003 19:10 ]

Iperf

• pmeter
fish schreef op 24 september 2003 @ 18:46:
[...]

heuj heuj hoi .. xcopy /m :z

doe volgende keer meer even "xcopy /? |more" als je het niet allemaal kan lezen

heerlijk programma die xcopy
Eu.. :X

Hé, maar xcopy doet:

/a: kopiert files met archive on
/m: kopiert files met archive on en schakeld deze dan off

Ik dacht meer aan:
(/??) kopiert files met archive off

Ik begrijp dat nu dat 'archive bit on' betekend dat iets NIET is gebackuped, ik dacht juist tegengesteld: on als reeds gebackuped.

Nu zou ik dus bij ieder bestand die ik toevoeg aan mijn mp3 dir (en sub-dirs) eerst de archive bit AAN moeten zetten. :'(

Maar gelukkig is er Windows Commander, deze kan het wel 8)

[ Voor 18% gewijzigd door pmeter op 25-09-2003 21:53 ]

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
voor mensen die gewoon een complete tree willen kopieren (en bijhouden):
Karen's Replicator
http://www.karenware.com/...ptreplicator.asp#Download

zojuist getest, erg praktisch, het ondersteunt meerdere synchronisatie acties (zeg data, donwloads, mp3's etc) en heeft een ingebouwde scheduler.

Ik backup er mijn workstation en server mee naar mijn Maxtor Firewire disk

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• jomme
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08-2021

jomme

oh my GOT

robocopy

uit een resource kit...
http://www.ss64.com/nt/robocopy.html

werkt perfect

[ Voor 27% gewijzigd door jomme op 08-10-2003 20:04 ]

Don't end up like al lousy Member Server !

Verwijderd

Ik heb vorig jaar een eigen applicatie gebouw in VB om een serie directories en files te backuppen. Als je een kopietje wilt, moet je even een emailtje sturen.

Hennie
Pagina: 1