Toon posts:

lite-on brander 48 speed laat de pc vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik al sinds een maand of 6 een brander van liteon 48 speed
in het begin niks geen problemen , hij fikte alle cd's razendsnel
maar nu heb ik sinds een maand niks anders dan problemen
als ik een cdtje wil branden duurt dit ongeloofelijk lang soms wel 15 min voor 300mb
zelf op 10x weigert hij te branden
soms crasht de pc niks werkt dan meer en de aan/uit knop helpt alleen dan nog maar

ik heb hem terug gebracht bij alternate omdat ik dacht dat hij defect zou zijn
maar nee hoor volgens hun werkt hij toppie
en brandt gewoon op 48 speeds

waar moet ik het probleem nu zoeken

kabels zijn al omgewisseld(van hd en brander)
rma staat aan
drivers van mobo opnieuw geinstalleerd
verse install van win xp pro

niks schijnt te helpen
weet iemand een oplossing hiervoor

specs:

amd 2400+
wd 80 gb hd
epox 8rda mobo
ddr 256mb ram
geforce4 videokaart
win xp pro

Verwijderd

mmm... je kan eens je brander opnieuw installeren

Verwijderd

rma ?? bedoelt zkr dma.

ide config heb je dus al nagekeken en hier staat niks vreemds in ?
Heb je em al alleen op 1 ide slot gezet en toen getest? dit kan vaak
ook nog wel helpen.

Waar slaat hij precies vast? tijdens het branden of bij het lezen van de
source cd?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien andere CD's proberen? M'n 2 speed brander deed dit ook toen ik andere CDR's ging gebruiken. Toen ik een Sony spindel gebruikte waren opeens alle problemen opgelost.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad ik bedoel dma
en andere cd's ik gebruikte altijd platinum
nooit geen problemen ermee sinds nu dan??
zelfs opnieuw installeren werkt niet meer

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik heb hetzelfde probleem met mijn liteon 48246s brander. Ook de mijne is ongeveer 6 maanden oud. (Feb 2003)
Voorheen altijd prima kunnen branden, nu echter weigert hij te branden. De ene keer begint het al bij de lead-in, dan ergens in het midden en dan pas bij de lead-out. Met als gevolg dat windows op een gegeven moment hangt.
Het lezen van gebrande en niet gebrande CD'S gaat ook zeer moeizaam. In mijn CD-ROM speler die al een jaartje of 6 oud is, worden deze CD'S zonder probleem gelezen.
Ik heb reeds windows XP geheel opnieuw geinstalleerd, maar dit biedt ook geen oplossing voor het probleem. Tevens heb ik verschillende media geprobeerd, maar deze wil hij ook niet meer branden.
Daarnaast heb ik de lens schoongemaakt (Met zo'n speciale cd)
De log file van een van de foutmeldingen kun je hier bekijken:
http://members.chello.nl/~s.span/tweakers/log.txt
Iemand nog een idee?

Verwijderd

weten jullie dat een liteonbrander een bios heeft die te upgraden is? ( nee niet de bios op de moederbord... maar in de cdbrander zelf)
ik heb ook een lite on brander ( 16 x schrijf - 10 x herscrhijf - 48 x lezen)
ik heb de bios van de brander geflashed naar een hogere versie

hij werkt gwoonweg perfekt :D

zoek je model brander ff hieronder op en flash je bios zodat hij meer cd's ondersteund... ( let op!: lite on waarschuwt jullie dat de upgrades niet terug te draaien zijn en als je toch al geen problemen hebt niet de flash te doen)

http://www.liteonit.com.t...ish-load-firmware.htm#LTR

(n.b. ik heb xpdrivers gebruikt voor me geluidskaart sb live, deze deed het altijd goed, op een dag wilde hij ineens geen 4 speakers geluid meer geven maar 2( al in instellingen gekeken stond gwoon op quadroboxen zoals gwoonlijk). in andere puter gedaan = niks mis meej. windows overnieuw geinstalleerd, niets hielp..... totdat ik de drivers van creative downloade doet ie weer perfekt, waarom kon hij wel 1 jaar ( en enkele formats ) lang moeiteloos en probleem loos op xpdriver werken en nu ineens niet meer....... ) wat ik ermee wil zeggen is dat niet elk probleem aanwijsbaar is en sommige een raadsel blijven

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 20:50 ]

• R_Rabbit10
Mijn brander geupdate naar de laatste firmware (liep er 1 achter). Echter dit maakt nog steeds geen verschil. Als hij nu brandt dan duurt het 15 min voor 600mb, terwijl ik hem op 48speed heb gezet. Dit was altijd 3 minuten voor 700mb. Of hij hangt weer gewoon.
Zal de brander morgen eens in een andere pc proberen. Kijken of de problemen dan hetzelde zijn.
Snap er niks meer van.

Verwijderd

Topicstarter
nou bij mij hebben ze hem al nagekeken en ze zeggen dat hij het gewoon goed moet doen
maar niks hoor
heb dezelfde problemen als chopsticks
volgens mij zijn die branders gewoon niet goed meer
mijn 8 speed brander ging vele malen sneller als deze

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:35
Ik denk dat jullie gewon cd's gebruiken met de verkeerde maximale brandsnelheid. Ik heb dit momenteel met mijn dvd brander.

Brander is 4 speed terwijl ie op 2 speed brand. Dit komt door de dvd+r's, die zijn maar geschikt voor 2 speed...

• R_Rabbit10
Nee, dat is het probleem ook niet. Ik gebruik gewoon de 48 speed cd's die ik van het begin af aan al heb gebruikt met deze cd-brander. Nog nooit problemen mee gehad, tot nu dan. En zo stom ben ik nou ook weer niet om cd's te gebruiken die niet dezelfde max snelheid zijn gecertificeerd als mijn brander... ;)
En mocht dit uberhaupt al zo zijn, dan verklaart dat nog niet het feit dat de brander originele en gebrande cd's heel slecht en met heel veel moeite leest, terwijl mijn oude cd-speler ze zonder problemen leest.
Ik heb nog geen tijd gehad om hem in een andere pc te stoppen, zal het vanmiddag even proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door R_Rabbit10 op 25-09-2003 10:04 ]

• R_Rabbit10
Ik heb de brander uiteindelijk geprobeerd in 2 andere systemen. Ook daar dezelfde problemen met branden en lezen van cd's.
Vandaag tijd gevonden om mee terug te gaan en werd omgeruild voor een 52x32x52 liteon brander.
Ze wilde hem eerst eigenlijk testen voordat ze een andere mee wilde geven, maar door mijn overtuigingskracht hebben ze toch meteen een nieuwe meegegeven.
Pagina: 1