Verwijderd

Topicstarter
Heb naast m'n Chello abo nog een Planet abo. Kan hier o.a. inbellen met de Nokia 6310i met Debitel abo op Voda netwerk.

De standaard GSM verbinding doet 9,6kbps ofwel in de praktijk een heftige 1 kilobyte per seconde.

Nu weet ik dat dit ten laste komt van mijn Planet abo, maar heeft iemand enig idee welke mobiele kosten daar door de gam provider bij worden gerekend? Is dit hetzelfde als voor een gesprek? Of misschien altijd piektaruef? of eventueel een speciaal tarief omdat er dataverkeer is?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is dat gewoon normaal gesprekstarief, net zoals met WAPpen (dat is ook gewoon een dataverbinding).

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ja ik vroeg me ook al af of het gewoon van mijn belminuten af gaat als ik inbel via mijn gsm. Ik heb namelijk een paket van 300 min. in de maand en die krijg ik meestal toch niet geheel op met bellen. Het zou dan wel handig zijn als ik gewoon in de trein met mijn laptop en gsm zou kunnen internetten zonder extra kosten.

Verwijderd

Ten laste van je Planet abonnement? Die kosten voor inbellen met je GSM worden gewoon door Debitel in rekening gebracht. En ze gaan niet van je minuten af.

Alleen bij Orange, T-Mobile en Telfort (niet Samenbellen) zit data/inbellen in je bundel/minuten.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Moet je dan niet een speciaal abbo hebben bij Debitel dat je ook data mag verzenden?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inbellen gaat met GSM-Data verbindingen en die hebben meestal een ander tarief dan GSM-voice verbindingen. De voice verbindingen gebruiken namelijk compressie die het datasignaal zou beschadigen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1