Ariese mythologie (Nazi occultisme)

Pagina: 1
Acties:
  • 861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78092

Topicstarter
Ik schrijf even wat theorieen aan elkaar vast die ik de afgelopen tijd gehoord en gelezen heb. Ik heb nog nooit wat hier overgelezen wat een samenhanged geheel vormde en misschien sla ik de plank helemaal mis, maar dit is dus wat ik hier over bedacht heb.
Phoe waar te beginnen.

Holle Aarde
Sinds jaar en dag bestaan er theorieen over een holle aarde. Een aarde die niet zoals algemeen gedacht een massief geheel is maar welk een kern een tussenruimte en een huls bevat, op deze huls leven wij buitenaardse mensen dan weer.
De huls zou ongeveer 1300 kilometer dik zijn met openingen op beide polen welken een doorsnede hebben van ongeveer 1300 kilometer. Ook zouden er verder verscheidende tunnels bestaan die de inneraarde met de buiten aarde verbinden.

Het centrum van de aarde zou dan ook geen gesmolten kern bevatten maar een 'binnen zon' met een doorsnede van 1000 kilometer, omgeven door een 'vacuum'. De kromming op de beide polen zou een kleine 2000 kilometer bedragen waardoor mensen en dieren zich 'ongemerkt' vanuit de buiten aarde naar de binnen aarde zouden kunnen begeven, of wellicht vica versa.

Ultima Thule
Oude 'Scandinavise' legendes beschrijven soms een groen paradijs bekend als "Ultima Thule" wat in het noordelijke zich zou bevinden, Legendarise groene landen in het noorden, komen vaker voor in Scandinavise en Germaanse legendes; twee mytische 'landen' worden hier vaak mee in verband gebracht, het eerder genoemde "Ultima Thule" en "Hyperborea", wat wellicht het zelfde beslaat als "Atlantis".
Wanneer er vanuit wordt gegaan dat er zich weldegelijk een opening op de noord pool bevindt zou het kunnen zijn dat wanneer er constant naar het noorden wordt getrokken men eigelijk naar de binnen aarde trekt en daar vervolgens op warmere en groene landschappen stuit, hiervoor geldt dan ook weer en "wellicht vica versa."

Ariers
Nou is het idee dat de Ariers een volk is wat zijn oorsprong vindt buiten de andere volken op deze aarde, wellicht in deze legendariese plek maar misschien ook wel van buiten de aarde namelijk op de planeet "Nibiru".
Nou gingen de nazies er vanuit de Ariers leefden in de inner aarde en deze vervolgens verlieten door de opening op onze noorder pool. Eenmaal op de buitenaardkost aangekomen zijn de ariers verder naar het zuiden getrokken, in het huidige Europa en voorbij het huidige Europa, na een verblijf in het huidige 'Persie' ofwel het oude Sumerie is een deel van de ariers weer naar het noorden getrokken, met doel om terug te gaan naar hun plek van herkomst, om in het huidige Duitsland te blijven 'hangen'.

Genesis
Deze ariers waren allemaal blond met blauwe ogen en hadden een uitzonderlijke groote; zij vormden het zuivere ras. In de tijd die volgde is het samen wonen op de buitenkorst met de andere volkeren het 'zuivere ras' fataal geworden.
Genesis 6 in het oude testement, wat naar alle waarschijnlijk is overgenomen uit Sumeriese teksten, schrijft misschien daar over: "Toen de mensen zich op aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zijn hun baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam."

Terug naar die 'goede oude tijd'
Nou was het idee van de nazies op weer terug te 'fokken' naar de pure Arier dit door alle andere volkeren uit te roeien.

offtopic:
De Sumeriers, Genesis en "Nibiru" bieden voldoende stof voor een topic over een herziende kijk op de 3 grote godsdiensten. Iets waar ik de komende week wel een topic over maak, dus laat ik maar gelijk melden dat daar te diep op ingaag in dit topic een beetje misplaatst is :)

Oh en ja spellingscontrolle is hier niet geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 78092 op 21-09-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Anoniem: 78092 schreef op 21 september 2003 @ 12:14:
Holle Aarde
Sinds jaar en dag bestaan er theorieen over een holle aarde. Een aarde die niet zoals algemeen gedacht een massief geheel is maar welk een kern een tussenruimte en een huls bevat, op deze huls leven wij buitenaardse mensen dan weer. De huls zou ongeveer 1300 kilometer dik zijn met openingen op beide polen welken een doorsnede hebben van ongeveer 1300 kilometer. Ook zouden er verder verscheidende tunnels bestaan die de inneraarde met de buiten aarde verbinden.

Het centrum van de aarde zou dan ook geen gesmolten kern bevatten maar een 'binnen zon' met een doorsnede van 1000 kilometer, omgeven door een 'vacuum'. De kromming op de beide polen zou een kleine 2000 kilometer bedragen waardoor mensen en dieren zich 'ongemerkt' vanuit de buiten aarde naar de binnen aarde zouden kunnen begeven, of wellicht vica versa.
Naast de enorme problemen die een holle aarde theorie heeft voor diverse eigenschappen van de aarde (zoals schommelingen door het 'klotsen' van de magma') en het feit dat we magma perfect kunnen waarnemen als het uit een vulkaan komt, zie ik totaal niet waarom de aarde hol zou moeten zijn? Heb je enig bewijs voor deze stelling?
Ultima Thule
Oude 'Scandinavise' legendes beschrijven soms een groen paradijs bekend als "Ultima Thule" wat in het noordelijke zich zou bevinden, Legendarise groene landen in het noorden, komen vaker voor in Scandinavise en Germaanse legendes; twee mytische 'landen' worden hier vaak mee in verband gebracht, het eerder genoemde "Ultima Thule" en "Hyperborea", wat wellicht het zelfde beslaat als "Atlantis". Wanneer er vanuit wordt gegaan dat er zich weldegelijk een opening op de noord pool bevindt zou het kunnen zijn dat wanneer er constant naar het noorden wordt getrokken men eigelijk naar de binnen aarde trekt en daar vervolgens op warmere en groene landschappen stuit, hiervoor geldt dan ook weer en "wellicht vica versa."
Het lijkt veel logischer dat Atlantis ergens op de Altiplano in Zuid-amerika ligt. Er is geen enkele aanwijzing dat de beschrijvingen van Plato verwijzen naar het noorden - als zijn beschrijvingen uberhaupt letterlijk genomen moeten worden! Bovendien is het uiterst duidelijk dat er op de noord- en zuidpool geen tunnels zijn. Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien, en aangezien ze nogal cruciaal zijn voor jouw theorie hoop ik dat je het bewijs met ons kunt delen.
Ariers
Nou is het idee dat de Ariers een volk is wat zijn oorsprong vindt buiten de andere volken op deze aarde, wellicht in deze legendariese plek maar misschien ook wel van buiten de aarde namelijk op de planeet "Nibiru". Nou gingen de nazies er vanuit de Ariers leefden in de inner aarde en deze vervolgens verlieten door de opening op onze noorder pool. Eenmaal op de buitenaardkost aangekomen zijn de ariers verder naar het zuiden getrokken, in het huidige Europa en voorbij het huidige Europa, na een verblijf in het huidige 'Persie' ofwel het oude Sumerie is een deel van de ariers weer naar het noorden getrokken, met doel om terug te gaan naar hun plek van herkomst, om in het huidige Duitsland te blijven 'hangen'.
Kun je me vertellen waarom je de conclusie trekt dat de nazies dachten dat er ariers IN de aarde leefden? En kun je verhelderen wat je redenen geeft om de Nibiru-legenden uit een geheel andere cultuur, die van de soemeriers, te betrekken? Ook deze aanname staat of valt met tunnels op de polen (die, dunkt me, niet bestaan). Je trekt hier allerlei zaken die in mijn ogen los van elkaar staan samen. "Law of converging mysteries" wordt dat ook wel genoemd, en ik ben heel benieuwd hoe jij de vergezochte banden gaat onderbouwen met bewijs.
Genesis
Deze ariers waren allemaal blond met blauwe ogen en hadden een uitzonderlijke groote; zij vormden het zuivere ras. In de tijd die volgde is het samen wonen op de buitenkorst met de andere volkeren het 'zuivere ras' fataal geworden.
Genesis 6 in het oude testement, wat naar alle waarschijnlijk is overgenomen uit Sumeriese teksten, schrijft misschien daar over: "Toen de mensen zich op aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zijn hun baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam."
Ik begrijp niet helemaal wat de 'holle aarde' theorie doet in bovenstaand verhaal. Maar goed. Wederom kunnen we moeilijk discussieren over iets als je niet met enig bewijs komt. Ik kan ook een heel stuk van de bijbel, Nessie en UFOs aan elkaar knopen tot een leuk samenhangend verhaal. Maar klopt het ook? Afhankelijk van het bewijs waar je mee komt kunnen we dat gaan wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 78092 schreef op 21 September 2003 @ 12:14:
Ik schrijf even wat theorieen aan elkaar vast die ik de afgelopen tijd gehoord en gelezen heb. Ik heb nog nooit wat hier overgelezen wat een samenhanged geheel vormde en misschien sla ik de plank helemaal mis, maar dit is dus wat ik hier over bedacht heb.
Phoe waar te beginnen.
De mythiek die door de Nazi's opgezet is om te "bewijzen" dat de Ariërs een superieur ras waren, is zeer ecclectisch. Niet alleen wordt geleend uit de oude Noorse en Teutoonse mythen, maar ook uit de Bijbel en uit pseudo-archeologie.
Holle Aarde
Sinds jaar en dag bestaan er theorieen over een holle aarde. Een aarde die niet zoals algemeen gedacht een massief geheel is maar welk een kern een tussenruimte en een huls bevat, op deze huls leven wij buitenaardse mensen dan weer.
De huls zou ongeveer 1300 kilometer dik zijn met openingen op beide polen welken een doorsnede hebben van ongeveer 1300 kilometer. Ook zouden er verder verscheidende tunnels bestaan die de inneraarde met de buiten aarde verbinden.

En hoe zit het dan met de zwaartekracht, bijvoorbeeld? Hoe verklaar je dat onderzeeër dwars door de Noordelijke IJszee heen kunnen varen onder de ijskap door?

Het enige nut dat het aanhalen van de Holle Aarde theorie kan hebben, is het opsommen van oude mythologieën. Maar daarover kan dan uiteraard niet gediscussiëerd worden... Dus wat wil je nou precies met dit topic dan?
Ultima Thule
Oude 'Scandinavise' legendes beschrijven soms een groen paradijs bekend als "Ultima Thule" wat in het noordelijke zich zou bevinden, Legendarise groene landen in het noorden, komen vaker voor in Scandinavise en Germaanse legendes; twee mytische 'landen' worden hier vaak mee in verband gebracht, het eerder genoemde "Ultima Thule" en "Hyperborea", wat wellicht het zelfde beslaat als "Atlantis".
Wanneer er vanuit wordt gegaan dat er zich weldegelijk een opening op de noord pool bevindt zou het kunnen zijn dat wanneer er constant naar het noorden wordt getrokken men eigelijk naar de binnen aarde trekt en daar vervolgens op warmere en groene landschappen stuit, hiervoor geldt dan ook weer en "wellicht vica versa."
Thule is het eiland dat nu bekend is als Groenland, dat blijkt zowel uit de naam als uit de ligging.
Ariers
Nou is het idee dat de Ariers een volk is wat zijn oorsprong vindt buiten de andere volken op deze aarde, wellicht in deze legendariese plek maar misschien ook wel van buiten de aarde namelijk op de planeet "Nibiru".
Nou gingen de nazies er vanuit de Ariers leefden in de inner aarde en deze vervolgens verlieten door de opening op onze noorder pool. Eenmaal op de buitenaardkost aangekomen zijn de ariers verder naar het zuiden getrokken, in het huidige Europa en voorbij het huidige Europa, na een verblijf in het huidige 'Persie' ofwel het oude Sumerie is een deel van de ariers weer naar het noorden getrokken, met doel om terug te gaan naar hun plek van herkomst, om in het huidige Duitsland te blijven 'hangen'.
Komen de Ariërs nou van Nibiru of uit het binnenste der Aarde??? Soyez clair! ;)

De Sumerische overlevering geeft aan dat zij de gift van de cultuur gekregen hebben van de bewoners van Nibiru. Die waren overigens niet gewoon groot, maar, for lack of a better word, reuzen: 2m - 2m50 zijn normale lengtes voor hen. Op een Sumerisch beeldhouwwerk is een gezeten Nibiru-mens te zien. Zittend op een stoel, is hij net zo groot als een staande Sumeriër.

Wat de Nazistische mythologie probeerde te bewijzen is dat de Ariërs vroeger de heersers van heel Europa waren. Waar de Ariërs oorspronkelijk vandaan komen, dat interesseerde hen niet, en daarover is in de Nazistische mythologie dus ook bar weinig over terug te vinden.
Genesis
De zonen der Goden waarover gesproken wordt in Genisis hebben helemaal niets met de Ariërs te maken... Misschien dat enkele Nazi's het wel zo geïnterpreteerd hebben, maar ook dan is er geen discussie over mogelijk... En dus wederom de vraag, wat wil je nou precies met dit topic? Waarover wil je discussiëren?
Terug naar die 'goede oude tijd'
Nou was het idee van de nazies op weer terug te 'fokken' naar de pure Arier dit door alle andere volkeren uit te roeien.
Ironisch, niet? Dat Hitler zwart haar heeft, en donkere ogen?
offtopic:
De Sumeriers, Genesis en "Nibiru" bieden voldoende stof voor een topic over een herziende kijk op de 3 grote godsdiensten. Iets waar ik de komende week wel een topic over maak, dus laat ik maar gelijk melden dat daar te diep op ingaag in dit topic een beetje misplaatst is :)
En dus een derde maal de vraag: wat wil je dan wél met dit topic?
offtopic:
Oh en ja spellingscontrolle is hier niet geinstalleerd.
Hier ook niet. Daarom gebruik ik mijn hoofd ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87835

Mmmm... heel wat new-age theorieën bij elkaar.... ik mis alleen nog even de Nazi Ufo basis op de Zuidpool. Probeer eens wat te lezen van/over Hans Holbinger, dat is de vader van de 'holle aarde' theorie, en lees 'Genesis' van Harbinson. Maar even serieus:
de Nazi's hebben wel degelijk macht toegekend aan cultus voorwerpen en -ideëen, bijv de speer van Longinus (de lans van het lot) werd door Hitler erg bewonderd, volgens mij is er geprobeerd dat ding te pakken te krijgen. Apex van de SS-cultus werd 'de Wevelsburg', waar men Arische rituelen wilde opvoeren. Overigens, veel van de SS is afgekeken van de Jezuïten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:13

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik zie wat willekeurige onderwerpen bijelkaar geraapt zonder een conclusie of theorie of wat dan ook.
Ik heb nog nooit wat hier overgelezen wat een samenhanged geheel vormde
Misschien is die er ook niet.

Holle Aarde: gaarne enige onderbouwing

Ultima Thule: een legende is.... een legende.

Ariers: is dit meer dan broodje aap?

Genesis: waar is de link?

Er is maar één opmerking mogelijk: Nazi's on ice ;)

Hier zien wij precies weer het fenomeen waarbij willekeurige zaken die op zichzelf al zeer betwijfelenswaardig zijn ook nog eens op een merkwaardige manier aan elkaar worden geknoopt tot iets onduidelijks.

Wat is eigenlijk je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

De holle aarde theorie (tja, kijk, ik ga dan weer even zoeken) heeft een aantal varianten;

1) De aarde is hol en er zit niks in, wij zitten aan de buitenkant.
2) De aarde is hol en er zit een kleine ster in, en wij zitten aan de binnenkant.
3) De aarde is hol en er zit in 't midden een singulariteit, en wij zitten aan de binnenkant.
4) De aarde is niet helemaal hol, maar als je diep genoeg graaft kom je bij een enorm grottenstelsel uit met een onbekende beschaving.

Een paar van deze theorieën gaan uit dat er toegangsgaten op de Noord- en Zuidpool zijn. Met het toerisme daar zou je eigenlijk verwachten dat er al een paar mensen iets van dien aard gevonden hebben. De theorieën zijn gebruikt in de literatuur - E.A. Poe heeft met z'n verhaal iets in die richting gedaan, H.P. Lovecraft ook nog, en dan natuurlijk de overduidelijke sleurmassa aan pseudoliteratuur. Het is interessanter om je af te vragen hoe je 't kunt bewijzen dat de aarde massief is (natuurlijk zit je met dingen zoals 'het gewicht van de aarde'), en hoe 't zwart gat/ster-geval op z'n plaats blijft en ons warm houdt.

Wat misschien zinniger is is om dit soort spul naar de prullenbak te gooien waar 't thuishoort ;).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87760

Inderdaad de meeste van deze dingen zijn van heeeeel ver gehaald uit een heel dikke duim. Het is echter wel zo dat de Duitsers in WW2 veel interesse hadden in allerlei vreemde zaken en myte. Er is zelf een complete organisatie geweest die onderzoek deed naar de myte rond het "zuivere" ras.

Wat ik over deze mensen heb gelezen.......... heel erg vreemde zaken hebben die jongs uitgehaald en het zou me verbazen als er niet bepaalde dingen uit zijn gekomen die nog veel vreemder zijn. Niet dat er een "zuiver" ras bestaat want dat bestaat in mijn ogen niet maar dingen over bepaalde myte zullen vast aan het licht zijn gekomen met een kern van waarheid in zich zonder dat deze door de onderzoeks groep naar buiten zijn gebracht. Ik denk dat als we willen weten wat ze hebben gevonden we:

A) te laat zijn en het allemaal vernietigd is.
B) het in moskou ergens achter een dikke deur ligt.
C) het ergens in amerika ligt achter een dikke deur.
D) het ergens verborgen is door de Duitsers.

Ze hebben onderzoek gedaan naar de meest vreemde dingen. Zoek eens op google naar Ahnenerbe. De Ahnenerbe is zeker geen vreemd spookverhaal kijk ook maar eens op de site van wiesenthal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Nazi's hebben zelfs serieus onderzoek gedaan naar de Graal. Ook hebben ze onderzoek/opgravingen gedaan in de streek rond Rennes le Chateau (misschien in combinatie met de Graal).

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:06
Het verband met oosterse religie komt iig wel tot uiting met het hakenkruis.
Het stelt de kringloop van het leven en reincarnatie voor.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

merlin_33 schreef op 24 September 2003 @ 13:46:
Het verband met oosterse religie komt iig wel tot uiting met het hakenkruis.
Het stelt de kringloop van het leven en reincarnatie voor.
Ja en nee.

De Swastika (het Oosterse teken voor het Wiel des Levens) staat op een kant (dus als een vierkant) en draait rechtsom, met de zon mee.

Het Hakenkruis (het teken van de Nazis) staat op een punt (dus als een ruit) en draait linksom. Het hakenkruis zou dus eigenlijk veel eerder een teken van de dood zijn (als omgekeerde van een teken van het leven)...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

wow, wel interessante theorieën!!! Misschien wat ver gezocht maar zou zo maar kunnen he :) En kunnen wij nog niet diep genoeg scannen? Met aangepaste röntgen of sonar straling?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fr0zenFlame schreef op 24 september 2003 @ 15:55:
wow, wel interessante theorieën!!! Misschien wat ver gezocht maar zou zo maar kunnen he :) En kunnen wij nog niet diep genoeg scannen? Met aangepaste röntgen of sonar straling?
De aarde is allang met sonar volledig doorgelicht. Als geluidbron gebruikt men aardbevingen en ondergrondse kernproeven en de signalen worden opgetekend met seismografen. Na wat rekenwerk volgt daar een keurig plaatje van het binnenste van de aarde uit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• merlin_33
Mx. Alba schreef op 24 September 2003 @ 15:04:
[...]

Ja en nee.

De Swastika (het Oosterse teken voor het Wiel des Levens) staat op een kant (dus als een vierkant) en draait rechtsom, met de zon mee.

Het Hakenkruis (het teken van de Nazis) staat op een punt (dus als een ruit) en draait linksom. Het hakenkruis zou dus eigenlijk veel eerder een teken van de dood zijn (als omgekeerde van een teken van het leven)...
Idd Reyn, bovendien staat er bij het teken wat ik bedoel nog 3 punten (juwelen)boven dan een halve maan en weer een punt. Het geeft de staten van reincarnatie weer in de vorm van kasten.
Het clubje van Himmler heeft verschillende oosterse religien gebruikt om een eigen religie te verwezenlijken. Wellicht dat zij hun eigen Swastika hebben ontworpen en het arische ras en vernietiging van untermenschen erin gesymboliseerd hebben.

kijk eens hier
naar de tekening van het symbool van het thule gezelschap. Je ziet dat het zwaard ook een halve maan heeft met 3 punten (juwelen) en bovenop het juweel wat weer op de arm van het kruis ligt. Bij het symbool wat ik bedoelde betekent de bovenste rechterarm de plek voor de goden. het enkele juweel boven de maan betekent is een individu (een bevrijde ziel) Bij het teken op die site is god naar links gedraait en staat nu bovenaan vertegenwoordigt door 1 individu. Dit strookt dan ook met de opvattingen van het thule gezelschap. He zwaard vertegenwoordigt dan de wereldheerser.

Of Otto Rahn nu op zoek was naar de graal weet ik niet. Het lijkt erop dat zijn opdracht was bewijs te leveren dat er een oude religie van de ariers bestond. Op die manier kon men doen geloven dat Hitler de reincarnatie van een oorlogsgod zou zijn. Rahn is er op betrapt graffitis te maken van swastikas.
Rond Otto Rahn hangt ook weer verband met Jainisme en natuurlijk ook met het thule gezelschap. Het Jainisme verdeelt de wereld in een onderwereld een middenwereld en een bovenwereld het verdeelt de zielen in 6 kasten en realiteiten in vieren. Met enig voorstellings vermogen kan je het jainisme ook in het Thule symbool terug vinden.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

Anoniem: 93447

Anoniem: 87835 schreef op 21 September 2003 @ 14:04:
de Nazi's hebben wel degelijk macht toegekend aan cultus voorwerpen en -ideëen, bijv de speer van Longinus (de lans van het lot) werd door Hitler erg bewonderd, volgens mij is er geprobeerd dat ding te pakken te krijgen.
het klopt wel wat snadert hier zegt. ik heb thuis een boek over de speer van Longinus liggen, ik zal de titel en schrijver voor jullie opzoeken. op zich leuk boek, maar er wordt nogal wat gesuggereerd natuurlijk. maar wat verwacht je anders met een dergelijk onderwerp :)

Volgens mij was dat Trevor Ravenscroft: 'The spear of destiny'. Otto Rahn was in ieder geval op zoek naar bewijzen van de Arische cultuur, de Ahnenerbe. Wat hij zocht rond Rennes le Chateau (o.a. in de oude Romeinse zilvermijnen) zal een geheim blijven, maar het zou mij niet verbazen als hij lucht gekregen had van de schat van de Katharen (verhaal apart). Rahn kwam in '39 door een bizar ski-ongeluk om het leven, iets dat nooit is opgehelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93447

ik heb het nagekeken en idd Trevor Ravenscroft. petje af, wat ik thuis in mijn eigen boekenkast moet opzoeken weet jij uit je hoofd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet zo moeilijk.... er is volgens mij maar één echt boek over dat verhaal geschreven en dat is van hem, en ergens in de 60'er jaren verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Anoniem: 87835 schreef op 25 September 2003 @ 21:17:
Volgens mij was dat Trevor Ravenscroft: 'The spear of destiny'. Otto Rahn was in ieder geval op zoek naar bewijzen van de Arische cultuur, de Ahnenerbe. Wat hij zocht rond Rennes le Chateau (o.a. in de oude Romeinse zilvermijnen) zal een geheim blijven, maar het zou mij niet verbazen als hij lucht gekregen had van de schat van de Katharen (verhaal apart). Rahn kwam in '39 door een bizar ski-ongeluk om het leven, iets dat nooit is opgehelderd.
Wanneer is iets een 'bizar' ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin_33
ChristiaanVerwijs schreef op 26 September 2003 @ 14:48:
[...]

Wanneer is iets een 'bizar' ongeluk?
In 1939 raakt hij in moeilijkheden. Hij heeft een drankprobleem en dat wordt door de SS niet getolereerd. Tweemaal wordt hij op stage gestuurd naar een concentratiekamp (Dachau en Buchenwald). Na een uitgebreid administratief onderzoek, waarbij hij er niet in slaagt een attest van "raszuiverheid" voor te leggen, verzoekt hij om ontslag uit de S.S. Kort daarop komt hij op geheimzinnige manier om het leven op een gletsjer in de buurt van Kufstein.
Van zijn overlijden is in de bevolkingsregisters geen spoor terug te vinden.
Vreemd...

niet bizar:) :+

Pagina: 1