SMART resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ldegheest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
bestaat er een manier om de smart gegevens op een HDD te wissen
bij het opstarten krijg ik telkens een melding over mogelijk gegevensverlies
ik zou nu willen dat ik die melding niet meer krijg

en ik heb de smart functie via het bios al uitgeschakeld maar toch krijg ik nog deze meldingen

Ahtlon XP 1800+ @ Asus A7V333-X :: 1024MB DDR :: Gigabyte Radeon 9600Pro 256MB :: Creative Inspire 2.1 @ SB Live! 1024 :: 60GB & 160GB HDD

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-03 11:37
volgens mij kan t niet een t zou ook niet handig zijn
is net als rook uit de motor van je auto zien komen en gewoon negeren en doorijden

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 15:17
Je hdd is aan het doodgaan, die smart error is een waarschuwing, contact opnemen met je leverancier...

Nu kan je wel zeggen dat hij het nog perfect doet, maar die smart errrors zitten er zelden naast... dus waarschijnlijk gaat hij vrij snel dood.

Verwijderd

SMART is eerder indicatief in de meeste gevallen. echt betrouwbaar is die nog niet op de meeste schijven. maar post eens wat je krijgt van diagnose ... en geef eens wat meer info zodat we niet moeten gokken naar welke configuratie je hebt aub

Verwijderd

Gister ging ik de pc van mijn oom maken, kreeg ik ook die smart error... bij het booten met f1 kun je gewoon verder booten en kon ook gewoon in windows en alles deed het (nadat ik alles gemaakt had wat me oom en nichtje weer verrekt hadden).
Ik had smart al disabled in de bios maar hij blijft die error geven volgens mij kun je die niet uitgezetten.

Maar ja... als ie weer belt ram ik er wel een nieuwe hd in.

specs 1ghz amd
256mb ddr 266hmz
60gb merk dunno
scsi flextor writer en cd-rom

::: Als ik jou was zou ik maar je data op een andere hd backuppen of beginnen met cdtjes te fikken

Verwijderd

Ik heb ook een smart failure op mijn 160gb maxtor.
De status is "bad" en ik moet meteen backuppen.

Als ik doorstart met die schijf aangesloten dan zegt hij heel vaag klik, en dan loopt ie vast.
Lijkt net of ie in suspend mode gaat ofsow.
Kan ik nog een test runnen ofsow?
Niet maxblast maar die andere tool heb ik vaag begrepen?

Nou ga ik dus zo snel mogelijk alles backuppen als dat nog lukt.
Maar ik vrees dat ik de bon ni meer heb van die 6 maanden oude maxtor schijf.
Kan je hem dan gewoon naar maxtor sturen en kunnen die zien hoe oud ie is?
Of ben ik gewoon de lul en heb ik 220 pleuro weggepleurd???

Alvast thx.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 04:32:
Ik heb ook een smart failure op mijn 160gb maxtor.
De status is "bad" en ik moet meteen backuppen.

Als ik doorstart met die schijf aangesloten dan zegt hij heel vaag klik, en dan loopt ie vast.
Lijkt net of ie in suspend mode gaat ofsow.
Kan ik nog een test runnen ofsow?
Niet maxblast maar die andere tool heb ik vaag begrepen?

Nou ga ik dus zo snel mogelijk alles backuppen als dat nog lukt.
Maar ik vrees dat ik de bon ni meer heb van die 6 maanden oude maxtor schijf.
Kan je hem dan gewoon naar maxtor sturen en kunnen die zien hoe oud ie is?
Of ben ik gewoon de lul en heb ik 220 pleuro weggepleurd???

Alvast thx.
Bij WD kun je gewoon het serienummer invullen op hun website en dan zie je meteen of er nog garantie op zit. Misschien heeft Maxtor ook wel zo iets :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Je kan gewoon naar maxtor.com gaan eerst je serienummer checken of je nog garantie voor die harddisk heb zo ja zul dan verder je persoonlijke gegevens op er zijn 2 manieren om rma uit te voeren 1e manier met creditcard dat is namelijk ze sturen jouw eerst een harddisk dan moet je binnen een bepaalde dagen je stervende harddisk terug sturen en dan wordt er volgens mij niks in rekening in gebracht zodra je geen harddisk terug stuurt wordt er geld van je creditcard afgeschreven de 2e is gewoon opsturen naar maxtor en dan maar afwachten of ze op voorraad hebben met de zelfde serie nummer en type nummer het kan soms wel 2 weken duren!

Verwijderd

Nou dit is echt te weird.
Op de andere schijven deed ie het nu ook.
Die gaan ook klikken en hopla de hele boel loopt vast.
Nu zei me ma dat de tv op net1 opeens stoort sinds ik de pc vanmiddag had aangezet, ik zeg jaja das ni mijn pc hoor.

En echt waar, ik zet dat ding uit, en weg is de storing, ook op me eigen tv zelfde euvel.
Oftewel die 400W chieftec ipsus naar ze grootje ofsow, want die stoort dus het hele huis.
Ding draait zo'n 1,5 jaar nonstop, dus misschien nog ni zo raar dat ie ermee kapt?

Heb getest met een andere pc ook met chieftec erin, en dan is er nix mis mee.
Oftewel morgen ff mooie enermax halen denk ik.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 04:43 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 01:07:
Nou dit is echt te weird.
Op de andere schijven deed ie het nu ook.
Die gaan ook klikken en hopla de hele boel loopt vast.
Nu zei me ma dat de tv op net1 opeens stoort sinds ik de pc vanmiddag had aangezet, ik zeg jaja das ni mijn pc hoor.

En echt waar, ik zet dat ding uit, en weg is de storing, ook op me eigen tv zelfde euvel.
Oftewel die 400W chieftec ipsus naar ze grootje ofsow, want die stoort dus het hele huis.
Ding draait zo'n 1,5 jaar nonstop, dus misschien nog ni zo raar dat ie ermee kapt?

Heb getest met een andere pc ook met chieftec erin, en dan is er nix mis mee.
Oftewel morgen ff mooie enermax halen denk ik.
Ik zou zeggen, probeer eerst je chieftec's te verwisselen voordat je wat nieuws gaat halen. Voor het zelfde geld is het heel wat anders...

Maar ff ontopic. SMART is niet een of andere losse indicatie voor je schijf die je moet negeren. Als SMART zegt dat er wat fout is, dan kun je er vanuit gaan dat dat ook echt zo is! Backup dus maar snel en test je disk met powermax o.i.d

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 16:38

4POX

Everybody is wired

Iets bizar wat ik heb meegemaakt.. Ik had een maxtor harddisk met een smart vol fouten. Dus de maxtor harddisk tool gedownload en die heeft de hele schijf getest en geen fouten gevonden. Ik weer terug naar windows en de smart errors waren allemaal weg.

Maar 2 weken later was die schijf wel naar zijn grootje

Ik denk dat als een harddisk tool geen errors vind dat die in staat is om bepaalde waarden in de smart te kunnen resetten.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:53 ]

Pagina: 1