bij plaatsing usb apparaat --> reboot loop

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
ok ik weet niet of het volgende probleem een hardware of software probleem is, maar het volgend is het geval:

mn pa heeft bij een of andere cursus een Trust 350FS flashc@m gekregen, maar op het moment dat windows xp pro de camera herkent als nieuwe hardware reboot hij en blijft hij elke keer dat windows hem na het opstarten opnieuw vindt rebooten totdat je de usb kabel weer uit de camera haalt. volgens trust zelf is dit een irq probleem :? maar op de pc van mn broer en mij (gedeelde pc) doet hij het ook niet naar behoren (geen reboot maar andere problemen), de enigste pc waar hij het wel normaal doet is mijn eigen pc.

specs pc pa:
XP2100+
ASUS A7V8X
Q-tec 550W voeding
512MB Kingston PC3200
Win XP pro
Trust 350FS Flashc@m
dit hangt aan zn usb:
-Logitech Navigator tobo
-Logitech trackball muis
-HP scanner
-Sweex IRda geval
-de camera

nou zal je denken haal alle usb apparaten los en het zou moeten werken, nou niet dus, als we tobo en muis op ps/2 aansluiten en de rest loshalen en de camera installeren komt hij weer in dezelfde loop terecht

specs mijn pc:
zie hier
specs pc broer en mij:
zie hier

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
wat heb je zelf geprobeert om het op te lossen? welke faq's heb je gelezen? search gebruikt?

• MewBie
wat zou ik anders kunnen doen dan alle usb apparaten eruit trekken en het voor de zoveelste keer proberen? als ik op mijn pc ga kijken naar de eigenschappen van de camrea is er helemaal niet te vinden van een irq ofzo (alleen van de usb controller war die aanhangt) maar als er maar 1 usb apparaat aan een controller hangt kan het irq toch geen probleem vormen? had ie anders toch ook moeten doen met 4 apparaten eraan...

tja en een search levert niet veel op, wie heeft er nou zo'n trust cameraatje? en heeft daarbij nou ook nog reboot problemen? dat zijn er denk ik heel erg weinig

*beeeeep*

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

sharkzor schreef op 21 September 2003 @ 12:42:
wat heb je zelf geprobeert om het op te lossen? welke faq's heb je gelezen? search gebruikt?
Is dit tegenwoordig de standaard FiPo ofzo? :{

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Uh Drivers? Chipset drivers, nieuwe re-install?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:01
Heb je wel éérst de drivers van het USB-apparaat geïnstalleerd?
En daarna pas het apparaat inpluggen...

• MewBie
zetje01 schreef op 21 september 2003 @ 16:21:
Heb je wel éérst de drivers van het USB-apparaat geïnstalleerd?
En daarna pas het apparaat inpluggen...
ja, dr is niet echt een andere marnier
StonedKinG schreef op 21 september 2003 @ 16:03:
Uh Drivers? Chipset drivers, nieuwe re-install?
via 4in1 4.49 is ook geinstalleerd en hij doet het nog steeds niet :|
en windows opnieuw installeren (ik neem aan dat je dat bedoeld met re-install) is niet echt een optie denk ik. hij zal dan wel zo iets hebben van, dan maar de foto's binnenhalen via een andere pc (de mijne dus)

*beeeeep*

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer er eens een usb (v1.1) hub tussen te zetten

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• MewBie
PipoDeClown schreef op 21 September 2003 @ 16:54:
probeer er eens een usb (v1.1) hub tussen te zetten
ook al geprobeerd werkt ook niet :/ (zou dat komen omdat het een Trust usb hub is :| >:) )

de hub is ook gekocht zodat mn pa niet helemaal achter de pc hoeft te duiken om zn sweex irda ding los te halen (die verhuist nogal vaak van de ene pc naar de andere)

[ Voor 27% gewijzigd door MewBie op 21-09-2003 17:11 ]

*beeeeep*

Pagina: 1