Toon posts:

Linksys netwerkverbinding PC<=>Router valt vaak weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met de netwerkverbinding tussen mijn linksys router en pc, de volgende netwerkproducten heb ik in gebruik
-Linksys Wireless Router (WRT54G) => Firmware v1.30.7
-Linksys PC-Card (WPC54G)
-Linksys PCI-Card (WMP54G)

Het probleem is, dat de verbinding er vaker niet is dan wel. Ik heb ook nog een laptop, deze heeft het probleem niet, wel te vermelden dat de pc-card eerst in een ander PCMIA-slot zat en toen dezelfde problemen ondervondt. Nadat de PC-card naar een ander PCMIA slot gegaan was, was het probleem opgelost.

Ik heb natuurlijk de pci-card al meerderemalen van pci-slot verwisseld, dit mocht niet baten.

help!

Verwijderd

Kijk een in dit draadje:
Sweex Wireless Router / WinXP Laptop; wegvallen verbinding

misschien dat het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik er ook nog bij moet vermelden is, dat ik ook nog een 3e pc heb, deze is gewoon met een standaard netwerkkabel aangesloten op de Linksys, als ik dan de netwerkkabel eruit trek en de PC-card inbouw, alles goed werkt.

Verwijderd

Welke OS'en gebruik je? Zit er verschil in de werkende/niet werkende OS'en?

Verwijderd

Topicstarter
Op alle PC's is Windows XP Prof geinstalleerd

Verwijderd

Even een kickje want ik heb dit probleem ook. Heeft TS dit ooit opgelost.

Mijn situatie:

PC met win XP met Netgear wirelesskaart werkte perfect. Ik had een Linksys WMP54G gekocht voor m'n linux bak, dom niet gekeken of dat ondersteund werd. Dus grote wisseltruuk, Netgear in M'n linux bak en Linksys in de Win XP machine.

Sindsdien hemels werken onder linux en niets dan elende bij Windows.

Met de netgear kaart was de verbinding met m'n vigor 2200WE perfect, connection strenght nooit onder de 90% meestal 97-98%. Perfecte verbinding. Met de Linksys dezelfde percentages maar continu dropt hij de verbinding :( Na 1 á 2 minuten verbinding weg, ook niet te zien bij beschikbare verbindingen. Dan is hij er opeens weer na een seconde of 30 met perfecte signal strenght.

De PC staat dus op exact dezelfde plek en de linksys zit in exact hetzelfde slot als de Netgear zat. Verder is het niet het netwerk/router, de linux PC staat een meter verder van de router en blijft gedurende dit feest gewoon doorgaan, niks geen gedropte verbinding, continu zoals ik bij windows gewend WAS.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Tja, ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij was de oplossing vrij simpel.
Ik heb alles omgeschakeld naar kanaal 6. Sindsdien gaat alles ok.

Koop een taart en ga het vieren!

Pagina: 1