Kingstech MP3 9818 kaduuk if ben ik een n00b?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Hoi,
Ik heb pas een Kingstech MP3 9818 gekocht. Gewoon zo goedkoop mogelijk MP3 in de auto :)
Nou ben ik 'm aan het installeren, maar het lukt niet echt. Ik ben een echte auton00b, dus niet te technisch alsjeblief.
Ik heb 'm erin zitten en cd's eten doet ie wel, hij pakt ze electronisch aan, dus stroom staat er zeker op. Maar als ik dan op power druk, dan gaat het display niet aan. Is me display kapot of heb ik wat stekkertjes verkeerd aangesloten?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

RTFM :?
Als je de manual volgt kan het niet mis gaan.

Een autoradio heeft meestal 2 aansluitingen voor spanning. 1 (meestal oranje) moet direct op de accu en de ander (altijd rood) mag direct op de accu maar liever over het contactslot.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• MightyMauz
Jah, maar die manual is ook maar een vodje en er is al wat geklooid aan de aansluitingen om de vorige radio erin te krijgen, omdat er niet de juiste stekkers inzitten.
Maar het is me nu toch gelukt na nog wat klooien en meten met de voltmeter.
Dus het topic mag dicht

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:40
Wat voor auto heb je en sluit je hem aan via de standaard stekker, of ben je draadjes aan het verbinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Poolijs op 21-09-2003 13:55 ]

• MightyMauz
Nu heb ik een nieuw probleem: ik kan geen draad vinden met 12V die het ook doet als de auto uit staat. En zonder die draad kan de radio zijn zenders niet onthouden. Maar is dat wel normaal dat ie dan zijn zenders niet kan onthouden? Want dan trekt ie dus altijd stroom en de vorige radio had dat helemaal niet nodig.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
die 12v continu zit standaard in je ISO stekker, [s]geel of [/s[oranje draadje als ik me niet vergis. Je zou ook zelf een draadje kunnen trekken vanaf de accu, wel even een zekering tussen zetten..
Heb je eigenlijk wel een standaard ISO stekker in je auto zitten?

edit: geel draadje is voor de verlichting

[ Voor 10% gewijzigd door BuG2FiX op 07-10-2003 09:33 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je sigarettenaansteker het wel continu doet kan je daar wel je spanning vanaf trekken.
Anders moet je even bij je contactslot kijken of direct van de accu een vers draadje trekken (wel bij de accu zekeren)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1