Toon posts:

[XP]Vastlopers, wat is er aan de hand? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, mijn geluidskaart en mijn netwerkaansluiting (onboard) hebben dezelfde IRQ, waardoor ik na een poosje gezellig het BSOD te zien krijg.

Nou wil ik in XP IRQ's gaan veranderen, maar dat kan niet,normaal doe je apparaatbeheer, eigenschappen van apparaat, bronnen--> en dan kan je zon vinkje afvinken waardoor je de instellingen handmatig kan veranderen, maar dit kan bij mij dus niet :S..

Iemand enig idee hoe ik het wel kan veranderen, zonder dat ik hardware moet verplaatsen ?

Comp Specs

Amd Athlon XP 2600+
512 DDR Ram
Hercules Digifire 7.1 ( soundcard )
Win Xp Pro Dutch

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Mijn geluidskaart en netwerkkaart gebruiken ook hetzelfde irq, dat moet normaal geen problemen geven.

Ik zou het probleem toch ergens anders in zoeken.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vaak kun je in het BIOS de IRQ van verschillende PCI sloten veranderen. Ik denk echter dat het probleem niet bij de IRQ ligt, maar eerder bij drivers of iets dergelijks. 2 apperaten op 1 IRQ zou gewoon moeten werken namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm ok, maar t is wel noodse irritant dat als je ff bezig bent dat ie met een BSOD komt met de text IRQ NO LESS OR EQUAL ( ofzo ) maar waar ligt dat dan aan, ik heb al die tut's al gevolgd voor het oplossen van BSOD's :S

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 10:25:
mmmm ok, maar t is wel noodse irritant dat als je ff bezig bent dat ie met een BSOD komt met de text IRQ NO LESS OR EQUAL ( ofzo ) maar waar ligt dat dan aan, ik heb al die tut's al gevolgd voor het oplossen van BSOD's :S
Deze ook: Windows XP en 2000 BSOD guide ?

Verwijderd

Topicstarter
jup :) ik heb echt geen idee wat t kan zijn :S

Verwijderd

geluidskaart ook onboard? Anders een ander pci-slot gebruiken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ! = IRQ problemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

BackSlash32 schreef op 21 September 2003 @ 10:54:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ! = IRQ problemen.
Idd. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL volgens MS.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Hebben de laatste twee posters nu het hele topic niet gelezen, of vinden ze het fijn het probleem NOGMAALS te herhalen? verder helpt het namelijk geen zier...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 11:11:
Hebben de laatste twee posters nu het hele topic niet gelezen, of vinden ze het fijn het probleem NOGMAALS te herhalen? verder helpt het namelijk geen zier...
Of we de faq gelezen hebben? Ja hoor:
Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wijsneus gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt in Schop een Modje.
Topicreport mag ook.

Verder geeft de topicstarter aan dat hij de door SH007 gegeven faq gelezen heeft, en desondanks gelooft dat zijn probleem iets met IRQ's te maken heeft. BackSlash37 geeft even aan dat dat niet relevant is, en ik plaats een followup met wat nadere uitleg. Dat dat met SH007's linkje ook te vinden is, wil niet zeggen dat de ts het weet/gelezen heeft.

Duidelijk :? ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 11:11:
verder helpt het namelijk geen zier...
Wat is dat nou voor onzin. TS krijgt een foutmelding, namelijk IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, en de TS interpreteert dit verkeerd, hij denkt namelijk dat er staat IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL. Dan geven een paar mensen aan dat je dit foutief hebt overgenomen en dan helpt het geen zier?

IRQL is namelijk een Interrupt Request Level.

Bovendien heeft XP en functionaliteit genaamd ACPI waardoor IRQ"s automatisch worden toegewezen, én het lijkt alsof alle PCI devices op dezelfde IRQ terecht gekomen zijn.

Hoe erg jij (of de TS) dat ook mag vinden, XP vindt dat niet erg. En daar heeft de TS ook geen last van, want een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is vaak een driver probleem.
Van welke driver? Geen idee. Hij krijgt als het goed is een BSOD met daarin de STOP code, de omschrijvende tekst, en een filename. Deze behoort tot de drivers van <insert your hardware>.
Mocht hij die nou niet krijgen, ga dan de minidump debuggen, staat beschreven in de BSOD guide.

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 21-09-2003 11:57 . Reden: jij->TS :P ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx man :)

Verwijderd

Topicstarter
ok maar tis nog steeds hetzelfde, nu ik ook counterstike geinstalleerd heb, word het helemaal vaag, ik speel 10/20 minuten en dan BAM... geheugendump, met deze shit erbij

:Stop 0x0000008E
Win32k.SYS

Iemand enig idee ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 18:39:
ok maar tis nog steeds hetzelfde, nu ik ook counterstike geinstalleerd heb, word het helemaal vaag, ik speel 10/20 minuten en dan BAM... geheugendump, met deze shit erbij

:Stop 0x0000008E
Win32k.SYS

Iemand enig idee ?
Ja, de Windows XP en 2000 BSOD guide bekijken.

Dan had je via deze link: http://aumha.org/win5/kbestop.htm

dit kunnen vinden:
0x0000008E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

A kernel mode program generated an exception which the error handler didn’t catch. These are nearly always hardware compability issues (which sometimes means a driver issue or a need for a BIOS upgrade).
Probeer dus die BIOS update (als die er is).
Kijk of je overal de juiste drivers voor hebt.
Controleer je mem.
Etc.

titel aangepast conform: Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 6% gewijzigd door momania op 21-09-2003 19:01 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1