Philips 19" monitor - Kan een kast magnetisch zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik weet niet of ik hier in de goede category zit maar ik zal het proberen uit te leggen.
Mijn monitor heeft van die magnetishe strepen, Ik heb de boxen al weggehaald maar geen resultaat, nog steeds strepen. Mijn monitor is ingesteld op 1280x1024x32bits, 75 Hz. Op elk aantal Hz doet hij die strepen, maar bijv. op 800x600 zie je geen strepen meer, maar dan begewegn er andere strepen...
Ik heb ook al geprobeerd hm te demagnetischren, maar geen reslutaat.
Nou zit het zo, als ik mijn boxen beweeg gebeurt er niks, maar als ik mijn kast beweeg, dan gaan de strepen heel erg bewegen.
Het is een Neon Light kast van 3R System - http://3rsystem.co.kr/eng...s/neonlight/neonlight.jpg

Ik wil men kast niet graag op de gornd zetten, omdat hij dan nogal veel stof aanoakt met de intake fan :(

Mijn Systeem,
MSI KT4 Ultra
AMD Athlon 2000+
512 MB DDR
30 Gigabyte maxtor
geforce 2 mx/400
realtek netwerkkaart...

Als iemand een oplossing heeft, alsjeblieft post het dan...

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 02-02-2017 00:15 ]

Verwijderd

[off topic]

Wat zijn magnetische strepen? :?

[/off topic]

• Frietsaus
  • Niet online
Van die ronde strepen, die zo over het beeld "slieren"
Als je bijv. boxen erbij houdt dan zie je van die strepen, maar in dit geval zijn het niet mijn boxen...

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Nou zit het zo, als ik mijn boxen beweeg gebeurt er niks, maar als ik mijn kast beweeg, dan gaan de strepen heel erg bewegen.
Hieruit zou je kunnen opmaken dat het kennelijk door je kast veroorzaakt wordt. Verdwijnen de strepen ook wanneer je je kast een eind van je beeldscherm plaatst?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

De kast zelf is misschien niet magnetisch, maar diverse onderdelen in de kast wel. Vooral de vele spoelen in de voeding en op je moederbord zijn magnetisch als je pc aanstaat en natuurlijk je fans. Kijk eens of je ook strepen houd als je je pc uit zet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Frietsaus
  • Niet online
Nou,
Als ik mijn kast wegzet dan blijven de strepen wel, maar ze worden niet minder :(
Hmmmm. Ik kan wel kijken wat de monitor doet als ik er een Pentium 2 naast zet...

Verwijderd

Ik heb dit laatst ook gehad, het kwam echter niet door magnetische straling maar doordat de fan van mijn videokaart kapot was. Deze raakte overhit en gaf van die fijne strepen. Dus ik zou daar ook eens naar kijken als ik jou was.

Verwijderd

Zij dat dan ook zo geen strepen van als je er een gsm naast legt, en je kijgt een sms of er belt iemand, dat dan het scherm zo begint te bewegen?

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb zelf geen Mobieltje dus ik weet het niet.
Ik heb er een Pentium II naast gezet, nog steeds geen resultaat :(
Als ik mijn AMD naar de monitor toe schuit dan wordt het beel donkerder...
Ik denk dat ik Phlips morgen maar eens ga bellen.

//edit// Ik heb vanmorgem Philips ff gebeld, en ze brengen morgen een nieuwe :D

Hartelijk bedankt voor jullie oplossingen...

[ Voor 90% gewijzigd door Frietsaus op 22-09-2003 21:51 ]

Pagina: 1