3com netwerkkaart onder Windows NT: drivers geinstalleert, g

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Ik heb een probleem na het installeren van Windows NT 4.0 WKS op een oude Pentium, de netwerkkaart doet het niet. Zowel de driver die Windows NT zelf voor de netwerkkaart had geinstalleert bij setup, alswel de driver van 3com zelf, worden wel geinstalleert maar de netwerkkaart geeft geen teken van leven l:( Ligt niet aan de netwerkkabel, verschillende geprobeert. Tevens heb ik n.a.v. een topic die ik gevonden heb met de search pnpisa geinstalleert. Maar nog geen effect.

Is de netwerkkaart overleden?? :?

Verwijderd

test hem eens in een andere bak, of boot ff een ander OS (linux distro op flop oid)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Het kan natuurlijk ook nog aan de instellingen van je nic liggen...

Start eens op met een DOS diskette en bekijk de configuratie eens. 3Com heeft hiervoor een tool, naam ziet er ongeveer zo uit: 3C...cfg.exe (bij mij is dat 3C50xcfg.exe); op de plaats van de ... staat het modelnr/Typenr.

Over welk model praten we hier eigenlijk? heeft deze ook een BNC connector? Etc.
S.v.p. je verhaal completeren!

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

MacOSXuser schreef op 21 September 2003 @ 08:42:
Ik heb een probleem na het installeren van Windows NT 4.0 WKS op een oude Pentium, de netwerkkaart doet het niet. Zowel de driver die Windows NT zelf voor de netwerkkaart had geinstalleert bij setup, alswel de driver van 3com zelf, worden wel geinstalleert maar de netwerkkaart geeft geen teken van leven l:( Ligt niet aan de netwerkkabel, verschillende geprobeert. Tevens heb ik n.a.v. een topic die ik gevonden heb met de search pnpisa geinstalleert. Maar nog geen effect.

Is de netwerkkaart overleden?? :?
Hmmm, let ook een beetje op je spelling... geinstalleert is dus geïnstallerd in de zinnen waat het gebruikt wordt en geprobeert moet dus geprobeerd zijn.

• naaa

naaa

Topicstarter
In andere bak kan niet, heb geen andere computer met ISA slot

Zowel Windows als Linux zien hem wel, installeren de drivers, maar de netwerkkaart doe niks.

• naaa

naaa

Topicstarter
Netwerkkaart: 3c509b-tpo

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

Hmmm, let ook een beetje op je spelling... geinstalleert is dus geïnstallerd in de zinnen waat het gebruikt wordt en geprobeert moet dus geprobeerd zijn.
:+

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Maar goed, heeft deze nic nog andere aansluitingen???
configtool zal bij jou 3c509cfg of 3c50xcfg heten...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
met de genoemde tool (3c50xcfg.exe) zou je hem moeten configgen,

overigens: je moet dan in je bios even een interrupt reserveren voor deze kaart (als ie op irq 10 zit dan even bij je pnp setup in je bios aangeven irq10=legacy isa)

anders doet ie het nog niet (eigen ervaring)

A wise man's life is based around fuck you

• naaa

naaa

Topicstarter
Deze netwerkkaart heeft alleen maar een UTP aansluiting, dus geen BNC/COAX enz.

Ik heb net een programmatje van 3com gedownload, die vond de kaart, op Interrupt nr. 5 en adres 300.

Nagekeken bij NT, adres staat 0x300 (klopt toch) en het I/O 5 in de bios die stond op PNP PCI/ISA heb ik naar ISA legacy gezet.

Maar het werkt nog niet

[ Voor 7% gewijzigd door naaa op 21-09-2003 09:39 ]

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Staat de kaart in PnP modus of op legacy?

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

zwelgje schreef op 21 September 2003 @ 09:23:
met de genoemde tool (3c50xcfg.exe) zou je hem moeten configgen,

overigens: je moet dan in je bios even een interrupt reserveren voor deze kaart (als ie op irq 10 zit dan even bij je pnp setup in je bios aangeven irq10=legacy isa)

anders doet ie het nog niet (eigen ervaring)
Hoeft niet persé. Soms wil hij stiekum wel werken. In dit geval kun je idd beter het Irq vastleggen (zowel in de Bios van je PC, als op de nic).

• naaa

naaa

Topicstarter
Of de kaart in PnP modus zit of Legacy? Geen idee, onder Windows NT wil de kaart alleen ISA bus pakken, en niet PnP bios.

Maar dat programmatje 3c50xcfg.exe kan ik niet vinden met google en op 3com

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

MacOSXuser schreef op 21 September 2003 @ 09:52:
Of de kaart in PnP modus zit of Legacy? Geen idee, onder Windows NT wil de kaart alleen ISA bus pakken, en niet PnP bios.

Maar dat programmatje 3c50xcfg.exe kan ik niet vinden met google en op 3com
Wordt er niet toevallig 3c5x9cfg.exe bedoeld? Hier staat alle software voor je kaart, als je gewoon bij shipping drivers op download klikt, krijg je een downloadpagina > en daar moet je disk 2 downloaden, daar staat 'ie op.

Bij mijn weten is dit (well - dit en een dos-bootflop) alles wat je nodig hebt om je kaart als legacy ISA mormel te installeren. Ook in je bios de betreffende IRQ vastzetten (heb je al gedaan, geloof ik) en dan zou het moeten werken.

Let wel: ook een PNP-mode-kaart krijgt een IRQ toegewezen, dus dat je het IRQ weet zegt niks (dat kan de volgende reboot weer een ander nummer zijn). Je moet specifiek je kaart uit PNP mode halen en 'm aan een IRQ/port binden. Zie ook help.exe :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Die bedoel ik idd...
Zit normaliter gewoon bij de drivers op 1 van de 2 diskettes.

[ Voor 62% gewijzigd door Nulnulnix op 21-09-2003 10:35 ]

Pagina: 1