[XP] start niet op na schoonmaken waterkoeling*

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29
Ik heb laatst mijn waterkoeling schoongemaakt van mijn PC (alles eruit, en dan weer erin) En daarna start windows niet meer goed op, Hij blijft elke keer vaststaan op hetzelfde moment. Net na de hardeschijfcontrole (scandisk toch?). Dan is dat 100% complete, komt er een punt achter, hoor ik de cd-rom spinnen, en dan niks meer.

Ik heb windows XP er al opnieuw opgezet, maar dat ging ook niet helemaal lekker, hij was bijna klaar, toen kreeg hij een zwart scherm (ik weet niet waar hij toen was). Dus ik herstarten hem, en weer hetzelfde probleem

ik zie bij de healthstats in mijn computer geen vreemde dingen staan, temperatuur is gewoon normaal.

Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen?

MB: Soltek SL75 DRV4
CPU: AMD ahtlon 2000+ (beetje hoger gezet)
HD: Maxtor 40 Gig

Alvast bedankt voor de moeite :)

Verwijderd

Maakt je koelblok wel goed kontakt met je cpu?
Aangezien hij vastloopt nadat het spul eruit geweest is,misschien word hij te warm? (is maar een idee ;) ) suc6!

oops,zie nu dat je temps normaal zijn,(is nog vroeg :) ) probeer je dimms eens aan te drukken,heb ik ook eens gehad.
Had ik er een aangeraakt,en toen maakte hij geen goed kontakt meer...wie weet ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 07:44 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dit lijkt me meer een hardwareprobleem: heb je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen uit de PMG FAQ al bekeken? Of wordt alle hardware nog goed herkend (SMART!) en heb je memtest al gedraaid?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• the-hell
ik had hem eerst een hele tijd aangehad, en dus ook opniew opgestart (beetje testen) en toen in de health stats gekeken, en de temp was 40 graden, dus dat was niet echt te warm

• the-hell
Rataplan: Ik krijg helemaal geen vreemde dingen in beeld, geheugen gewoon goed herkend, en ook alle schijven, maar ik ga die memtest en ff kijken wat er in de FAQ staat ;)

----
[edit]

Memtest is nu bezig, 4 % ofzo,

En ik kon nu ook in de veilige modus komen (had de PC de nacht uitgelaten (duh :P )
En bij de normale start kwam na de schijfcontrole 2 consoleregels heel snel en daarna een herstart :S

[ Voor 42% gewijzigd door the-hell op 21-09-2003 08:14 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems -> Processors, Mobo's & Geheugen + kleine titel edit

Zoals Rataplan al zegt: dit is een hardware probleem :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Erik999 schreef op 21 September 2003 @ 07:46:
Rataplan: Ik krijg helemaal geen vreemde dingen in beeld, geheugen gewoon goed herkend, en ook alle schijven
En je postscreen ziet er ook gewoon uit? Alle kaarten staan in de lijst enzo?
Memtest is nu bezig, 4 % ofzo
Duurt nog wel ff :P In dit specifieke geval heeft het waarschijnlijk weinig zin om memtest uitgebreid te laten draaien - eerlijk gezegd denk ik dat je alle stekkertjes en kaarten enzo nog eens goed moet aandrukken. Zitten de IDE-kabels wel goed in de sockets, herplaats alle PCI-kaarten eens, ben je niet een extra voedingskabel (if any) voor je grafische kaart vergeten, dat werk.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• the-hell
ok, dat het hardware probleem is ben ik nu ook achter :D
De test was klaar, en er ware een hoop errors (98). Bij Test5, dus ff de modules los getest, en de 2e is nu bezig. Heb ook alle cache van mijn CPU nu uitgeschakeld, aangezien dat stond ergens in een FAQ. Die test is nu bezig, maar windows starte ook niet zonde cache op :(

En het postscreen ziet er ook goed uit, alles goed herkend, alle kaarten etc :( Nu maar ff kijken wat er uit de test komt zonder cache.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als je koelblok niet helemaal goed is gemonteerd, kan het zo zijn dat hij een deel wel goed koelt en een ander deel niet, zonder dat de temps echt veranderen, Het gevolg is dus dat de procc gedeeltelijk erg warm wordt en zo instabiel wordt

• the-hell
_ferry_ schreef op 21 September 2003 @ 10:53:
als je koelblok niet helemaal goed is gemonteerd, kan het zo zijn dat hij een deel wel goed koelt en een ander deel niet, zonder dat de temps echt veranderen, Het gevolg is dus dat de procc gedeeltelijk erg warm wordt en zo instabiel wordt
maar is het dan niet echt vreemd dat hij de elke keer op dezelfde locatie stopt? Want toen ik windows opnieuw installeerde, en daarna herstarte stopte hij weer op dezelfde plek, en nooit tijdens het laden van windows 8)7

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Erik999 schreef op 21 september 2003 @ 10:56:
maar is het dan niet echt vreemd dat hij de elke keer op dezelfde locatie stopt?
Yes, heel vreemd :) Instabiele PC's geven nooit reproduceerbare fouten.

Daarom heten ze ook instabiel ;)

Eerst die memtest (toch fouten, tsk!) maar eens afmaken. Voor daarna: heb je al geprobeerd om maar met 1 dimmetje XP aan te zwengelen?

• the-hell
hehe, hij werkt weer, een dimm is dus kapot, omdat daardoor alles errors kwamen, maar met de goede starte hij evengoed niet op, toen kwam ik erachter dat hij niet van mode kon veranderen (weet niet hoe je dat moet zeggen, maar dat je videokaart van resolutie veranderd) en dat komt dus na dat scherm. Dus ik die kaart eruit gehaald, en er zat wat kalk (tja, het lekte op het begin :P ) op, dus dat er ff afgepoetst, en ja hoor, hij starte weer, toch niet lekker verbonden dus, Ik ga dus zo ook nog ff kijken of die andere dimm evengoed nog werkt,

Allemaal erg bedankt :)

* the-hell is blij ;)
Pagina: 1