Probleem Asus Ti4600 en XP2700+

Pagina: 1
Acties:

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25
Ik heb ineens een vreemd probleem met mijn Asus V8460 Ultra deluxe (Ti4600 chip). Ik heb sinds kort een probleem als ik 'ingewikkelds' doe met graphics. Dus 3D games bijvoorbeeld. Wanneer ik bijvoorbeeld Quake3 (OpenGL) of 3DMark2003 (D3D) draai dan reboot spontaan mijn PC of crasht het desbetreffende programma of spel. Het is niet alleen met 3D want mijn MapSource (van mijn GPS V apparaat) crasht ook.

Wat ik al heb geprobeerd:
Nieuwste Detonator drivers.
Oudere Detonator drivers.
Originele en nieuwste Asus drivers.
Sounddrivers geupdate (dacht eerst dat het daaraan lag)
Memory test gedaan
WinXP opnieuw geinstalleerd / Windows98 geinstalleerd probleem in beide OSen

Nu heb ik de FSB teruggedraaid van 166mhz naar 133mhz. Dit heeft tot gevolg dat mijn systeem denkt dat ik een XP2100+ heb. Nu blijft mijn systeem echter WEL stabiel.

Specs:
Proc: AMD Athlon XP2700+
Mem: 512MB DDR Samsung PC3200
Vid: Asus V8460 Ultra Deluxe (128MB)
Mobo: MSI KT4A Ultra SR
Sound: Creative Soundblaster Live Platinum.

Dus iemand nog een ideetje wat er mis zou kunnen zijn of is mijn videokaart aan het sterven? Is er nog zoiets als een videokaart memory test?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
geef je voedingslijnen eens door, zowel idle als stressed graag :)

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 11:31
ik vermoed ook je voeding.. je geef zelf al aan. Als jij je cpu terugklokt doet alles normaal, dus aan je vga kaart ligt het niet. Je kunt dat ook testen door alle 'extra' componentne los te koppelen en alleen de essentiele te laten staan en op fsb 166 te proberen. Als je pc weer gewoon doet.. dan ligt het zeker aan je voeding. Maar als jij dat teveel moeite vindt dan kun je vaak zoals mijn vorige poster al aangeeft aan je voedingslijnen zien of het systeem stabiel gaat lopen, wanneer je het gaat stressen. dl dit programmaatje: http://www.almico.com/speedfan409.exe als je die niet al hebt en bekijk zo de voedingslijnen ;)

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

Verwijderd

Want zijn je temps? van GPU, CPU, MB en kast

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
heb zoiets ook eens gehad na een upgrade van een XP1900+ naar een XP2400+
op normale settings liep ie met alle zwaardere dingen vast, maar als ik em terugklokte niet
bleek achteraf de proc rot te zijn :{

check voor de zekerheid eens met Prime95 e.d. programma's
als ie er dan uitklapt dan is het je voeding of je proc, geeft ie een error dan is het hoogstwaarschijnlijk je proc

• Acid_Burn
Voltage lijnen en temperaturen zijn in orde. Daar had ik al naar gekeken. Dat had ik dus ook moeten vermelden |:( . Ik had al een andere voeding geprobeerd maar dat mocht niks baten.

Prime95 geeft bij mijn op normale snelheid(2700+) inderdaad aan dat er hardware problemen zijn. Op ondergeklokte settings (2100+) is er geen vuiltje aan de lucht. De games/programma's stressen dus de proc zover dat ie over zijn nek gaat en 'normaal' windows gebruik niet.

Het is dus de processor :/ Daar zit gelukkig nog garantie op, dus maandag maar eens even gaan bellen met de leverancier.

• Crash
Acid_Burn schreef op 21 September 2003 @ 15:16:
Voltage lijnen en temperaturen zijn in orde. Daar had ik al naar gekeken. Dat had ik dus ook moeten vermelden |:( . Ik had al een andere voeding geprobeerd maar dat mocht niks baten.

Prime95 geeft bij mijn op normale snelheid(2700+) inderdaad aan dat er hardware problemen zijn. Op ondergeklokte settings (2100+) is er geen vuiltje aan de lucht. De games/programma's stressen dus de proc zover dat ie over zijn nek gaat en 'normaal' windows gebruik niet.

Het is dus de processor :/ Daar zit gelukkig nog garantie op, dus maandag maar eens even gaan bellen met de leverancier.
als ie in Prime95 fouten geeft kan het ook nog je geheugen zijn
test voor de zekerheid dus nog ff met ander geheugen als je de kans hebt,
dan weet je het daarna zeker :)

• Acid_Burn
Ik heb mijn mem al getest met een ander programma, maakt een bootdisk. Daarmee check je dan je hele memory met allerlei patronen etc.
deze dus-> http://www.memtest86.com/
Die gaf geen problemen aan.

• Crash
ok, dan kan het idd je proc wel eens zijn :(
was bij mij toen wel iig

• Acid_Burn
Tis nu echt aan het aftakelen. Nu wil het niet eens meer stabiel bij de 133fsb. Ik ga morgen gelijk bellen. Zucht.. gelukkig staat er nog een 2e pc.

Pagina: 1