[Win2k3] Functietoetsen op Toshiba Satellite

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Nadat windows voor de zoveelste keer brak was moest ik dus weer een reinstall doen.
Dus denk ik ga die windows 2003 er is opzetten, dat gaat opzich allemaal goed op 1 klein puntje na.
Het is een laptop (Toshiba Satellite Pro 6100) (ja daar hoor je geen server OS op te draaien ik weet het ;)) en ik mis nu helaas de functietoetsen.
Hiervoor had ik windows 2000 maar die mist teveel functies en winxp vind ik te langzaam dus reacties als "zet er een andere windows op" die hoef ik even niet (en linux reacties ook niet want die staat er ook op :P)

Weet iemand of er enige mogelijkheid is om die knoppen op een andere manier werkend te krijgen?
Vooral het lichter en donkerder maken van het scherm mis ik nogal op dit moment.
Ik heb alle drivers wel gewoon geinstalleerd en alles werkt goed op de functietoetsen na.

Wie o wie heeft er een goed idee om dit op te lossen?

[ Voor 15% gewijzigd door Wolfboy op 21-09-2003 05:43 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wolfboy schreef op 21 September 2003 @ 03:04:
(ja daar hoor je geen server OS op te draaien ik weet het ;))
Doe het dan ook niet :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
graag dat soort berichten achterwege laten, daar heb ik toch niets aan 8)7

het is gewoon een soort test, als het werkt dan blijf ik deze nog even draaien zoniet dan ga ik gewoon terug naar win2k

• Zym0tiC
  • Laatst online: 13:19

Zym0tiC

^_^

Win2k3 server kun je best wel aanpassen naar een workstation versie. Hier op tweakers liep er trouwens een groot topic over.

Windows 2003 server als desktop?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

titelfix

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Thanks HlPDsK _/-\o_

@Zym0tiC, daar staan wel alle standaard dingetjes (3d werkend krijgen enzo) maar dat is allemaal geen probleem, helaas zie ik verder niets van echte aparte drivers ofzo of iets anders in dat topic wat nut heeft.

Zou ik dan echt de eerste zijn die Win2k3 op een laptop zet :?

Ik heb het bij m'n vorige laptop ook wel is getest maar daar werkte zelfs acpi/apm niet (das bij een laptop nogal essentieel >:)) dus dat was niet veel.

Is er misschien een manier om die toetsen door een ander programma te laten detecteren om zelf zoiets te maken?
en kan je de commando's voor zoiets zelf ook geven (zonder dat powermanager programma van toshiba)

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfboy op 21-09-2003 05:38 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

blackd schreef op 21 September 2003 @ 03:15:
[...]

Doe het dan ook niet :?
en hier ben ik het dus helemaal mee eens. Windows 2003 Server is bedoelt om als een SERVER te draaien en niet als desktop......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarschijnlijk is er geeneens support voor 2003 op dat ding bij Toshiba, dus wordt er ook geen rekening mee gehouden om dat soort functies naar het OS beschikbaar te maken.

Enige wat je kan proberen is de XP software voor dat gedoe te installeren.

* alt-92 agrees with blackd en mutsje trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wolfboy schreef op 21 September 2003 @ 05:38:
Zou ik dan echt de eerste zijn die Win2k3 op een laptop zet :?
Het zou mij niks verbazen... Ik heb nog nooit een laptop gezien die als server dienst deed.

Die knoppen gaan gewoon niet werken. Nu niet en nooit niet. Of je moet mazzel hebben dat de Win2k of WinXP drivers werken. Er zal iig geen driver komen voor Win2003 server, daar zal geen enkele laptopfabrikant tijd en moeite in steken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 21-09-2003 13:20 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• blackd
  • Niet online
XceeD schreef op 21 September 2003 @ 13:20:
Ik heb nog nooit een laptop gezien die als server dienst deed.
offtopic:
Jongens, stoppen met werken, de server gaat weer met de baas mee naar huis :+

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XceeD schreef op 21 September 2003 @ 13:20:
[...]
Het zou mij niks verbazen... Ik heb nog nooit een laptop gezien die als server dienst deed.
offtopic:
Nummer 2 :P

hooguit als test-install (webserver), maar niet als een DC iig.
even 2003 RC2 op laptop gehad voor IIS6, naast een win2k install.
Maar echt lekker lopen, nou.. nee.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2003 13:41 . Reden: bah... parse geeft parse probs ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 September 2003 @ 13:18:Enige wat je kan proberen is de XP software voor dat gedoe te installeren.
Zoals ik al in de startpost zei, ik heb alle drivers geinstalleerd (en dat gaat via de software van toshiba)

En als je alleen te melden hebt dat ik het niet moet doen ga dan maar lekker ergens anders spammen, graag alleen nuttige replies :(

Ok een eventuele oplossing, het activeren van die knoppen door met een ander programma te werken. Of gewoon andere knoppen en handmatig die functies triggeren, weet iemand misschien of dit mogelijk is?

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ben ik het wel mee eens als die prima werkt op die paar toetsen na waarom dan geen server editie erop zetten :?
Ik heb hier ook een desktop helemaal op win2k3 draaien op de logitech drivers na draait ie veel sneller dan elke andere windows, en dat zal hetzelfde voor een laptop zijn..
Er is een losse applicatie die ik vroeger had voor hotkeys ik zal em ff opzoeken misschien dat die te koppelen zijn met de toshiba hotkeys.
En nee je ziet server editie's niet vaak op laptop's maar moet toch een eerste keer zijn ;)

Hier een paar hotkey appz:

http://download.com.com/3000-2344-10109284.html?tag=lst-3-1

http://download.com.com/3000-2344-913626.html?tag=lst-3-4

[ Voor 18% gewijzigd door RickDB op 21-09-2003 14:06 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bij een verkoopdemo van Microsoft geweest (dank u McDos) van Windows Server 2003.
Die MS-dude draaide ook een W2K3 installatie op een notebook, om zijn verhaaltje te kunnen ondersteunen met voorbeelden...

Dus de eerste ben je sowieso niet...
Je zou Toshiba eens kunnen mailen, maar ik geef je weinig kans...
Het is trouwens wel te verklaren waarom W2K3 zo snel draait ten opzichte van andere OS'en. Standaard geinstalleerd draait W2K3 bijna niets aan services, alleen het broodnodige. Dan is hij ook vlot geboot. Zet maar eens wat services als IIS, mailserver, fileserver, printserver etc. aan, en je boottijd is ineens een keer zo groot geworden...

[ Voor 57% gewijzigd door Brede P op 21-09-2003 14:06 ]

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Nou das niet helemaal waar als ik al die services uitzet start ie wel sneller(maar win2k3 start nog steeds sneller bij mij), maar met bv schrijven/acces time/lezen van mijn hd is win2k3 veel sneller omdat de kernel hiervoor gemaakt is.
Zo is die ook veel beter in geheugen/cpu verdeling imho

[ Voor 3% gewijzigd door RickDB op 21-09-2003 14:10 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wolfboy schreef op 21 September 2003 @ 13:49:
Zoals ik al in de startpost zei, ik heb alle drivers geinstalleerd (en dat gaat via de software van toshiba)
Och, als Toshiba pas sinds kort met een speedstep app uitkomt voor XP op bepaalde modellen omdat hun BIOS de CPU throttling van XP niet goed kan aansturen waardoor je cpu speed lekker blijft hangen op battery power settings dan weet je wel hoe laat het is qua support.
En als je alleen te melden hebt dat ik het niet moet doen ga dan maar lekker ergens anders spammen, graag alleen nuttige replies :(
Berg die lange tenen eens wat verder op in je schoenen en gedraag je een beetje ja?

Ik geef juist aan dat je niet moet verwachten dat alle functies die voor deze specifieke hardware op een Desktop OS op maat worden gemaakt (tis nou eenmaal geen Server Hardware en staat ook niet in de 2003 HCL dus je hebt geen enkele garantie) ook beschikbaar zijn onder een Server OS.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 September 2003 @ 14:13:
Berg die lange tenen eens wat verder op in je schoenen en gedraag je een beetje ja?
Dit was niet specifiek voor jouw bedoelt, ik vind een reactie als die van mutsje:
mutsje schreef op 21 September 2003 @ 13:15:en hier ben ik het dus helemaal mee eens. Windows 2003 Server is bedoelt om als een SERVER te draaien en niet als desktop......
gewoon irritant, zeker als ik daarvoor al had gevraagt om dat soort reacties achterwege te laten. Is lezen dan zo moeilijk of vinden ze dat het zoveel nut heeft om wel zo'n reactie te geven :? ik snap het niet
BackSlash32 schreef op 21 September 2003 @ 14:13:Ik geef juist aan dat je niet moet verwachten dat alle functies die voor deze specifieke hardware op een Desktop OS op maat worden gemaakt (tis nou eenmaal geen Server Hardware en staat ook niet in de 2003 HCL dus je hebt geen enkele garantie) ook beschikbaar zijn onder een Server OS.
Ik verwacht ook niet dat alle functies werken (op het toetsenbord na werkt alles perfect) maar ik wil gewoon weten of die knoppen door een ander programma of door aparte drivers ofzo wel werkend te krijgen zijn.

Het zou gewoon prettiger zijn, nu moet ik elke keer via het toshiba programma alles aanpassen omdat die knoppen niet functioneren :/

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wolfboy schreef op 21 September 2003 @ 19:07:
Dit was niet specifiek voor jouw bedoelt, ik vind een reactie als die van mutsje
gewoon irritant, zeker als ik daarvoor al had gevraagt om dat soort reacties achterwege te laten. Is lezen dan zo moeilijk of vinden ze dat het zoveel nut heeft om wel zo'n reactie te geven :? ik snap het niet
Noem het actief ontmoedigingsbeleid omdat wij beheerders een beetje sch***ziek worden van mensen die Windows 2003 Server op hun desktop willen gaan draaien omdat dat wel stoer is / nieuwer / zogenaamd beter / <vulhierhetargumentvandedagin> en dan hier komen zeuren dat ze nie kenne emesenne omdat de ingebouwde security settings van windows 2003 dat tegenhoud bijvoorbeeld.

Maar goed, dat hoeft natuurlijk in jouw geval niet zo te zijn. :)
Het zou gewoon prettiger zijn, nu moet ik elke keer via het toshiba programma alles aanpassen omdat die knoppen niet functioneren :/
wellicht kan je zelf wat toetsencombinaties voorprogrammeren met hotkeys, en de rest opvangen met een 3rd party prog.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 september 2003 @ 20:09:Noem het actief ontmoedigingsbeleid omdat wij beheerders een beetje sch***ziek worden van mensen die Windows 2003 Server op hun desktop willen gaan draaien omdat dat wel stoer is / nieuwer / zogenaamd beter / <vulhierhetargumentvandedagin> en dan hier komen zeuren dat ze nie kenne emesenne omdat de ingebouwde security settings van windows 2003 dat tegenhoud bijvoorbeeld.
Ik ben absoluut niet zo'n msn kneus hoor, dat heb je helemaal verkeerd. Op mijn gewone bak draai ik al sinds februari win2k3 (naast gentoo) omdat het gewoon een heel stuk sneller is en omdat de functies (dhcp server enzo) standaard ingebouwd zijn.
Ook vraag ik me ten zeerste af of je windows 2003 weleens getest heb want het is zonder twijfel de snelste en stabielste windows tot nu toe, of het nieuwer / stoer of zogenaamd beter is dat weet ik niet.
Maar nieuwer dat maakt me niets uit, ik draaide niet voor niets 2000 op m'n laptop ipv. XP ;)
BackSlash32 schreef op 21 september 2003 @ 20:09:wellicht kan je zelf wat toetsencombinaties voorprogrammeren met hotkeys, en de rest opvangen met een 3rd party prog.
Het toshiba programma zelf heeft (naar mijn weten) geen mogelijkheden wat hotkeys betreft, ook heb ik nog geen commandline mogelijkheden kunnen ontdekken dus ik ben bang dat ik aparte software nodig ga hebben om het met hotkeys werkend te kunnen krijgen.

Weet iemand toevallig of er voor toshiba aparte programma's zijn hiervoor?
In linux kan ik het allemaal wel doen met toshiba-utils maar of hier ook een windows versie van is :?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
*kick*

iemand nog een idee/link of iets anders?

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-04 03:28
Ik heb een Compaq Easy Acces keyboard op m'n gewone workstation (maakt verder weinig uit wat betreft die knoppen) en draai Win2k3 met werkende hotbuttons. Compaq heeft voor haar keyboards een speciaal hotkey progje. Ik heb gewoon de Win2k drivers en alles werkt perfect. Toshiba zou toch ook zo'n progje op hun site hebben staan.
Zoek anders ff naar een mogelijke geïnstalleerde 'kandidaat' en zet een shortcut in het Startup menu.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wolfboy schreef op 21 September 2003 @ 23:48:
[...]
Ik ben absoluut niet zo'n msn kneus hoor, dat heb je helemaal verkeerd.
Dit zinnetje gemist zeker :P
Maar goed, dat hoeft natuurlijk in jouw geval niet zo te zijn. :)
Ook vraag ik me ten zeerste af of je windows 2003 weleens getest heb want het is zonder twijfel de snelste en stabielste windows tot nu toe, of het nieuwer / stoer of zogenaamd beter is dat weet ik niet.
2 win2003 AD domains met resp. 20 en 15 XP clients net uitgerold.
en zoals je bovenin al zag, ook de beta's en RCs getest.
Met originele MS-geleverde key uiteraard ( MSDN subs zijn leuk)

maar ik hou het nog liever even op 2k tot server-based apps support beter is geworden (say, sp1 ofzo 8)7 )
[...]
Weet iemand toevallig of er voor toshiba aparte programma's zijn hiervoor?
In linux kan ik het allemaal wel doen met toshiba-utils maar of hier ook een windows versie van is :?
Dit ding doet niks?
http://support.toshiba-tr...d_sp6100_100010002_en.zip

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
nee helaas niet :(
ik heb alle nodige toshiba drivers en software al geinstalleerd dus wat dat betreft zou het moeten werken.

Ik ga nu eventjes proberen of ik bij de laptop van mijn zus de drivers kan kopieren, die draait windows xp en daar werkt het natuurlijk wel goed.

Pagina: 1