Toon posts:

Vraag over amd

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet alles over kloksnelheden van amd, maar nu heeft mn zus een amd 2000+ systeempje gekocht (leuk systeem voor tekstverw enzo), maaaar nu zegt windos xp dat de klosnelheid 1,3 GHz is.....dit lijkt me een beetje erg laag, ik verwacht zo rond de 1,6 Ghz......Is mn zus nou opgelicht? of ligt het aan windows xp dat ie het niet goed aangeeft, of zit er een moederbord in die het niet trekt en dus uitkomt op 1,3????.....beetje vaag allemaal.

En windows xp zegt dat er 195 MB ram inzit terwijl mn zus voor 256 heeft betaald....ook vaag of geeft win xp dit allemaal vaag aan?

alvast bedankt voor de opheldering....

mvrgr

michel

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Waarschijnlijk staat de FSB van die AMD Athlon XP 2000+ op 100Mhz ipv. 133Mhz.

(12,5 X 133 = 1666
12,5 X 100 = 1250)

Dus moet je in BIOS kijken of je dat kan veranderen.

Voor je geheugen moet je simpelweg even ín de PC kijken hoeveel erin zit. Anders de lokale benchmark / info tooltjes gebruiken (CPU-Z, Sandra 2003, etc)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat betreft die processor, waarschijnlijk staat in het BIOS (of via een jumper/switch op het mainboard) je CPU nog op 100 MHz ingesteld, een 2000+ zou op 1666MHz moeten draaien.

Wat betreft dat geheugen, ik gok dat er een onboard VGA op zit, met Shared Memory op zit, en dat die toevallig op 64 MB staat ingesteld...

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
wat bedreft het geheugen, wat geeft de computer aan als je hem net aan zet.
als er daar 256 aan geeft dan heb je 256 mb.

en de FSB te laag is idd reden dat hij maar op 1.3 ghz draaid.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
ah ok....die geheugen is nu duidelijk....inderdaad er zit shared vga 64 mb op......ja ok....bedankt......maar over die processor....zou ik ff in het bios moeten kijken, maar het is niet zo'n hoogwaardig systeempje dus zou het dan ook kunnen dat dit moederbord niet de 133 mhz fsb aan kan of moet ie dat zowieso wel aan kunnen?

met vriendelijk groet en weer bedankt alvast.......echt handig jullie......bedankt.

Verwijderd

het zou kunnen dat het een Duron is in plaats van een Athlon. sommige systemen worden als Athlon 2000 verkocht, terwijl er dus een Duron in zit. mijn zus heeft hetzelfde gehad. kan natuurlijk ook zo zijn dat de multipier ofzo verkeerd staat

over dat geheugen, ik denk dat je een onboard videokaart hebt, die 64MB van je ram inpikt (shared mem)

edit: moet sneller leren typen :)

wat voor moderbord zit er in?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 01:01 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 00:58:
ah ok....die geheugen is nu duidelijk....inderdaad er zit shared vga 64 mb op......ja ok....bedankt......maar over die processor....zou ik ff in het bios moeten kijken, maar het is niet zo'n hoogwaardig systeempje dus zou het dan ook kunnen dat dit moederbord niet de 133 mhz fsb aan kan of moet ie dat zowieso wel aan kunnen?

met vriendelijk groet en weer bedankt alvast.......echt handig jullie......bedankt.
Moet sowieso kunnen :) Bij de Advanced Chipset Settings of Advanced BIOS settings moet je de instelling meestal kunnen vinden, maar kan ook in een ander menu staan. Lees even de handleiding van je moederbord door of zoek het op internet, het kan namelijk ook zijn dat het dmv een jumper (primitieve schakelaar :P) moet. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
als het geen 133 aan kan moet het wel een erg oud systeempje zijn.
als het nieuwe is kan je er bijna vanuit gaan dat 166 word ondersteuned door je moederbord.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
het merk +type moet ik jullie verschuldigd zijn van het moederbord.....weet ik nie uit mn hoofd, maar ik zal het boekje doorlezen en zoeken in het bios.....dan moet het wel lukken...een volgens mij is het ook een duron, maar draait die dan zo laag? ze zeggen 2000+ en dan naar 1,3 dat vind ik wel een grote stap zeg......

alweer bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

michel318,

Je post nu al een maand of twee op GoT, ondertussen zou je mogen weten wat van een topicstart verwacht wordt. Lees allereerst eens de Huisregels

Daar staat onder meer in dat je voordat je een topic opent je de Policy van het betreffende subforum dient te lezen, hier: PMG Beleid

Verder staat erin dat een beetje zelfwerkzaamheid gewenst is en dat je in ieder geval een grondige search dient te doen voor te posten.

De topictitel is ook iets wat aandacht verdient, het dient informatief en to the point te zijn.

En tenslotte staat er ook in dat wij tweakers elkaar constant de groeten doen, dus dat je niet onder iedere post 'mvrg, michel' te zetten.

Om op die policy te komen- tja, eigenlijk komt het op hetzelfde neer, hier een quote:
HELP PLZ! Mijn PC doet het niet!

De laatste tijd begint PMG steeds meer een verzamelbak van algemene PC problemen te worden met als koploper "M'n PC doet 't niet, help!". Om je probleem zo snel mogelijk te verhelpen hier een paar regels:

# Gebruik de search. Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.

# Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

# Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!
En om eerlijk te zijn, ik kom in jouw post in het geheel niets van het bovenstaande tegen.

/kansloos- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.