Toon posts:

[winXP] pc ziet dv cam niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een dv cam op me pc aangeslote via firewire.
Werkte allemaal perfect. Alleen die cam was geleend dus die ging weer terug en daarna zijn volgens mij die drivers weg gemieterd.
Alleen nu heb ik die cam weer en nu herkent xp hem niet meer.
Ik heb een aantal topics gezien van mensen die hetzelfde probleem hebben, is dit een "known bug" van xp ?, of is hier ook nog iets aan te doen behalve xp opnieuws installeren.

(ps met de cam is niks mis want zelfs op de mac van me oma doet ie het perfect)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 13:10
Staat ie nog wel in de lijst met apparaten als je hem aansluit zoek anders even bij software in je control panel of je nog software van die cam kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Nope hij staat niet bij apparaten, ook niet bij software. Als ik de camera aanzet in player mode dan gebeurd er gewoon niks meer.

Firewire kaart is helemaal goed, heb em in een ander slot gedaan, gereinstalled.
Kabel is ook goed want die heb ik bij oma op de mac geprobeert.
Als ik hem naar nieuwe hardware laat zoeken vind ie hem ook niet.
:(

Verwijderd

Topicstarter
zou het zo kunnen zijn dat het kaartje gaar is?
net in pc van me zus gedaan en doet ook niks,
alleen windows ziet het kaartje wel gewoon (geen gele uitroeptekentjes ofzo) of zegt dat ook niks?

Verwijderd

Topicstarter
Keb de oplossing, voor de mensen die het nog interessant vinden, ik heb een andere kabel geprobeert (duurder ;)) en daarmee werkt hij gewoon wel. Het signaal is waarschijnelijk te zwak voor mijn firewire kaart door de ene kabel. (bij de mac werkt ie dan weer wel).