Divx --> DvD met behoud van beeldverhouding

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 10:09
Matched: avi, dvd
de laaste tijd ben ik een beetje aan het pionieren om een AVI naar DvD om te zetten. dit lukt mij wel, alleen is er een probleem met de beeldverhouding

wat ik graag wil is een DivX omzetten naar DvD met behoud van beeldverhoudingen. alle programma's die ik heb geprobeerd, behalve Cucusoft Avi to vcd/dvd/svcd converer, rekken het beeld op naar 4:3 formaat. echt heel irritant.

weet iemand een andere weg? (Aub zonder Virtual Dub)

en ik ben op zoek naar een versie van DvD Maestro. deze is op internet niet meer te krijgen. ergens op een engelse site las ik dat de auteur uitgekocht is door Apple en nu geen pc software meer uitbrengt :( heeft iemand een download locatie, of gewoon het programma?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zijn de AVI's soms breedbeeld? Wat ik vaak dan doe is met Avisynth een 4:3 versie maken, en 2 zwarte balken toevoegen. Coderen met TMPGenc ofzo en klaar is Klara.
Wat je zegt klopt ook wel, want er zijn zeer weinig DVD authoring paketten die 16:9 ondersteunen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Langman
Matched: avi
Ja de Avi's zijn breedbeeld,

Dus AviSynth kan balken toevoegen zonder de hele film te reencoden?
ik ga het gelijk proberen :)

• Microkid

Microkid

Smile

Matched: avi
Langman schreef op 20 September 2003 @ 23:51:
Ja de Avi's zijn breedbeeld,

Dus AviSynth kan balken toevoegen zonder de hele film te reencoden?
ik ga het gelijk proberen :)
Ja, Avisynth is een frameserver. Via een *.avs script kan je hele reeksen handelingen op een frame loslaten (resizen, borders, kleuren, enz enz). Als je avisynth goed installeerd zorgt ie ervoor dat je avs files gewoon kan afspelen in Mediaplayer, maar ook kan opnenen in videobewerkings software.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Matched: dvd
In Roxio Easy cd creator 6 zit een dvd programma waarmee je ze op dvd kunt fikken en je hebt tevens beeldverhouding behoud.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wat is het nut hiervan eigenlijk?

Je gaat een geripte DVD terugzetten op DVD in de crapkwaliteit van een DivX?

Enlightern me :)

• Microkid

Microkid

Smile

keldon schreef op 21 September 2003 @ 00:10:
Wat is het nut hiervan eigenlijk?

Je gaat een geripte DVD terugzetten op DVD in de crapkwaliteit van een DivX?

Enlightern me :)
Hoezo? Niks mis mee. De meeste DVD rips in DivX zijn van goede kwaliteit. Als je ze terugcodeert naar DVD hou je er een zeer strakke DVD aan over. En ik spreek uit ervaring ;)

• Langman
nou, de qualiteit van een "teruggezette" film kan nog best aardig zijn. even goed als de DivX. en als het eenmaal op DvD staat, kijk je het op de televisie. en dan zie je een hoop van de qualiteitsverlies niet. door de resolutie van de tv.

ik heb AviSynth geinstalleerd, maar er zitten geen .exe's in de directory, of mis ik nu het hele punt van waar het programma zich bevind?

tanx. ik ga Roxio ook proberen

• Microkid

Microkid

Smile

Langman schreef op 21 September 2003 @ 00:15:
nou, de qualiteit van een "teruggezette" film kan nog best aardig zijn. even goed als de DivX. en als het eenmaal op DvD staat, kijk je het op de televisie. en dan zie je een hoop van de qualiteitsverlies niet. door de resolutie van de tv.

ik heb AviSynth geinstalleerd, maar er zitten geen .exe's in de directory, of mis ik nu het hele punt van waar het programma zich bevind?

tanx. ik ga Roxio ook proberen
Zoals ik al zei: Avisynth is een frameserver. Je zal zelf een avs script moeten schrijven. Lees de handleiding even door.
hier een kort voorbeeld:

sample.avs
code:
1
2
3
AVISource("movie.avi")
BilinearResize(720,430)
AddBorders(0,73,0,73)

Als je nu de sample.avs dubbelklikt zal mediaplayer het openen, en dus movie.avi resizen naar 16:9 en 2 zwarte balken toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 21-09-2003 00:34 ]

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Microkid schreef op 21 September 2003 @ 00:13:
[...]

Hoezo? Niks mis mee. De meeste DVD rips in DivX zijn van goede kwaliteit. Als je ze terugcodeert naar DVD hou je er een zeer strakke DVD aan over. En ik spreek uit ervaring ;)
Niks mis mee? Nog nooit het verschil tussen een DivX en een DVD gezien of neem je genoegen met alle artifacts en alle andere compressie fouten van een DivX?

Dan is er inderdaad niks mis mee maar ik snap het nut er even niet van afgezien van de brakke kwaliteit? Waarom een DivX terugzetten naar DVD, zodat je hem op de standalone kan afspelen? Download dan de direct de DVD zou ik zeggen.

• Langman
Heeft iemand nog een idee waar ik DVD Maestro vandaan kan halen? naar wat ik gelezen heb op internet schijnt het een heel goed programma te zijn... alleen moet ik het dan nog wel kunnen vinden :)... en na alle 25 pagina's met zoekresultaten van google te hebben doorgespit ben ik de hoop een beetje kwijt om een site te vinden.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Geen matches
Gewoon onder TMPGenc onder video arrange method op center(keep aspect ratio) zetten en en source aspect ratio op 1:1 zetten.
Dan is het bij mij altijd goed iig.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Langman
Geen matches
Hmm, ik heb TMPEGenc wel geprobeerd, ik schrok alleen nogal van de hoeveelheid instellingen die je kan / mag / moet doen.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
Op http://www.sectie.be staan hele makkelijke Nederlandse handleidingen over filmbewerking (Divx -> DVD ed, daar wordt o.a. ook van TMPEGenc gebruik gemaakt), die je kunt gebruiken. Er wordt precies verteld wat je moet doen en je kunt daarnaast natuurlijk zelf experimenteren...

[ Voor 21% gewijzigd door djeejdjeej op 21-09-2003 15:32 . Reden: aanvulling ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Geen matches
Langman schreef op 21 september 2003 @ 15:21:
Hmm, ik heb TMPEGenc wel geprobeerd, ik schrok alleen nogal van de hoeveelheid instellingen die je kan / mag / moet doen.
Gewoon de wizard volgen, wat je niet snapt vanaf blijven en dat ene met die aspect ratio wat ik je zei instellen.

TMPGenc kan trouwens alleen pcm of mpeg1 layer 2 geluid aan, dus het mp3/ac3 geluid van je divx zul je even moeten extracten met virtualdub en dan omzetten met een ander proggel.

[ Voor 22% gewijzigd door bobo1on1 op 22-09-2003 12:54 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je kan ook gewoon

dvd2svcd installeren en dan die het werk laten doen... heb je zelf geen omkijken meer aan en perfect beeld...

en het aller beste is om met cinema craft encoder om te zetten professional programma .. kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

wat zit keldon te zeiken over divx.

Stel dat je een divx gedownload hebt en em als dvd wil branden? wel eens bij je opgekomen misschien?

• Langman
Vandaag Sonic Foundry DvD Architect gedownload

die kan ook AVI's inporteren met behoud van beeldverhoudingen. het is me alleen nog niet gelukt om XVID films te importeren. DivX accepteert ie wel.

ze hebben het bij Sonic wel heel erg makkelijk gemaakt, makkelijkste programma tot nu toe. en alles ondersteund, inc bewegende menu''s

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 12:59:
wat zit keldon te zeiken over divx.

Stel dat je een divx gedownload hebt en em als dvd wil branden? wel eens bij je opgekomen misschien?
Ik zit te zeiken omdat ik het er nut niet van in zie? Enige wat ik me kan bedenken is dat je hem dan op je stand alone DVD speler kan bekijken?

Maar download dan gewoon de DVD zelf lijkt me, aangezien je een DVD speler koopt voor de kwaliteit van DVD's en niet de 'kwaliteit' van DivX.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
Geen matches
lama

[ Voor 108% gewijzigd door djeejdjeej op 24-09-2003 00:40 ]

Verwijderd

Nerovision express 2 maakt van elke divx en Xvid een versgebakken DVD of VCD met mooi menutje

Werkt super en simpel

Verwijderd

keldon schreef op 23 september 2003 @ 01:03:
[...]

Ik zit te zeiken omdat ik het er nut niet van in zie? Enige wat ik me kan bedenken is dat je hem dan op je stand alone DVD speler kan bekijken?

Maar download dan gewoon de DVD zelf lijkt me, aangezien je een DVD speler koopt voor de kwaliteit van DVD's en niet de 'kwaliteit' van DivX.
Helemaal mee eens. En er gaat altijd informatie verloren, dus met terugzetten komt dat niet helemaal terug die kwaliteit. En DivX is nu eenmaal een "slechte" kwaliteit, XviD is daarintegen beter. Maarja, het is imho gewoon een hyp, DivX'sjes downloaden. Sinds de DVD branders is het allemaal toch een stuk minder geworden met DivX files. Het enige nut ervan zie ik alleen nog maar voor online streaming van kleine files, maar goed, dat is persoonlijk. Laat mij maar gewoon DVD's backuppen, straks helemaal als Philips met de 8.5 DVD schijven komt. Bleu Ray, helemaal top, maar dat zal nog wel ff duren voordat die prijzen droppen.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Divx brakke kwaliteit??
Dat is nou net een overtuiging van jezelf die gebaseerd is op eigen onkunde.

Ja het kan brakke kwaliteit zijn, maar ook zo'n goede kwaliteit dat op tv er geen verschil zichtbaar is.

Kwaliteit hangt af van op wat voor resolutie geencodeerd is, welke codec gebruikt is, op welke bitrate en met welke instellingen en hoeveel passages.

dvd is 720x576, divx is prima te encoderen op 704x576 (704 ipv 720 omdat laatste wat problemen kan veroorzaken (heeft iets te maken met de deelbaarheid van het getal door 32, bits??? die kennis heb ik niet, wel ervaring dat het fout kan gaan)

codec, de 3.11 is zwaar verouderd en gebruikersonvriendelijk om goed te encoderen, 4.x gebruikt een te lage kleurdiepte (12bits geloof ik), 5.x werkt naar mijn ervaring perfect en is prima in te stellen.

bitrate, afhankelijk van de film (actie, drama, etc) mag de bitrate lager of moet de bitrate hoger zijn. Ik zit zelf meestal zo rond de bitrate 1000.

Daarnaast moet je de instellingen altijd op zo'n hoog mogelijke kwaliteit zetten ipv snelheid en het resizen, croppen en deinterlacen liefst door een programma zelf (flask) laten doen en niet door de encoder.

single pass encoderen zorgt altijd voor lagere kwaliteit dan dualpass encoderen. De encoder moet gokken wat eraan zit te komen om uiteindelijk gemiddeld op de ingestelde bitrate uit te komen. Hierdoor heb je in rustige scenes wellicht een te hoge bitrate en in drukke scenes een te lage: dus blokvorming cq artifacts.

Dus alles op kwaliteit max, resizen. croppen e.d. bij elkaar zorgt bij mijn systeem (P4 3.0 Ghz) dat ik net iets boven real time snelheid kan encoderen. Dualpass ben ik dus 2x filmlengte kwijt om dvd in divx om te zetten.

Als je dan persee een film van 2 uur op goede kwaliteit wil hebben om ooit weer naar dvd om te zetten, dan zet je dat op dit moment op 2 cd's van 90 minuten: bitrate video: 1500. Zelfs bij die 1000 die ik eerder aanhield durf ik de wedstrijd aan dat je het verschil op tv niet ziet!
Pagina: 1