Toon posts:

[asp] form getal moet voldoen aan criteria

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net begonnen aan het bouwen van een formule waarbij het ingevoerde 1ste getal moet vallen binnen een range van 0 t/m 36. In die range zitten 5 categoriën: lager dan 4,4; tussen 4,5 en 11,4; tussen 11,5 en 18,4 enz.
Het tweede ingevoerde getal moet gechecked worden of het valt binnen een andere range. Tussen 31 en 36; of 32 en 36; of 33 en 36; of 34 en 36; of 35 en 36. Dit moet in overeenstemming staan met de eerste range. Zodra die selectie is gemaakt, wordt het simpeler. Dan rest slecht een berekening die tot het eind resultaat leidt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest met deze uitleg en hoop dan ook dat iemand mij op de goede weg kan helpen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 23:31:
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest met deze uitleg en hoop dan ook dat iemand mij op de goede weg kan helpen.
Ligt het nu aan mij of staat er geen vraag in je topic? :?

Wat wil je nu eigenlijk van ons?

Professionele website nodig?

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat is de bedoeling van de ranges etc? Een paar If structuren moet het op kunnen lossen denk ik zo. Zelf een regulaire expressie zou dit nog moeten kunnen :P

[ Voor 23% gewijzigd door vinnux op 20-09-2003 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik vergeten ben een vraag te stellen. Je hebt volkomen gelijk. :o
Mijn vraag hierbij is hoe moet ik de data zo manipuleren dat ik het getal kan laten vallen in de diverse categoriën. Is daar een if then else voor nodig of moet ik een case maken.

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
if( a > minR0_0 && a < maxR0_0 && b > minR1_0 && b < maxR1_0) {
bereke...
} else if...

a = het eerste getal
b = het tweede getal
R0_0 = range waar als eerste aan voldoen moet worden
R1_0 = range waar als tweede aan voldoen moet worden

Misschien is er ook wel een wiskundig trucje te bedenken.

Wanneer het geheel dynamisch moet zijn, kun je ook wel iets met arrays etc verzinnen.

Misschien handig om uit te leggen wat het doel is?

[ Voor 32% gewijzigd door vinnux op 20-09-2003 23:50 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

In de meeste talen kun je alleen switch-en (met case dus) op constantes, en dus niet op ranges of vergelijkingen. Een switch is echter alleen een alias voor een if-then constructie, en zal dus in principe even snel zijn. Ik weet overigens niet in hoeverre dit allemaal voor ASP geldt, ik ken het zelf niet echt goed. Maar met een if-constructie zit je wel goed.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Even de matrix die ik voor ogen heb:
-----------------------------------------------------------------------------------
cat.| eerste getal | buffer zone | punt verhoging | punt verlaging |
-----------------------------------------------------------------------------------
1 |lager dan 4,4| 35 - 36 | 0,1 | 0,1 |
2 |4,5 11,4| 34 - 36 | 0,1 | 0,2 |
3 |11,5 18,4| 33 - 36 | 0,1 | 0,3 |
4 |18,5 26,4| 32 - 36 | 0,1 | 0,4 |
5 |26,5 36,0| 31 - 36 | 0,2 | 0,5 |

edit:
Dan zal ik het eens met een reeks if then else proberen
Het doel is om de oude handicap om te rekenen naar een nieuwe, na een gelopen ronde op de golfbaan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 23:52 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

curry684 schreef op 20 September 2003 @ 23:48:
In de meeste talen kun je alleen switch-en (met case dus) op constantes, en dus niet op ranges of vergelijkingen. Een switch is echter alleen een alias voor een if-then constructie, en zal dus in principe even snel zijn. Ik weet overigens niet in hoeverre dit allemaal voor ASP geldt, ik ken het zelf niet echt goed. Maar met een if-constructie zit je wel goed.
Ik gok dat vbscript gebruikt wordt en deze kent afaik geen range functie. Wel kan je zelf eenvoudig dit in een rangefunctie gieten, om zo een hele hoop if'jes te voorkomen.

Deze functie returnt of 0 (buiten de range) of punt verhoging / verlaging.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende had ik bedacht:
Wanneer het ingevoerde getal voldoet aan gestelde eisen, ga dan naar de bijbehorende pagina waar verdere berekeningen volgen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<%
If handicap <= 4.4 Then 
    Response.Redirect "44.asp"
End If
If handicap >= 4.5 and <= 11.4 Then 
    Response.Redirect "45114.asp"
End If
If handicap > 20 Then 
    Response.Redirect "20.asp"
End If
 %>

Op de een of andere manier lijkt dit niet te werken. Hij schiet in de fout met een syntax error op de regel If handicap >= 4.5 and <= 11.4 Then.
Kep op diverse sites gekeken, maar niets gevonden nog.
Kan de AND functie wel eens in een If Then statement?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

If handicap >= 4.5 and handicap <= 11.4

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Sjemig, dat dat niet in me is opgekomen.
Bedankt
Pagina: 1