Toon posts:

[FEAT] shopsurvey voor diensten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie titel.. we hebben wel een survey voor bedrijven die fysieke producten leveren (hardware) maar geen voor bedrijven die diensten etc. leveren.

Bv. een survey waar bedrijven als Getronics, PinkRoccade, Sogeti, etc. aan de orde komen.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Om te beginnen zijn diensten een stuk minder goed te vergelijken dan producten. Een groot aantal winkels kan precies dezelfde producten verkopen en om die reden is het ook goed bij te houden in de pricewatch. Er zijn echter niet veel bedrijven die exact dezelfde diensten aanbieden, dat is de hele reden dat je of naar de een, of naar de andere aanbieder gaat. Komt nog bij dat het waarschijnlijk niet echt interessant is voor de meeste mensen.
Nu weet ik uberhaupt niet precies welke diensten je bedoelt, maar het lijkt mij simpelweg niet interessant iets dergelijks in te voeren in de pricewatch, dit is in het verleden ook bewust niet gedaan :).

http://twitter.com/randalpeelen

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit idee is al eens eerder geopperd en bijna doorgevoerd: v&a voor personeel

Verwijderd

Topicstarter
Robin: de thread die je aanhaalt gaat over vacatures, dit niet :)

Wat ik bedoel is: er zijn in NL 10000-en (ok ik overdrijf) 'IT bedrijven'. De shopsurvey (let op: shopsurvey, niet pricewatch) dekt alleen de hardware-sector, terwijl de industrie groter is.

Ik noemde een paar grote spelers om duidelijk te maken wat ik bedoel. De punten waarop beoordeeld wordt in de shop-survey gelden veelal ook voor deze bedrijven.

//edit
Jimmypop: de shop survey vergelijkt geen producten (ok een dienst is ook een product), maar diensten. Het vergelijkt alleen slechts de diensten uit de hardwaresector, en mijn vraag is of dat niet uit te breiden is.

Net zoals je van een hardwarewinkel kunt zeggen of de 'technische kennis' voldoende is, is dit ook te zeggen voor een bedrijf als bv. Ordina (om eens een ander te noemen). Het blijft een subjectief oordeel, maar dat zijn alle oordelen in de shopsurvey.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 02:53 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

T.net is toch geen B2B-site :?.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Dus? Dat is de reden om iets als dit niet te doen?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ja, eigenlijk wel. We bouwen liever features waar tweakers iets aan hebben.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk die feature niet om jullie aan de gang te houden; ik bedenk het om dat ik (=tweaker) er iets aan heb.

Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat een substantieel deel van de tweakers werkzaam is in de sector. Voor diegenen die bij zo'n bedrijf uit de shopsurvey werken is het leuk (nouja) om te zien hoe zijn/haar bedrijf het doet, voor diegenen die bv. werkzaam zijn als beheerder oid. is het een makkelijke database.

//edit
btw: dus ook maar geen zakelijk dell nieuws, HP, compaq, sun enz op de fp? Want t.net richt zich alleen op de particulier?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 16:57 ]

Pagina: 1