Toon posts:

MSI fx5200 TV-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bekende van me hebben een msi fx5200 met tv-out en dvi. Het budget was beperkt dus deze kaart is het geworden, jammer maar helaas :( . Het feit is dat ze wel eens een divx film via de tv-out op hun tv willen zien. Het probleem is dat ik die tv-out op geen enkele manier werkend krijg.

Ik heb de nieuwste nvidia drivers geprobeerd, plus alle drivers die op de msi cd stonden(alle drivers van 44.10 tot 40.00 nvidia based). 9 van de 10 keer krijg ik de nview optie niet eens beschikbaar. Bij 43.25 drivers krijg ik wel nview beschikbaar maar zodra ik op de 2de monitor klik en aanvink dat deze is voor bureaublad uitbreiden dan krijg ik alleen nog maar een groen en zwart beeld op 640*480 en de pc crashed/reageert nergens meer op. Ik moet in veilige modus rebooten, drivers deinstalleren en dan pas heb ik weer beeld als de pc boot.

Is het iemand gelukt om de tv-out werkend te krijgen op een msi fx5200, ben het uitproberen beu nu, ben al 3 uur bezig en zero resultaat.

Het systeem:

Windows xp pro, alles is gepatched.
p3 800 met 256mb.
Mobo is cusl2.

Bij voorbaat dank :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:33
Probeer deze eens, ik kan he herinneren dat iemand ergens in een topic aangaf van een aantal problemen af was betreffende tvout, misschien dat deze bij jou wel zal werken, deze nieuwe heb je zo te zien nog niet geprobeerd :)

http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvidia/nt5/5175.php

Verwijderd

Topicstarter
De 5175 drivers geven een error zodra ik deze geinstalleerd heb. Heb de tv-out faq. helemaal doorlopen. TV-tool ziet de tv maar weigert om uberhaupt om er beeld op weer te geven. Ik verdenk echt dat het een driver probleem is. Zelfs de drivers van MSI, geupdate en al doen het gewoon niet. Kan niks anders meer bedenken.

Als iemand nog iets weet dan hoor ik dat graag :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 13:03:
De 5175 drivers geven een error zodra ik deze geinstalleerd heb. Heb de tv-out faq. helemaal doorlopen. TV-tool ziet de tv maar weigert om uberhaupt om er beeld op weer te geven. Ik verdenk echt dat het een driver probleem is. Zelfs de drivers van MSI, geupdate en al doen het gewoon niet. Kan niks anders meer bedenken.

Als iemand nog iets weet dan hoor ik dat graag :)
Als tvtool ook al niet werkt gaat er misschien iets heel erg mis, en weet je wel zeker dat de ingang etc van de tv wel goed is, of de kabel die erheen loopt ?

[ Voor 18% gewijzigd door Carel op 21-09-2003 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even topic een schopje geven, is onzinnig om een nieuwe te openen.

Ik heb de pc totaal geherinstalleerd XP pro, SP 1. Alles gaat goed, originele MSI fx5200 drivers erop. Even getest door 3dmark 2001 te benchen. Ik zet de pc uit, kom even later terug wil opstarten en pc blijft een zwart scherm geven. In veilige modus opstarten en een foutmelding dat de nvidia display driver voor problemen zorgt. Het is de standaard driver die bij de MSI kaart geleverd wordt. Op de msn site is het dezelfde driver als ik via die live-update alles wil updaten (44.03 als nieuwste driver).

Ik zit te kijken bij de manuals die op de cd staan maar daar staat de msi fx5200 helemaal niet bij :? Heb ik een verkeerde cd erbij gekregen of is MSI gewoon telaat met het leveren van fatsoenlijke drivers.

Ik word nu echt wanhopig, herinstallaties en dan drivers erop en pats geen beeld, drivers weghalen en windows XP start weer op. Ik heb alle 40.xx drivers nu gehad, windows is keer op keer geinstalleerd. Voeding in pc vervangen, alle andere apparaten uitgeschakeld maar geen geluk.

Dat de tv-out niet werk is nu geen punt, ik wil dat de kaart eens goed gaat werken :'( Als er iemand is die nog een idee heeft wil ik het graag weten, ik ben totaal radeloos nu :'( :/