Nu heb ik in andere topics gelezen, dat een pomp wel eens wat trilling kan geven bij en monitor
nu heb ik gelezen dat de beste oplossing is om een plaat (week)ijzer tussen de pomp en de monitor te zetten.
mijn pomp zit voor-ondering een chieftech dragon kast, en mijn monitor staat daar rechts van.
er zitten dus al 2 platen staal tussen (backplate en zijkant kast)
toch, sinds ik mijn H2O koeling heb ingebouwt (met een EHEIM 1048) krijg ik niet alleen trillingen op mn beeldscherm (hoe dichter bij hoe meer), maar binnen 5 minuten begint mn beeld aan en uit te springen, om vervolgens helemaal te verdwijnen!
(status lampje wordt orange en knippert)
en een EHEIM pomp zou toch magnetisch afgeschermd moeten zijn?
Monitor gaat pas weer aan als ik de stekker uit het stopcontact heb gehad.
ik heb al geprobeerd om de kast verder weg te zetten. meer als 60 cm kan niet (anders flikkert ie van mn bureau af). de trillingen worden wel minder, maar hij gaat nog steeds uit.
nog een stuk staal heb ik niet, ook niet echt plaats voor.
pomp verplaatsen gaat ook niet, geen plaats meer, en ik heb koperen leidingen liggen tussen rad en binnenkant kast, die ik niet zo maar kan verplaatsen.
btw, monitor staat geen merk op, powerstrip ziet em als "TVM"
draait op 85Hz, net als altijd.
wat is er nu aan de hand, en wat kan ik nog doen?
is de monitor kapot? want die mag toch geen last hebben van een beetje magnetisme volgens de FCC normen?
is de mag. afscherming van de pomp kapot? (zit nog wel garantie op, monitor niet) (systeem is ook instabiel geworden, maar dat kan ook aan de rest van de koeling liggen)
insert:
computer haalt windhoos nu niet eens meer...
nu heb ik gelezen dat de beste oplossing is om een plaat (week)ijzer tussen de pomp en de monitor te zetten.
mijn pomp zit voor-ondering een chieftech dragon kast, en mijn monitor staat daar rechts van.
er zitten dus al 2 platen staal tussen (backplate en zijkant kast)
toch, sinds ik mijn H2O koeling heb ingebouwt (met een EHEIM 1048) krijg ik niet alleen trillingen op mn beeldscherm (hoe dichter bij hoe meer), maar binnen 5 minuten begint mn beeld aan en uit te springen, om vervolgens helemaal te verdwijnen!
(status lampje wordt orange en knippert)
en een EHEIM pomp zou toch magnetisch afgeschermd moeten zijn?
Monitor gaat pas weer aan als ik de stekker uit het stopcontact heb gehad.
ik heb al geprobeerd om de kast verder weg te zetten. meer als 60 cm kan niet (anders flikkert ie van mn bureau af). de trillingen worden wel minder, maar hij gaat nog steeds uit.
nog een stuk staal heb ik niet, ook niet echt plaats voor.
pomp verplaatsen gaat ook niet, geen plaats meer, en ik heb koperen leidingen liggen tussen rad en binnenkant kast, die ik niet zo maar kan verplaatsen.
btw, monitor staat geen merk op, powerstrip ziet em als "TVM"
draait op 85Hz, net als altijd.
wat is er nu aan de hand, en wat kan ik nog doen?
is de monitor kapot? want die mag toch geen last hebben van een beetje magnetisme volgens de FCC normen?
is de mag. afscherming van de pomp kapot? (zit nog wel garantie op, monitor niet) (systeem is ook instabiel geworden, maar dat kan ook aan de rest van de koeling liggen)
insert:
computer haalt windhoos nu niet eens meer...