Ben inmiddels een paar dagen bezig geweest met php en databases (sql eigenlijk), dit als skillsblok op school. Nu moet ik een eindopdracht maken, in mijn geval een nieuwssysteem met admin control etc.
Alleen nu stuit ik op een probleempje en doordat ik nog maar kort ermee bezig ben weet ik er niet mee overweg.
Dit is de query die ik met phpmyadmin probeer uit te voeren. (ik heb het in phpcode brackets gezet, lag het dichste bij mysql).
De error die ik krijg is deze:
Ik denk dus dat die 00:00 00/00/00 niet mag o.i.d. maar kan iemand mij misschien helpen en een beetje uitleggen, waarom niet als dit het geval is.
Misschien begin al helemaal fout, maar ik kan alleen te korte of onduidelijke informatie vinden. En bij de boekenwinkel was er ook niks duidelijks
Alvast hartstikke bedankt!
Alleen nu stuit ik op een probleempje en doordat ik nog maar kort ermee bezig ben weet ik er niet mee overweg.
Dit is de query die ik met phpmyadmin probeer uit te voeren. (ik heb het in phpcode brackets gezet, lag het dichste bij mysql).
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| CREATE TABLE `tmbb_berichten` ( `id` SMALLINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `datum` VARCHAR( 00 : 00 - 00 / 00 / 00 ) NOT NULL , `onderwerp` VARCHAR NOT NULL , `bericht` VARCHAR NOT NULL , `gebruiker` VARCHAR NOT NULL , `icon_id` SMALLINT NOT NULL , UNIQUE ( `id` , `bericht` ), FULLTEXT ( `bericht` ) ) |
De error die ik krijg is deze:
code:
1
2
| You have an error in your SQL syntax near ':00 - 00/00/00) NOT NULL, `onderwerp` VARCHAR NOT NULL, `bericht` VARCHAR NOT NU' at line 1 |
Ik denk dus dat die 00:00 00/00/00 niet mag o.i.d. maar kan iemand mij misschien helpen en een beetje uitleggen, waarom niet als dit het geval is.
Misschien begin al helemaal fout, maar ik kan alleen te korte of onduidelijke informatie vinden. En bij de boekenwinkel was er ook niks duidelijks
Alvast hartstikke bedankt!
[ Voor 1% gewijzigd door curry684 op 20-09-2003 22:31 . Reden: layout ]