Situatie:
hda: Primaire schijf
hdc: Backup schijf
Het filesystem van de primaire HD in mijn server is kapot gegaan (hda3), dus heb ik 'em geboot met root=/dev/hdc3 als kernel optie (de backup), kern.log:
Als ik hdc op /mnt/bck probeer te mounten krijg ik:
Kan iemand hier een lichtje op schijnen?
hda: Primaire schijf
hdc: Backup schijf
Het filesystem van de primaire HD in mijn server is kapot gegaan (hda3), dus heb ik 'em geboot met root=/dev/hdc3 als kernel optie (de backup), kern.log:
Hij is nu netjes opgestart, alleen als ik kijk naar mount, zie ik:Kernel command line: BOOT_IMAGE=argon ro root=303 root=/dev/hdc3
Ik zou nu wel graag willen weten of mn server nu van hda3 of van hdc3 draait voordat ik weer een backup ga maken/dev/hda3 on / type ext3 (rw,user_xattr,acl,usrquota,errors=remount-ro)
proc on /proc type proc (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
/dev/hda1 on /boot type ext2 (rw)
Als ik hdc op /mnt/bck probeer te mounten krijg ik:
Als ik hetzelfde met hda3 probeer krijg ik:[root@argon mnt]# mount -t ext3 -o ro /dev/hdc3 /mnt/bck
mount: /dev/hdc3 already mounted or /mnt/bck busy
Dus het LIJKT alsof hda3 kapot is en hij van hdc3 draait, maar ik wil het graag heel erg zeker weten voor ik de hd ga kopieren, ik gok niet graag met data vooral niet als het veel is[root@argon mnt]# mount -t ext3 -o ro /dev/hda3 /mnt/bck
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda3,
or too many mounted file systems
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!